Gå til innhold

E39 i kulda


rottert
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte min første bmw i høst. God stand og nafrapport. Straks kulda kom ble det ikke en dag uten problemer.

På 3 uker har dette skjedd:

- Stopppunkt på visker har forflyttet seg til helt opp.

- Dørmekanisme på sjåførside fusker. Når man endelig får den opp vil den sjelden lukkes. (Dynket mekanisme i olje) I mårest brekte håndtaket på innsiden rett av.

- Ryggesensorer har tatt kvelden

- Regnsensor har tatt kvelden

- Frontstykke løsnet

- All plastikk under løsnet.

- Mekanisme på bakluke klikk. (Går ut og inn når man prøver å trykke, men vil ikke løsne)

- Vibrasjoner mellom 80-100km/t. Skiftet stabbstag og balansert hjul uten at det ble bedre (Naf bilhjelpen har gitt opp å leite etter feil)

- Gåen toppdekselpakkning)

- Vinduspylermotor tok kvelden.

- Ellers fusker omtrent alt når temperaturen går under 0 grader

Bilen var garantert i bra stand for 2 måneder siden. Alt skjedde iløpet av 3 uker når kulda kom. Er det jeg som er skikkelig uheldig eller har kvaliteten på BMW tapt seg siste 10 årene? Siste vinteren jeg kjører E39 hvertall ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Wow :shock:

Dette var voldsomt.

Skal si du har vært forferdelig uheldig.

Jeg har selv 2 stk. E39, som jeg er meget godt fornøyd med, om

det er 20 pluss eller 10 minus.

Eneste problem jeg har når det er kaldt, er at dørene fryser,

men det har jeg også hatt på andre biler, så det er ikke typisk BMW.

Håper det ordner seg for deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det ordner seg vel. Ble bare litt oppgitt med alle feilene på så kort tid og toppet seg i mårest da jeg måtte kjøre hele veien til jobb med en hånd til å holde på plass døren og håndtakk som brakk når jeg kom fram. Trekker tilbake det jeg sa med siste vinter med E39, fordi det er en fantastisk vinterbil når den først funker! (Må nesten gi den en sjanse til :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får håpe det.

Jeg har også kjørt til jobb med en hånd på rattet og den andre på døren for å holde den igjen.

Det skal være en tråd her inne med råd for hvordan man kan få bukt med dette problemet.

Husker ikke helt, men tror man skal av med dørtrekket (kommet fukt et sted det ikke skal være fukt), og smøre opp med låsolje e.l.

Kanskje en idè og gjøre dette om høsten(?), det er jo endel fukt i lufta på den årstiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Stopppunkt på visker har forflyttet seg til helt opp.

- Dørmekanisme på sjåførside fusker. Når man endelig får den opp vil den sjelden lukkes.

- Frontstykke løsnet

- All plastikk under løsnet.

- Vibrasjoner mellom 80-100km/t. Skiftet stabbstag og balansert hjul uten at det ble bedre (Naf bilhjelpen har gitt opp å leite etter feil)

Kjenner meg såååå igjen... hadde tenkt til å poste en lignende tråd..

Har problemer med overstående jeg også.. alt kom med kulden\snø!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vært nesten max uheldig.

Men kulda ødelegger mye rart. Jeg stod plutselig med hele dørhåndtaket i handa i dag når jeg skulle åpne førerdøra. Knakk rett av pga kulda...

Du trenger ikke kulde for at dette skal knekke av, jeg stod med mitt i hånda en finfin sommerdag for et par år siden... ;) Dette er visstnok kun et problem på de første årgangene da de etterhvert ble klar over problemet og byttet fra metallegering til en plastvariant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Ryggesensorer har tatt kvelden : Skal ikke mer enn en sensor ute av drift til før ikke noe av det virker, kan være pga snø/is eller fukt.

- Regnsensor har tatt kvelden : Det sitter en fotocelle inni regnsensorboksen som kan ta kvelden etterhvert

- Mekanisme på bakluke klikk : Ikke uvanlig hvis du er hardhendt med lukkingen. Luken skal ikke smelles igjen, men "legges inntil" slik at den selv tar tak og går i lås.

- Frontstykke løsnet

- All plastikk under løsnet : Du har mest sannsynlig kjørt av veien og/eller inn i et tre... :lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørt langt ?

Jeg har også en 525tds e39. Kjenner igjen sammeproblmer som du har.....

1) Mistenker regnsesoren min å være defekt

2) Viskerarmen på høyreside knakk i romjula, nice.

3) Nettopp byttet dørhandtak på høyre bakdør, knakk rett av i kulda.

4) Problemet du beskriver med den innvending døråpneren hadde jeg på lørdag da jeg skulle til byen. Måtte knyte den ene bakdøra fast i hundegrinda. Problemet var følgende. Det går en wire fra det innvending døråpneren til åpnemekanismen. Denne wiren ligger i en strømpe, som på være klippset fast i e spor på døråpneren. Denne hadde vist blitt dratt ut pga wiren var frossen i strømpen..... Så døråpneren sto bare rett ut.

5) Regner med at du referer til den overdelen av bakluka, som åpner men ikke vil slippe? Jeg har samme problem. Hør den slipper med luka vil ikke åpne. Åpner i 1 av 10 forsøk. Har slutten å bruke den.. :?

Har ikke noen problmer med motor ol i forbindelse med kulde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørt langt ?

5) Regner med at du referer til den overdelen av bakluka, som åpner men ikke vil slippe? Jeg har samme problem. Hør den slipper med luka vil ikke åpne. Åpner i 1 av 10 forsøk. Har slutten å bruke den.. :?

Har ikke noen problmer med motor ol i forbindelse med kulde.

Kjørt 211000 km

Overdel?

Ellers takk for alle tips.

Hvordan er forbruket til dere som har tilsvarende bil? Jeg kjører fin blandakjøring og ligger i vinter på mellom 1,2 og 1,3 liter mila. Er ikke det litt høyt? Vet forbruket øker med kulda, men synes dette er litt vel mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...