vegard313 Skrevet Januar 24, 2007 Skrevet Januar 24, 2007 I dag har jeg hatt litt problemer med tomgangen på min 318iS 93 mod. D startet med at blien begynte å "gå av seg selv" mens jeg kjørte, altså d virket som om gasspedalen hang seg opp. Jeg stoppet bilen en stund, og når jeg startet bilen igjen så gikk turtallet opp og ned, og det hørtes ut som at bilen skulle kveles. Jeg kjørte vidre, og etterhvert gikk turtallet helt normalt. Men senere igjen stoppet bilen helt, og jeg kjente en slags bensin lukt... men jeg fikk start igjen på bilen, og kjørte bare hjem. turtallet var ikke normalt når jeg stoppet bilen hjemme. For lite olje på motoren? etc.... Hva kan det være?? Takk for hjelp!=)
ingard Skrevet Januar 24, 2007 Skrevet Januar 24, 2007 Det er vel ikke vanskelig å sjekke om det er for lite olje da? Det er en peilepinne ved siden av motoren du kan prøve deg på.. Dog er det vel neppe det.. Prøv å søk på forumet etter ujevn tomgang osv.. Luftmengdemåler er vel en vanlig feil på biler med høy kmstand (200+).. Men som sagt søk, det finnes mye info her..
vegard313 Skrevet Januar 24, 2007 Forfatter Skrevet Januar 24, 2007 Hehe, jeg er ikke helt dum, vet hvordan man peiler olje! Har en skade på panseret, så det trengs to mann får å åpne det, derfor har jeg ikke giddet å sjekke;) Biln er nettopp rundet 200000, så det kan jo være luftmengdemåler... Jeg skal søke på det! Takk!
Wenom Skrevet Januar 24, 2007 Skrevet Januar 24, 2007 Hei Hei Jeg er ikke ekspert innen dette, men trur det kan ha noe med automatiske choken på bilen din. Da "jagern" litt når du starter bilen, men blir bedre når den blir varm. Jeg regner med at det problemet med at turtallet ikke går ned med en gang du slipper gassen kan også være pga at bilen er litt kald. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå