Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må nesten komme med et par kommentarer her jeg og, for dette er noe jeg er tildels engasjert i.

En hovedting er årsavgifta, som ble innført før min tid som en "midlertidlig" avgift for å forbedre veisystemet i norge... Ok, så hvor er så dette veisystemet? Er en tog-undergang her hvor jeg bor fra 70 tallet, som det er kun plass til en bil om gangen, og lastebiler kjører fast i taket. Denne veien er ikke fornyet, men kun reparert siden den ble bygd. Understellet på bilen har nok ikke blitt bedre av X-antall kjøringer gjennom der. Hører eksosen skraper asfalt hver gang.

Årsavgiften er fortsatt kun en "midlertidlig" avgift, men de gidder ikke fjerne den, for hvor skal de hente penger da?

En annen suspekt ting er (ikke brenn meg hvis jeg er på jorde nå, fulgte ikke så godt med i saken) bilen Bondevik kjøpte til seg selv for egensikkerhet sista han satt på toppen. En skuddsikker bil til 5mill av skattebetalerenes penger.

Javel? Hva tenkte han når han bruker "våre" penger til sin egen "sikkerhet"? Skulle jeg først skutt noen i dette landet hadde det ikke vært han jeg hadde gått etter alikevel.

Og som nevnt tidligere, U-land hjelp. Greit nok, vi er pliktige(mener jeg å huske) til å være barmhjertige for et ukjent beløp årlig, men når norge overskrider dette minimumsbeløpet, så kjenner jeg at jeg blir irritert.

Har ingenting med at jeg ikke føler med de som har det værre, men av grunner som at pengene kunne gått til å bedre vårt land, våre problemer. F.eks generelt personer med problemer som trenger hjelp. Da tenker jeg først og fremst på menneskene på gata i oslo og andre storbyer.

Og bommene...ååå de bommene. Gidder ikke begynne på det engang.

Vet at mye av dette er OT, men måtte bare lufte litt politiske meninger når vi allerede er inne på temaet.

Årsavgiften er grei nok, hvis de kunne veiet opp for den et annet sted. Fjerne bommene, forbedre veiene og bruke de 3000kr årlig en del nordmenn må betale for et veisystem vi ikke får.

EDIT: Warning, Wall of text

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...