Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden Statens vegvesen er så byrokratiske og gammeldagse husker jeg for noen år tilbake at flere tusen unnlot å betale årsavgift med kid-nr,for å skape extra mye jobb for dem. Husker ikke helt hvordan det er nå,men kunne vært greit å gjøre det samme om igjen om det fortsatt skaper mye ekstra jobb for dem! :evil:

Noen som vet?

Lurer på hvor mange tusen det er i år jeg,går jo opp så hinnsides hvert år??!!!!! :evil:

Politikerne har fortsatt mye å lære av svenskene! 8)

HELVETES AVGIFTSNORGE!!!!! :evil::evil::evil::evil::evil::evil:

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Den forbanna avgifta iår er på 2915,-.. 6raske på meg siden har to biler. Og hva får jeg igjen for det?? Bare ræva veier og masse bomringer.

Skrevet

det vi skulle ha gjort er å starte en landsomfattende protest eller noe. Som gjør at de skjønner at de ikke kan behandle folk på denne måten..

Det er galskap og blakke folk på de utspekulerte måtene, Det gjelder ikke bare bil avgifter. Det gjelder jo alle avgifter..

Skrevet

Husker noen oppfordra folk til å bruke blanke giroer(alså uten KID),men om så mangen gjorde det veit eg ikkje. Sikkert ikkje nok uansett.

I do it every year,hehe :evil:

Får som regel ikkje oblata mine før langt utpå året,lenge etter de andre.

Håper de løyser svetten litt av det lille eg "bidrar" med :wink:

Skrevet

Helt enig,vi burde starte en protest. Sikkert tatt opp flere ganger det her,men det skjer aldri noe. Og hva gjør NAF i forhold til dette..? Vi burde parkert alle bilene og trailerne midt i veien og gått i ren protest. Men det forutsetter jo at alle er med...

Skrevet
Husker noen oppfordra folk til å bruke blanke giroer(alså uten KID),men om så mangen gjorde det veit eg ikkje. Sikkert ikkje nok uansett.

I do it every year,hehe :evil:

Får som regel ikkje oblata mine før langt utpå året,lenge etter de andre.

Håper de løyser svetten litt av det lille eg "bidrar" med :wink:

Husker at det faktisk(ikke overaskende!!) var mange tusen som gjorde det. Slikt sprer seg ganske raskt. Tenk bare hvis alle sendte til alle på maillista si som har bil,når FORT noen tusen da.

Skrevet
Helt enig,vi burde starte en protest. Sikkert tatt opp flere ganger det her,men det skjer aldri noe. Og hva gjør NAF i forhold til dette..? Vi burde parkert alle bilene og trailerne midt i veien og gått i ren protest. Men det forutsetter jo at alle er med...

Og det er vel der det hele rakner, siden det forutsetter at alle er med. Finnes jo de som gjerne vil ha flere/høyere avgifter knyttet til bil... :evil:

NAF gjør jo ikke noe som helst, de kommer bare med en tannløs kommentar en sjelden gang, som bare virker latterlig.

Skrevet

I Frankrike gjorde de det, parkerte bilene mitt i gata :) Husker ikke når eller hva det gjaldt, men de fikk gjennomslag..

det nytter jo heller ikke at det er kun noen på Bimmers.no som gjør det, Man er nødt til å få med omtrent hele landet. Er det kun noen få så blir det garantert straffesak av det.. Men er det tilnærmet alle som har bil i Norge, så blir det nok ikke sak av det..

Man må være så mange at det ikke blir sedd på, som bare rampestreker på skolen.

De må skjønne at det er alvor :twisted:

Skrevet

Må betale for 3 biler, men får faen meg bare kjørt en om gangen!

Sveits så betaler man for ett skilt sett, som man fritt kan bytte mellom hvilken bil man ønsker å bruke. Logisk å enkelt, får bare kjørt en bil om gangen.

Men her i Norge er man redd for at man skal kunne klare å ratte 2 biler samtidig, selv om det ikke er plass i bomringen for 2 biler samtdig.

Betal uten kid 8)

Skrevet

Det som er problemet med å bruke giro uten KID (om veldig mange gjør det) er at årsavgiften kommer til å gå ytterligere opp.. En del av avgiften går rett til administrative utgifter, og de stiger om de får merarbeid i form av f.eks. mange giroer uten KID..

Så det kan nok hende at det virker mot sin hensikt.

Uansett så virker det ikke som om det er noen vilje for å senke avgift på bil, så det er kanskje fånyttes hva enn man gjør. Da er det moro å gi dem litt merarbeid.. :twisted:

Skrevet

Leste engang en statestikk på at vi hadde offentlige ansatte nok til å administrere ett land med over 50 millioner inbyggere uten store problemer.

Klubben http://www.amcar.no/ er nok verdt å få med seg når det gjelder bil politikk!

Skrevet
Det som er problemet med å bruke giro uten KID (om veldig mange gjør det) er at årsavgiften kommer til å gå ytterligere opp.. En del av avgiften går rett til administrative utgifter, og de stiger om de får merarbeid i form av f.eks. mange giroer uten KID..

Så det kan nok hende at det virker mot sin hensikt.

Uansett så virker det ikke som om det er noen vilje for å senke avgift på bil, så det er kanskje fånyttes hva enn man gjør. Da er det moro å gi dem litt merarbeid.. :twisted:

Men om pengene går til adm.utgifter,er det ingen unnskyldning. Betal uten kid!! :evil:

Viljen er nok stOr,men ikke hos politikerne :evil::evil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...