Gå til innhold

2 stk 12" MTX Thunder 5500 ts eller byttes

Anbefalte innlegg

Skrevet

om du har tenkte å selge/bytte desse i noe som fortsatt skal brukes i stuen så kan du heller få et tips om hva som kan gjøres for å få de til å funke bra/bedre ;)

sorry OT, men sletter gjerne..

Skrevet

er jo bare å fortelle hva du har av elektronikk og hvordan rommet ditt ser ut, hvordan ting er plassert og hvilken kasse du har mtx`ene i og og hvilke spoler som er på de og slike relevante ting ;)

jeg har to 10" med 60wrms hver som funker oki, og de har jo langt fra potensialet som ligger i dine..

er jo godt mulig du trenger annen kasse, en til hver sub og plassert annerledes og evnt litt større forsterker.. hvem vet ;)

Skrevet

oki. skal vel holde med hvilken forsterker du bruker på de og hvor stor er kassen de står i ;)

men i en stue syns jeg det er bedre med to subber i hver sin kasse enn bare en sub...

Skrevet

bruker ein gammal Denon PMA forsterker på 2x200W i 8ohm. Den fungere veldig bra til detta! :D Syns de tar litt stor plass med 2 subbar egentli... Så e på utkikk itte i litt større subb enn dessa.

kassane e ca 45 liter meine eg på.. Har prøvd me bassrefleks i den eine kassen, men vett ikkje heilt om det blei bedre av den grunn... :?

Skrevet

58L volum (eller en kasse på 425x425x425mm,19mm mdf) med en 4" port på 37cm lengde gir 33hz tuning , til hver sub. og hadde gitt grei lyd i en stue, eller tung feit bass i en bil. ikke langt unna det volum som mtx anbefaler i brukanvisning..

Og med 45L volum kan/bør port vere 45cm og da blir tuning 38hz som kunne fungert bra i en bil. litt for høy tuning til et rom..syns jeg da..

sorry OT ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...