bull7 Skrevet Januar 24, 2007 Skrevet Januar 24, 2007 hva er vanlig feil på e-36? og hvor det pleier å bli rust?
Marius2002 Skrevet Januar 24, 2007 Skrevet Januar 24, 2007 vanlig feil.. hmm jeg har selv en e36 fra 97, 318i M43. Eneste er håndbrekket som jeg ikke stoler helt 100% på, men det funker. Har skiftet startmotor, fordi den gamle var ikke helt bra, vet ikke om dette er en vanlig feil med startmotoren på disse bilene. Har ikke problemer med rust. Bilen er tectyl-behandlet. eller hva det heter.
Vegard Selvåg Hansen Skrevet Januar 24, 2007 Skrevet Januar 24, 2007 Ta en titt her.Velg begagnatguiden til venstre på siden. http://www.autopower.se/
Mirakulix Skrevet Januar 24, 2007 Skrevet Januar 24, 2007 Nå har jeg min 2. E36. På den første hadde jeg problemer med at den fjusket på våte veier, noe som er så enkelt som å bytte pluggledningene! Den jeg har nå, har jeg ikke hatt noe annet problem med enn at jeg har skiftet termostat. Av rust, er bakluka veldig utsatt. samt fremme på kanalene, som skyldes steinsprut ifra framhjula.
kabeldeigen Skrevet Januar 25, 2007 Skrevet Januar 25, 2007 Følgende kan være svakhet på en e36.. 1. Rust på forskjermer og rundt skiltet på bakluken. 2. Radiator har en tendens til å sprekke med årene. 3. Litt lekasjer rundt om, slik at det blir vått under teppet. 4. Manuell takluke sveiv er noe elendig greier, elektrisk er mye bedre, men har sine bergrensinger de også.. 5. Lekker fra cab lokket, hvis man har cab.. 6. Vannpumper av den eldre typen, da skovlene var av plastikk
jcvold Skrevet Januar 25, 2007 Skrevet Januar 25, 2007 Hjulbuer er kansje litt utsatt for fukt, og litt fuktighet undermattene kan du forvente på regntunge dager. men ellers en helt konge bil!!
KennetG Skrevet Januar 25, 2007 Skrevet Januar 25, 2007 Følgende kan være svakhet på en e36..1. Rust på forskjermer og rundt skiltet på bakluken. 2. Radiator har en tendens til å sprekke med årene. 3. Litt lekasjer rundt om, slik at det blir vått under teppet. 4. Manuell takluke sveiv er noe elendig greier, elektrisk er mye bedre, men har sine bergrensinger de også.. 5. Lekker fra cab lokket, hvis man har cab.. 6. Vannpumper av den eldre typen, da skovlene var av plastikk anngående punkt nr 5 her; cab lokka er vel ikke konstruert for å være 100% tette. Der er jo drenering ifra cabrommet og ned i kanalene som igjen går ut under bilen.Men selfølgelig så skal ikke det renne inn vann der sånn i vanlig regnvær.
ropa Skrevet Januar 25, 2007 Skrevet Januar 25, 2007 Bare hold deg unna bilene med m40 motor, for et slit å eie noe sånt.. Ellers bra link, som nevnt her. autopower.se De som ble skifta på min bil i løpet av de 3 årene jeg hadde den er følgende. Og hold deg fast, denne lista er lang. Forringer, forran og bak Bremser forran og bak Dempere rundt om Knekt fjær bak Ny håndbrekkvaier Ny radiotor Ny viskosmotor heter det vel Toppakining Kamaksling Lamda sonde LMM Luftbelg til Motor Skifta pakkninger i kjølesystemet (vann under teppet på førersiden) + at takluka gikk til helvete, bilen rista som faen ved bremsing, ene nivåen på vindusviskern funka ikke tilslutt, fløyta funka heller ikke. Hmm, kommer ikke på mer i farta, var nok mer. Kjørte feilfritt de første året og se hva jeg har måttet skifte i løpet av 2år Dette var da min første og værste bil jeg har eid økonomiskt. Kjøremessig var den jo en drøm, når den funka,hehe Og dette var en e36 91mod med den fantastikse m40 motoren.
bull7 Skrevet Januar 25, 2007 Forfatter Skrevet Januar 25, 2007 tusen takk. jeg har tenkt til å bytte ut m40 motoren pga ventiltikk.....
Kai-P. Skrevet Januar 25, 2007 Skrevet Januar 25, 2007 Se også opp for ytre bærekuler og støttestag i tillegg til ovennevnte ting, måtte også bytte en caliper bak, p.g.a at den hadde satt seg(personlge erfaringer med E36 318i 91-modell). Kamakselen var vel egentlig også moden for utskiftning, men det overlot jeg til neste eier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå