Dunderdon Skrevet Januar 19, 2007 Skrevet Januar 19, 2007 Har en e39 med m52 motor fra 1998 med et elendig varmeapparat. Temperaturen står på maks dvs 32 grader på begge sider, men den blåser iskalt på førersiden - lite kult nå når det fryser både på utsiden og innsiden av frontruta Noen som har vært borti dette problemet? Kjølevannet er luftet på verksted så det er ikke det......
E36Cab1 Skrevet Januar 19, 2007 Skrevet Januar 19, 2007 Er vel elektronisk styring på dette,så det kan jo være ventilen som ikkje åpner inn på registeret maybe? To ventiler(duo) på desse kansje?
Stian333 Skrevet Januar 19, 2007 Skrevet Januar 19, 2007 Ett jalla eller merke verksted du var på? Elektrisk hvis de ikke er seriøse!
frodem3 Skrevet Januar 21, 2007 Skrevet Januar 21, 2007 Det sitter 2 reg ventiler til høyre når du åpner panseret det er garantert en av dem. Det hender dem smelter eller bare klikker. Er 90% sikker
cheokeee Skrevet Januar 22, 2007 Skrevet Januar 22, 2007 Jeg hiver meg innpå denne tråden siden jeg har nesten samme problemet på min E39. Har nettopp sjekket med merkeverksted, og fått til svar at denne ventilen som står i motorrommet sannsynligvis kan være synderen. Har noen av dere hatt samme feilen og evt. byttet denne ventilen? Det er visstnok en komplett enhet med ventilene og styringen til begge sidene som koster godt og vel 2500,- Dumt å bytte denne visst feilen er en annen plass.
Amzoch Skrevet Januar 22, 2007 Skrevet Januar 22, 2007 Er det kun på den ene siden det blåser kald luft? På min e39 98 mod blåste det bare gald luft. byttet flektmotstand.da blåste den varme som bare det er vist noe som går på e39. http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... p?dokid=29
cheokeee Skrevet Januar 22, 2007 Skrevet Januar 22, 2007 På min tar det lang tid å få varme i begge sider, men passasjersiden tar ekstra lang tid før det blir varme. Etter en god halvtimes kjøring virker alt som normalt, men før den tid kan det plutselig komme litt varme før det er kaldt en god stund før alt fungerer. Jeg har ikke luft i kjølesystemet, og motortemperaturen stiger fort til normaltemperatur.
Dunderdon Skrevet Januar 22, 2007 Forfatter Skrevet Januar 22, 2007 Takker for alle svar Gav ventilene på høyre side et slag og varmen kom igjen - antar derfor at de er disse som er ødelagt...... 2500 NOK er masse penger men jeg må ha varme (hutre.....).
Dunderdon Skrevet Januar 22, 2007 Forfatter Skrevet Januar 22, 2007 Har nå demontert ventilene (= varmeapparatkrane med pumpe aircondition) og inni var gummimansjettene blitt til "mold". Fjernet gummien og når virker varmeapparatet som bare det (kan dog bare justere temperaturen med hjulet på dash-bordet). Noen som vet om dette er skadelig?
? Skrevet Januar 22, 2007 Skrevet Januar 22, 2007 har faktisk noe av det samme på vår 1998modell, e39... men det merkelige er at når mamma stopper med bilen, og lar den gå på tomgang så begynner det og blåse kaldt ut på sjåfør siden. da vil jeg tro at den ventilen som tilhører venstre siden, driver og slurver. MEN det rare er at det kun skjer når bilen stopper! hehe, noen erfaringer?
Amzoch Skrevet Januar 23, 2007 Skrevet Januar 23, 2007 Kan bare justere med hjule på dash-bordet??? Er det Ikke automatisk klimaanlegg? Heller ka det heit
kitta Skrevet November 23, 2007 Skrevet November 23, 2007 skjedde noe rart med min bil i kveld... det blåser iskaldt ikke tegn til varme,, helt brått har funger perfekt før tenkte med den gang termostat\vannpumpe ? så at motor tempraturen gikk opp og ned litt også noen tips?
sondre Skrevet November 24, 2007 Skrevet November 24, 2007 skjedde noe rart med min bil i kveld...det blåser iskaldt ikke tegn til varme,, helt brått har funger perfekt før tenkte med den gang termostat\vannpumpe ? så at motor tempraturen gikk opp og ned litt også noen tips? Opplevde det samme tidligere i høst og det var motstanden som var kaputt og måtte byttes, sjekk Amzoch sitt innlegg lenger oppe i tråden. BMW Verkstedet jeg forhørte meg på hadde diagnosen klar før jeg var ferdig med å beskrive problemet... Her er en DIY: http://bimmers.no/viewtopic.php?t=61468&highlight=viftemotstand
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå