Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en e39 med m52 motor fra 1998 med et elendig varmeapparat. Temperaturen står på maks dvs 32 grader på begge sider, men den blåser iskalt på førersiden - lite kult nå når det fryser både på utsiden og innsiden av frontruta :cry:

Noen som har vært borti dette problemet? Kjølevannet er luftet på verksted så det er ikke det......

Skrevet

Jeg hiver meg innpå denne tråden siden jeg har nesten samme problemet på min E39. Har nettopp sjekket med merkeverksted, og fått til svar at denne ventilen som står i motorrommet sannsynligvis kan være synderen.

Har noen av dere hatt samme feilen og evt. byttet denne ventilen? Det er visstnok en komplett enhet med ventilene og styringen til begge sidene som koster godt og vel 2500,- Dumt å bytte denne visst feilen er en annen plass.

Skrevet

På min tar det lang tid å få varme i begge sider, men passasjersiden tar ekstra lang tid før det blir varme.

Etter en god halvtimes kjøring virker alt som normalt, men før den tid kan det plutselig komme litt varme før det er kaldt en god stund før alt fungerer.

Jeg har ikke luft i kjølesystemet, og motortemperaturen stiger fort til normaltemperatur.

Skrevet

Takker for alle svar :D

Gav ventilene på høyre side et slag og varmen kom igjen - antar derfor at de er disse som er ødelagt......

2500 NOK er masse penger men jeg må ha varme (hutre.....).

Skrevet

Har nå demontert ventilene (= varmeapparatkrane med pumpe aircondition) og inni var gummimansjettene blitt til "mold".

Fjernet gummien og når virker varmeapparatet som bare det :P (kan dog bare justere temperaturen med hjulet på dash-bordet).

Noen som vet om dette er skadelig?

Skrevet

har faktisk noe av det samme på vår 1998modell, e39...

men det merkelige er at når mamma stopper med bilen, og lar den gå på tomgang så begynner det og blåse kaldt ut på sjåfør siden.

da vil jeg tro at den ventilen som tilhører venstre siden, driver og slurver. MEN det rare er at det kun skjer når bilen stopper! hehe, noen erfaringer?

  • 10 months later...
Skrevet

skjedde noe rart med min bil i kveld...

det blåser iskaldt ikke tegn til varme,,

helt brått har funger perfekt før

tenkte med den gang termostat\vannpumpe ?

så at motor tempraturen gikk opp og ned litt også

noen tips?

Skrevet
skjedde noe rart med min bil i kveld...

det blåser iskaldt ikke tegn til varme,,

helt brått har funger perfekt før

tenkte med den gang termostat\vannpumpe ?

så at motor tempraturen gikk opp og ned litt også

noen tips?

Opplevde det samme tidligere i høst og det var motstanden som var kaputt og måtte byttes, sjekk Amzoch sitt innlegg lenger oppe i tråden.

BMW Verkstedet jeg forhørte meg på hadde diagnosen klar før jeg var ferdig med å beskrive problemet...

Her er en DIY: http://bimmers.no/viewtopic.php?t=61468&highlight=viftemotstand

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...