Gå til innhold

blir det noe banekjøring med "bimmers" til sommern

Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 192
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe, Pelly er jo legendarisk! :)

"Dessverre" er runden rundt ved kioen i fredrikstad stengt nå. Det var jo fast runde for 20 og granada-folket. Havna grill funker vel fortsatt som møteplass :)

Tror litt nærmere banen er å foretrekke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, begynner trønderne å organisere seg for kjøring nedover nå... Kanskje jeg må sjekke kontoen og se om jeg kan slenge meg med.. Kanskje litt drøyt å kjøre så langt for en kveldskjøring, men det hadde utvilsomt vært morsomt!

Det er ikke snakk om kveldskjøring - det blir fra 08 til 16:00. Dvs. at vi har banen da. Førermøtet vil stjele litt tid, men ikke så mye. Håper vi får til en 7 timer effektivt. En hel søndag er til sammenligning kun 5 timers kjøring.

Etterpå prøver vi nok å samle oss på alternativ lokasjon, og holde litt mer sosial fokus. :)

Da er det Pellygata i Særp som gjelder :D Jage vekk alle 240ene med høy på taket.

Høh, finnes det gamle volvo 240 der nede også?? Trodde alle hadde havnet her og oppover trøndelagen jeg... Så feil kan man ta :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bane, vis jeg har skjønt det korrekt, gjelder ikke forsikringen på bilen.. er ikke sikker på åssen det er med person forsikring.

Vei regelene gjelder vel, også er det sånn at bremser(veske, klosser,skiver osv) skal være i orden, elektriske skal vel være i orden. Og man må ha hjelm.

Sikkert mer, men det er det jeg kommer på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bane, vis jeg har skjønt det korrekt, gjelder ikke forsikringen på bilen.. er ikke sikker på åssen det er med person forsikring.

Vei regelene gjelder vel, også er det sånn at bremser(veske, klosser,skiver osv) skal være i orden, elektriske skal vel være i orden. Og man må ha hjelm.

Sikkert mer, men det er det jeg kommer på!

Siden dette er et "kjørekurs" gjelder veitrafikkloven og derfor også forsikringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er opp til hver enkelt forsikringselsskap å vurdere et tilfelle på banen, men ta som utgangspunkt at dere skal av banen igjen med bilen hel.

Skjer det noe på banen er det stor sannsynlighet for at det har sammenheng med høy fart, for høy fart, dvs. langt over 80-sona som gjelder under Vegtrafikkloven. Da står forsikringsselskapene rimelig fritt til å nekte dekning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er opp til hver enkelt forsikringselsskap å vurdere et tilfelle på banen, men ta som utgangspunkt at dere skal av banen igjen med bilen hel.

Skjer det noe på banen er det stor sannsynlighet for at det har sammenheng med høy fart, for høy fart, dvs. langt over 80-sona som gjelder under Vegtrafikkloven. Da står forsikringsselskapene rimelig fritt til å nekte dekning.

De må vel i tilfelle bevise at farten har vært for høy, og det skal det erfaringsmessig mye til før de gjør!

Forøvrig så er det utrolig sjeldent at noen knuser bilen sin på banetreff. Vil nesten påstå at sjangsen for ulykker er større på landeveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder forsikring, så vil du nok aldri få en krone. Det de tar deg på, er uaktsom kjøring. Uavhengig av fart. Og det er det vanskelig å argumentere mot hvis det skjer noe og du er på en bane.

F.eks BMWCCN sine treff kalles kjørekurs/ferdihetskurs, og da skal forsikringen gjelde. Vet folk har fått igjen på forsikringen ved uhell på Rudskogen. I sommer var det en norsk deltaker på førerkurset på Nürburgring som vraket bilen i muren ved Brünchen, og fikk full dekning på forsikringen da det var ett førerkurs, så det er ikke så svart/hvitt som du skal ha det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør som om du IKKE får penger på forsikringen, så får det heller eventuelt være en positiv overaskelse dersom uhellet skulle være ute. Det er ikke et kræsjbil-arrangement!

Er det ikke? Trodde dette var i regi av Destruction Derby jeg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...