Iver Skrevet Januar 21, 2007 Skrevet Januar 21, 2007 eneste bmw'en jeg har noe trua på er di store dieselene..en kompis økte fra 270 til 330 i 2006 modell 535, den merket vi det godt på! og egendkspene til chippen er vel faktisk å begrense motoren, for at bilen skal kunne brukes jorda rundt! for når du chipper, setter man strengere krav til tempratur, drivstoff....osv.. Men jeg ville smelt inn en turbo i M3'en... Lykke til Ja å Smelle inn en turbo havne fort på 100000
E36Cab1 Skrevet Januar 21, 2007 Skrevet Januar 21, 2007 Skal være montert chip i min 3.2ltr,men har verken fått prøvd den så mykje(har heller ingen "org" 3.2ltr å sammenlikne med) eller fått åpna sentralen og sett om det ER montert chip der enda.
Øyvind L. Skrevet Januar 21, 2007 Skrevet Januar 21, 2007 På min S50B30 har jeg carboninnsug, effektanlegg uten kat og chip.. Jeg fikk 4 hk mere i topp og 20nm mere. Og noe høyere turtall sperre.. De 300hkene er lenger vekk enn du tror. At de som selger chip oppgir at den gir 24 hk forstår jeg.. Hvem hadde giddet bruke 5-6000kr på noe som ikke kjelper på papiret.. Kjøprer du en chip og juster den etter motoren på en rullende landevei så har jeg tro på at du kan finne noe effekt hvis du har byttet diverse deler på motoren, men å kjøpe en helt standart trim chip hjelper lite det er garantert på en S- Motor.. At du får målbar effektøkning er tvilsomt, men at du føler den går bedre kan jeg tro.. Menneske hjernen har veldig lett for og bli lurt.. Kalles det ikke noe slikt som Placebo effekt eller noe slikt??
T Y racing Skrevet Januar 21, 2007 Skrevet Januar 21, 2007 jeg gjorde det på den forrige jeg hadde,kjappere respons og litt høyere turtall ,hadde ikke forventet mer,men merket forskjell.
Øyvind L. Skrevet Januar 21, 2007 Skrevet Januar 21, 2007 Skal du ha mere hk så kan du begynne med å bytte ut grenerørene og innsuget. De er ikke så veldig bra på S50 hvis du har lyst på mere hk. Selv om du merker at den går bedre betyr ikke det at du har fått flere hk. Det kan bety at chipen din gjorde litt om på effekt kurven. Du fikk kansje mere hk i mellomregisteret og da vil den gå bedre..
Geir Anders Skrevet Januar 21, 2007 Skrevet Januar 21, 2007 Chippe sugemotorer i det hele tatt har lite for seg.
T Y racing Skrevet Januar 21, 2007 Skrevet Januar 21, 2007 Skal du ha mere hk så kan du begynne med å bytte ut grenerørene og innsuget. De er ikke så veldig bra på S50 hvis du har lyst på mere hk.Selv om du merker at den går bedre betyr ikke det at du har fått flere hk. Det kan bety at chipen din gjorde litt om på effekt kurven. Du fikk kansje mere hk i mellomregisteret og da vil den gå bedre.. dette er uansett en midlertidig løsning,da det blir turbo etterhvert, litt viktig for meg å få flyttetturtall sperra litt også,da jeg har 4.88 i utveksling og toppfart er ikke mer enn 180-190 nå,håper å runde 200 kmt med litt høyere tutall.teoretisk sett skal den gjøre ca 210 med sperre på 8600 og 19" hjul
E36Cab1 Skrevet Januar 21, 2007 Skrevet Januar 21, 2007 Skal du ha mere hk så kan du begynne med å bytte ut grenerørene og innsuget. De er ikke så veldig bra på S50 hvis du har lyst på mere hk.Selv om du merker at den går bedre betyr ikke det at du har fått flere hk. Det kan bety at chipen din gjorde litt om på effekt kurven. Du fikk kansje mere hk i mellomregisteret og da vil den gå bedre.. Grenrørene på S motorene er vel ganske optimale fra før,har blitt debattert fleire ganger her inne...
Øyvind L. Skrevet Januar 21, 2007 Skrevet Januar 21, 2007 Skal du ha mere hk så kan du begynne med å bytte ut grenerørene og innsuget. De er ikke så veldig bra på S50 hvis du har lyst på mere hk.Selv om du merker at den går bedre betyr ikke det at du har fått flere hk. Det kan bety at chipen din gjorde litt om på effekt kurven. Du fikk kansje mere hk i mellomregisteret og da vil den gå bedre.. Grenrørene på S motorene er vel ganske optimale fra før,har blitt debattert fleire ganger her inne... Det er helt feil.. Grenerørene på S motorene er ikke optimalisert for mest mulig effekt, men er laget slik at de passer på biler med rattet på høyre og venstre side.. Dette ser du ganske enkelt hvis du kikker på rørene. De grenerørene klarer ikke noe særlig mere enn original effekten. Dette er blitt bekreftet av firmaer som henter ut 400 hk av S50B32 uten turbo.
Iver Skrevet Januar 21, 2007 Skrevet Januar 21, 2007 Mye god diskusjon her. Er en i sverige som jeg kjenner som har benka 334hk med karboninnsug, kammer og chip, så det er potensiale å hente med god mapping. Jeg har selv kjørt med min gamle sugemotor, Es tuning chip, kvassere kammer, Stort konfilter, og Supersprint effektanlegg, det var Stor forskjell. At jeg hadde oppunder 300hk med det oppsettet er jeg ikke i tvil om.
Øyvind L. Skrevet Januar 21, 2007 Skrevet Januar 21, 2007 Mye god diskusjon her.Er en i sverige som jeg kjenner som har benka 334hk med karboninnsug, kammer og chip, så det er potensiale å hente med god mapping. Jeg har selv kjørt med min gamle sugemotor, Es tuning chip, kvassere kammer, Stort konfilter, og Supersprint effektanlegg, det var Stor forskjell. At jeg hadde oppunder 300hk med det oppsettet er jeg ikke i tvil om. Er vedlig viktig når man skal måle effekten i motoren at man gjør dette på en uavhengig rulle. Ikke rulla til de som selger eller har montert chipen. 50 hk økning med cammer, innsug og effektanlegg tror ikke jeg noe på før jeg ser målingen. E334 hk i en D50B32 skal jeg tror litt mere på, men ikke en S50B30 med kun så "billig" tuning. Kelleners i tyskland har et sett som gir 37-40 hk i S50B30. De gjør følgende: K.sport Motorkit KS 3 for M 3 (bis 10/95): performance approx. 28 kW (37-40 PS); conversion: camshaft- and throttle valve modificationn, two K.sport camshaft, K.sport rear silencer, Special-Fächerkrümmer, VANOS- and Motronic-Chip, S-Modul ( max. 7700 rpm.), Spezial-Luftfilter; 0-100 kph in 5,5 sec., top speed depends on tire dimension 272 kph up to 289 kph. fitting incl. Prisen for denne oppgraderingen er: € 5.720,- ----> ca 48000NOK.!
T Y racing Skrevet Januar 21, 2007 Skrevet Januar 21, 2007 Mye god diskusjon her.Er en i sverige som jeg kjenner som har benka 334hk med karboninnsug, kammer og chip, så det er potensiale å hente med god mapping. Jeg har selv kjørt med min gamle sugemotor, Es tuning chip, kvassere kammer, Stort konfilter, og Supersprint effektanlegg, det var Stor forskjell. At jeg hadde oppunder 300hk med det oppsettet er jeg ikke i tvil om. Er vedlig viktig når man skal måle effekten i motoren at man gjør dette på en uavhengig rulle. Ikke rulla til de som selger eller har montert chipen. 50 hk økning med cammer, innsug og effektanlegg tror ikke jeg noe på før jeg ser målingen. E334 hk i en D50B32 skal jeg tror litt mere på, men ikke en S50B30 med kun så "billig" tuning. Kelleners i tyskland har et sett som gir 37-40 hk i S50B30. De gjør følgende: K.sport Motorkit KS 3 for M 3 (bis 10/95): performance approx. 28 kW (37-40 PS); conversion: camshaft- and throttle valve modificationn, two K.sport camshaft, K.sport rear silencer, Special-Fächerkrümmer, VANOS- and Motronic-Chip, S-Modul ( max. 7700 rpm.), Spezial-Luftfilter; 0-100 kph in 5,5 sec., top speed depends on tire dimension 272 kph up to 289 kph. fitting incl. Prisen for denne oppgraderingen er: € 5.720,- ----> ca 48000NOK.! det var mye kroner for relativt lite krutt. men alt i alt er vel konklusjonen at det ikke lønner seg å koste på en sugemotor i hue og ræva,når du får et greit turbo kit som gir mye mer hk pr krone.
T Y racing Skrevet Januar 21, 2007 Skrevet Januar 21, 2007 ot: er det noen i norge som har kompressorkit til s50?
Øyvind L. Skrevet Januar 21, 2007 Skrevet Januar 21, 2007 Mye god diskusjon her.Er en i sverige som jeg kjenner som har benka 334hk med karboninnsug, kammer og chip, så det er potensiale å hente med god mapping. Jeg har selv kjørt med min gamle sugemotor, Es tuning chip, kvassere kammer, Stort konfilter, og Supersprint effektanlegg, det var Stor forskjell. At jeg hadde oppunder 300hk med det oppsettet er jeg ikke i tvil om. Er vedlig viktig når man skal måle effekten i motoren at man gjør dette på en uavhengig rulle. Ikke rulla til de som selger eller har montert chipen. 50 hk økning med cammer, innsug og effektanlegg tror ikke jeg noe på før jeg ser målingen. E334 hk i en D50B32 skal jeg tror litt mere på, men ikke en S50B30 med kun så "billig" tuning. Kelleners i tyskland har et sett som gir 37-40 hk i S50B30. De gjør følgende: K.sport Motorkit KS 3 for M 3 (bis 10/95): performance approx. 28 kW (37-40 PS); conversion: camshaft- and throttle valve modificationn, two K.sport camshaft, K.sport rear silencer, Special-Fächerkrümmer, VANOS- and Motronic-Chip, S-Modul ( max. 7700 rpm.), Spezial-Luftfilter; 0-100 kph in 5,5 sec., top speed depends on tire dimension 272 kph up to 289 kph. fitting incl. Prisen for denne oppgraderingen er: € 5.720,- ----> ca 48000NOK.! det var mye kroner for relativt lite krutt. men alt i alt er vel konklusjonen at det ikke lønner seg å koste på en sugemotor i hue og ræva,når du får et greit turbo kit som gir mye mer hk pr krone. Det koster mye penger å få ut HK av en sugemotor, vertfall hvsi du skal ha ut reel effekt. Personlig ville jeg feks mye heller hatt en S50 sugemotor med 400hk enn en S50 turbomotor med 400hk. Gassresponsen i en sugemotor med 400hk er mye bedre enn i en turbomotor. Gassrespons betyr mye i en bil hvis man vil kjøre fort på en bane. 9000 omdr på en S50 er ganske heftig, men da snakke vi 100000kr i trimming og litt til kansje..
Øyvind L. Skrevet Januar 21, 2007 Skrevet Januar 21, 2007 ot: er det noen i norge som har kompressorkit til s50? Vil tro www.esstuning.com har sett til S50. Koster ca 50000kr ferdig montert..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå