Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det er en enkel måte å løse dette på. Om alle betaler 1% mer skatt så vil denne avgiften kunne forsvinne. Ellers kan man jo protestere så mye man orker, avgiften kommer til å øke med konsumprisindeksen hver år.

Det er nå engang sånn at de totale skatteinntektene må være som de er for at statsbudsjettet skal gå i balanse.

Med fare for å gjøre meg voldsomt upopulær må jeg få påpeke at det totale skattetrykket i Norge ikke er så voldsomt høyt sammenlignet med andre europeiske land. Svenskene betaler mindre avgifter på bilbruk, men blir hardere skattet over lønnsseddelen.

Skrevet

Jeg synes det er greit at vi betaler veiavgift og slik, miljøavgiften osv. kunne ha vært litt lavere. Alle de miljøfarlige stoffene er jo nesten ikke mer, bortsett fra CO2, som vi selvfølgelig må ha avgift på, de tenker ikke på alle de andre stoffene som "vi" har klart å bli kvitt, som feks svoveldioksid, karbonmonoksid og nitrogenoksid..

Tilbake til veiavgiften, jeg synes det er greit at vi betaler, men de blir jo ikke brukt til veier osv.. Samme gjeler bomstajonene, først så skal vi betale ned bomstasjonen, så skal vi betale deler av det veien kommer til å koste, som ikke blir brukt til det de er ment for.. Kan ikke politikerne holde på det de lover? høyere vrakpant ble det gjort lite/ingenting med..

blir frustrert, hadde de brukt pengene på veier, slik som de lover, så hadde de sluppet å kostnadene ved ulykker pga dårlige veier..

Skrevet

Uansett er det på tide å gjøre som franskmennene og ta frem giljotinen. Årsavgiften er ikke mange kronene sammenlignet med det vi må betale i engangsavgift, dvs. at vi må betale omtrent like mye i avgift som det bilen koster. På det som er det dyreste vi kjøper nest etter bolig. Det er på tide at noen hoder ruller og det gjøres noe med det avgiftsveldet som er her i landet. Hva vi stemmer på spiller jo ingen rolle, de totale avgiftene blir de samme uansett. Det er på tide å forandre styret her i landet, slik at vi får noen som klarer å styre uten å tyne mest mulig penger ut av folket, og heller arbeide for at folk får best mulig råd. Og hvorfor skal Norge være verdens barmgjertige samaritan som bidrar med millioner både her og der? Flere av de landene som har mye fattigdom i dag er skyld i det selv pga. meningsløse kriger, diktatur o.l. Det må da være mye bedre å bruke pengene på de som har fortjent det ved ta en dyr utdanning, være samvittighetsfull arbeidstaker og lovlydig borger.

Skrevet

Det er på tide å forandre styret her i landet, slik at vi får noen som klarer å styre uten å tyne mest mulig penger ut av folket, og heller arbeide for at folk får best mulig råd. Og hvorfor skal Norge være verdens barmgjertige samaritan som bidrar med millioner både her og der? Flere av de landene som har mye fattigdom i dag er skyld i det selv pga. meningsløse kriger, diktatur o.l. Det må da være mye bedre å bruke pengene på de som har fortjent det ved ta en dyr utdanning, være samvittighetsfull arbeidstaker og lovlydig borger.

Vel, grunnen til at vi bidrar med millioner over bistandsbudsjettet er at vi er ufattelig heldige som kan pumpe titalls milliarder opp av Nordsjøen.

Mener du at vi skal begynne å straffe uskyldige folk i land som har vært herjet av diktaturer og borgerkriger, fordi vi selv skulle betale mindre skatter og avgifter?

Vet at dette ikke er et politisk forum, men jeg klarer ikke helt å la være å komme med synspunkter når jeg leser hvor navlebeskuende vi av og til kan være.

Skrevet

Jeg har ikke sagt at vi skal straffe noen.

Du og jeg er ikke rike selv om AS Norge har "olje-peeeng på bok".

Og hvorfor skal vi betale så mye i avgifter når (vi) EDIT: Her mente jeg ikke vi, men AS Norge pumper titalls milliarder opp av Nordsjøen? Det hadde vel vært bedre å bruke disse EDIT: olje-pengene på bistand istedet da? Ånei, da forringer vi jo hele økonimien og pengesystemet. Devaluering, inflasjon og hva vet jeg. Systemet er vel litt sykt, eller hur?

Skrevet

De fleste har nok bakkekontakt helt til de kommer på tinget (med unntak av SV'er, for i hodene hos de folkene er lyset slukket allerede...).

Det virker for meg som de fleste politikere endrer syn på veldig mye når deres egen hverdag og fremtid blir sikret. Deres "folkelige" syn på biløkonomi, bilbeskatning og avgiftslegging av for eksempel bensin endres så snart de får kontakt med skattebetalte drosjeturer og statlig holdte biler, så å velge inn folk med tilsynelatende bakkekontakt hjelper ikke så mye i lengden.

Den eneste jeg kan huske holdt bakkekontakten så lange han var på tinget var Kystpartiets politisk ukorrekte representant Steinar Bastesen, som dessverre brått endte stortingskarrieren med hjerneslag i 2001.

Det skulle nok heller vært mer fart på bilorganisasjonene slik at de hadde makt til presse politikerne til å høre etter hva massene krever. I dag surver bilorganisasjonene en ukes tid og hauser opp media (eller media hauser opp dem) med at nok er nok og at nå er grensen nådd osv, men de har dessverre ingen reell innflytelse på verken politikerne eller politikken.

Skrevet

Avgifter som går til HVA???

Å støtte opp om all verdens u-lands aksjoner, men ikke til det dem skal brukes til, veiene i Haugesund blir verre og verre for hvert år som går, eller de "lapper" som om det er en punktert sykkel slange.

Den IDIOTEN som sier det at vi har så gode veier i Norge, har tydligvis enten kun kjørt med tog, trikken eller rutebåt rundt om kring her i Norge, men de flest politikere tar jo for tiden bare fly når de skal noe.

Noe bør gjøres, men hva hjelper det så lenge enn har gamle hjerne dø idioter som styrer i dette landet.

Skrevet

Betaler gjerne årsavgifta jeg,om dem bruker det til vedlikehold og nye veier. Men fæle skogsholm som var samferdselminister før sa jo det at penga dem ikke fikk inn fra oss bilister ikke var øremerka,dvs de kunne brukes til hva f*** dem vil. Politikerne har jo en null visjon,dvs ingen skadde og drepte i trafikken. Eneste måten dem skal klare det på er og fjerne alle motorkjøretøy. Vi har en latterlig veistandard her i landet. Men hva hjelper det egentlig å betale miljø/co2 o.l avgift gjør? Er bare ett fint navn for mer penger i statskassa. Trur dere at ved å betale det at vi får bedre miljø? Særlig sier nå jeg. Ja,vi har det bra i detta landet.men enda er det mye som kan bli bedre. Kunne sikkert skrivd i timesvis til,detta er no som engasjerer meg litt faktisk,hehe! La oss alle vise :rompe: til politikerne. Ups! glømte komentere om u-hjelpa. Skal ikke bare dele ut det i hytt og gevær heller da. Nesten allt av det havner jo ikke dit det er ment,er håpløst mye korrupsjon i de landa,dessverre. En bedre ting ville vel kanskje vært å sletta gjelda dems??

Skrevet
Den IDIOTEN som sier det at vi har så gode veier i Norge, har tydligvis enten kun kjørt med tog, trikken eller rutebåt rundt om kring her i Norge, men de flest politikere tar jo for tiden bare fly når de skal noe.

De har jo ikke bakkekontakt, så da svever de vel rundt som engler, eller demoner ...

Skrevet

Når vi snakker om u-hjelp.. var det ikke røde kors eller no sånt, som samlet opp penger for å sende nedover til de Tsunami-rammede som kjøpte seg nye biler istedenfor? stoler ikke helt på de folka..

Back to topic; Jeg synes vi kan være litt egoistiske (bare litt;)) og prioritere våre egne liv framfor de i u-landene, de får jo hjelp og dessuten så kommer jo ikke halvparten av pengene vi sender til u-landene..

Politikerne snakker også om at vi må spare oljefondet til senere generasjoner.. innen oljen er brukt opp så har vi sikkert funnet en annen måte å flytte oss på, de har jo allerede begynt å komme med bio-bilene.. Elektriske biler kom jo, men de ble kjøpt opp og nedlagt (tenker da på Think)..

De fleste vil ikke kjøpe elektrisk bil fordi strøm er så dyr og fordi de har så kort rekkevidde.. Strømmen kan vi gjøre noe med, vi kan pumpe mer olje eller vi kan komme med noe nytt; Thoriumkraftverk.. De fleste tenker vel; radioaktivitet og Tsjebronyl(?)ulykken for noen år tilbake.. Og hvor skal vi få taki thorium.. Det er der norge er så heldige, vi eier nemmelig 15-25% av jordens Thoritt(thorium) så dette kan vi bli rike av, og bygge ut nye veier.. :) Men, selvfølgelig, så vil ikke vi bygge prøvekraftverk, vi skal dilte etter usa og russland, as we allways do..

På en måte så ønsker jeg nesten at Hitler hadde makt i noen år til.. De fleste kjenner vel planen hans? norgeskartet.. trondheim.. oslo.. fram med linjalen;) men dette var eneste grunnen til at jeg ville ha han..

vi bør skaffe oss noen nye politikere.. noen som bruker penger der de er tjent inn.. De snakker jo hele tiden om denne 0-greia. 0 døde i trafikken.. De sier at de jobber med å få oppnådd dette... så drit i å send penger nedover og start å forbedre veiene våre for svarte!!! :twisted::evil::twisted:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...