Gå til innhold

E46 Harman Kardon® Drive+Play


Anbefalte innlegg

Bestilte nettopp en slik fra bilradiospesialisten.

drayplay2.jpg

Men som alltid så går det fort i svingene her. Kom til å tenker på at orginal spilleren i bilen har jo sikkert ikke en line inn! :( Jeg har orginal spiller med kasser spiller og cdskifter og navi i bagasjerom.

Noen som vet om det er line inn på denne, Eller om det er mulig å koble seg inn på lydkabelen som kommer fra cdskifteren. Da mulig om man aldri har cd i la oss si skuff 1, da burde lyden komme fram.. :shock::roll::shock:

hehe.. Kan fint lite om bilstereo!

Link til produktet.

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg og en kompis demontert alt som fantes av ting som kunne demoteres på dashbordet, uten å finne den radio tilkoblingen. Ringte en kompis som tipset om stolpen på venstre side i baksetene. Der fant vi noe som vi trur er antenneforsterkeren? Den hadde heller ikke standard radio tilkobling. Så gikk vi løs på bagasjerommet. Ut med alt som var der også, men fant ingen tilkobling som lignet på vanlig antenne plugg... :( :(

Noen som vet hvor denne gjømmer seg, eller om det er en annen plugg på e46 enn hva som er vanlig standard antenne plugg. :shock::shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan ikke koble den på antennen, den lager fm singnaler slik at du kan ta de inn på fm båndet, det blir forøvrig helt crappy.

en måte å få dette bra på vil bli å koble ut cd skifteren slik at du kan koble den inn dirkete på spilleren "by wire" ellers sår du som sagt elendig lyd.

sorry mac, du skulle nok skjekket dette på forrhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæh? Demontere så mye???? Det du skal gjøre er å kople til en adapter som følger med Driveplayen til antenneledningen bak spilleren. Det følger med antenneadaptere hvis pluggene ikke passer. Det som er pointet er at den originale antenneledningen skal inn i en liten boks. Så skal ledningen fra denne boksen inn i radioen. Så skal den 3dje ledningen inn i Driveplaymodulen.

Og hvis du legger lednignene litt pent og ikke i en kjempekveil vil nok signalet funke helt OK. Har montert en del av disse på jobben. Og i 99.9% av tilfellen har det funket helt greit. Selvfølgelig er det ikke optimalt som med en AUX. Men godt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha... der var den en liten overgang i esken ja! :oops: og så forøvrig ble svaret om hva som var antenne inngangen på spilleren også svart! :D Flotte greier! Håper jeg får satt inn dette i morgen! og at lyden blir bra! :D

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått koblet opp strøm på hjernen, må hive meg på at lyden ble skikkelig dårlig. Noen som har forslag på hva som kan gjøres for å forbedre denne.

Fm senderen sender på ferkvensen jeg setter opp at den skal sende på og radioen mottar denne fint. Men inne på menyen der man skal velge sanger og syre ipoden kommer det opp en feilmelding om at ipod is not connected. :( Har jeg hoppet over noe? og ja den er connected :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thats is end of case heheh .... LOL

You right might be! :)

ipod is not connected, ble fikset ved å oppgradere ipoden med nyeste firmware. Så da funker alt som det skal! Lyden er også noe helt annet på den i dag. Mulig det er mye mindre støy her på oppdal en hva det er i trondheim. Men det blir nok en aux overgang med tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men inne på menyen der man skal velge sanger og syre ipoden kommer det opp en feilmelding om at ipod is not connected. :( Har jeg hoppet over noe? og ja den er connected :D :D

Fikk samme problemet med min, det er kabelen mellom hjerne og ipod som har kontaktfeil. Dra tilbake til bilradiospesialisten å forlang en ny.

MEN(!) husk å ta ut den ødelagte kabelen før du drar dit. Jeg kjørte 12 mil til nermeste bilradiospesialisten og fikk valget mellom å betale 300kr (150 for kabel + 150 i porto) eller å stå ute i -5 grader og vind og demontere dasjen #-o for å få ut kabelen med nokså store endestykker. Det ble nok siste gangen jeg satte foten innafor hos bilradiospesialisten (Trondheim) :stupid: Godt å få ut litt frustrasjon :lol: Som sakt må du ha ny kabel :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...