Gå til innhold

Avgifter i vårt syke, syke land!!


BMWPower
 Share

Anbefalte innlegg

Ser litt på nettet etter en 540, 535 eller 530 E39.

Såg litt i tyskland etter en 540. Perfekt eksemplar!! Kostet ca 110000Nkr.

Her er va den kostet ferdig reg inn til Norge!

Fyy faen så sykt sier jeg bare.... :evil:

Dette var en E39 540 2001mod.

kl.jpg

Ops, ble litt feil det, dette var rett :oops:

Men alikevel....

kl2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syke avgifter i Norge ja.... men det blir ikke riktig så dyrt som du sier;

Engangsavgiften for dette kjøretøyet blir som følger:

Avgift for egenvekt: 63 429,00

Avgift for motoreffekt: 269 623,30

Avgift for Co2: 190 535,10

Engangsavgift: 523 587,40

Bruksfradrag (50%): -261 793,70

Vrakpantavgift: 1 300,00

Totalt 263 094,00

Når et kjøretøy blir importert, skal det betales 25% mva av tollverdien. Tollverdien er normalt lik innkjøpsprisen for kjøretøyet, samt frakt- og forsikringskostnader frem til norsk grense

..og da er man jo oppe på 360-400 for en strøken 2001 540 - er det så galt det da?

Denne http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1221261 skal de ha 359 for....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syke avgifter i Norge ja.... men det blir ikke riktig så dyrt som du sier;
Engangsavgiften for dette kjøretøyet blir som følger:

Avgift for egenvekt: 63 429,00

Avgift for motoreffekt: 269 623,30

Avgift for Co2: 190 535,10

Engangsavgift: 523 587,40

Bruksfradrag (50%): -261 793,70

Vrakpantavgift: 1 300,00

Totalt 263 094,00

Når et kjøretøy blir importert, skal det betales 25% mva av tollverdien. Tollverdien er normalt lik innkjøpsprisen for kjøretøyet, samt frakt- og forsikringskostnader frem til norsk grense

..og da er man jo oppe på 360-400 for en strøken 2001 540 - er det så galt det da?

Denne http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1221261 skal de ha 359 for....

Det du kjøper den for kommer da i tilegg til avgiftene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syke avgifter i Norge ja.... men det blir ikke riktig så dyrt som du sier;
Engangsavgiften for dette kjøretøyet blir som følger:

Avgift for egenvekt: 63 429,00

Avgift for motoreffekt: 269 623,30

Avgift for Co2: 190 535,10

Engangsavgift: 523 587,40

Bruksfradrag (50%): -261 793,70

Vrakpantavgift: 1 300,00

Totalt 263 094,00

Når et kjøretøy blir importert, skal det betales 25% mva av tollverdien. Tollverdien er normalt lik innkjøpsprisen for kjøretøyet, samt frakt- og forsikringskostnader frem til norsk grense

..og da er man jo oppe på 360-400 for en strøken 2001 540 - er det så galt det da?

Denne http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1221261 skal de ha 359 for....

Det du kjøper den for kommer da i tilegg til avgiftene

Ja, og da kommer den på 360-400.000. Når man skal ha 359.000,- for et pent eksemplar i Norge men for en 2000 mod så synes jeg ikke dette er så ille totaltsett. Hadde nok heller valgt en 01 mod med facelift fra tyskland da ja.

Det er jo fortsatt noe som er ille og det er at avgiftene er 80% av bilens verdi (i Norge), men sammenligner du med norske biler så blir ikke totalsummen sååå gal.

Jeg har søkt litt på nett i både tyskland og sverige i det siste og har egentlig kommet frem til det at det koster stort sett det samme å kjøpe bil der som i Norge. Eneste jeg ikke har regnet med da er frakt. Når markedet også er så mye større som det faktisk er så er det mye lettere å finne den bilen man vil ha. Å fa akkurat det utstyret man leter etter er jo et stort pluss som i alle fall jeg kunne tenkt meg å betale litt ekstra for om jeg hadde hatt pengene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...