bård Skrevet Februar 11, 2007 Skrevet Februar 11, 2007 Ser bra ut dette, når regner du med å ha bilen ferdig? Er jo ikke stort som gjenstår nå..
E36Cab1 Skrevet Februar 11, 2007 Forfatter Skrevet Februar 11, 2007 Ser bra ut dette, når regner du med å ha bilen ferdig? Er jo ikke stort som gjenstår nå.. Er litt meir plukk&småting enn det ser&høres ut som...... Kan prøve å hugse å summere opp det som gjenstår fortsatt: * Skifte bakskjerm(der største jobben ligger ja..) * Muligens skifte tannstanga,virker treg og muligens litt bøygd Lurer på om tannstanga fra 318'n går an å bruke,ser like ut * Muligens skifte oljekjøler,innfestningane er røket i kollisjonen. Får sja ka som blir gjort der. * Få tak i ny viftekappe+vifte til AC,var knust til pinneved i kollisjonen. * Justere opp bilen,få den i grei høgde. Må vente til dekka eg har bestilt kommer på felgane slik at eg kan stille bilen inn med dei. * Skifte bakre eksospotte(rust),har muligens en erstatningskat fra Supersprint på gang så blir kansje bytta den og * Legge ferdig det elektriske i motorrommet,skifte eksp.røret(lekk.),montere tårnstaget,skifte toppdekselpakning(svetting). * Skifte kjølevæske og all olje(motor,gir,servo,br.væske osv) * Pusse ned kalipere og lakkere de røde. * Plukke av det nødvendige så klar for hellakkering(lister,fangere osv) * Spyle rein og ta rustbehandling under(rustfri,men greit å gjøre sjøl om den kun går om sommaren). * Montere stereo. Håper å få den ferdig til første vårdag når den engang kjem,men blir ofte ting som kjem i veien. Slik som denne helga Holder på med tilhengeren til lastebilen,må legge opp nytt elektrisk og nye diodelykter på heile sulamitten. Er ikkje alltid fritida klaffer når en driver eget selskap
bård Skrevet Februar 11, 2007 Skrevet Februar 11, 2007 Akkurat ja, var jo en liten liste det der,men en hel med litt effektiv jobbing så er det vel det meste unnagjort, bortsett fra bakskjermen muligens. skal du bytte den sjøl el?
E36Cab1 Skrevet Februar 11, 2007 Forfatter Skrevet Februar 11, 2007 Akkurat ja, var jo en liten liste det der,men en hel med litt effektiv jobbing så er det vel det meste unnagjort, bortsett fra bakskjermen muligens. skal du bytte den sjøl el? Det meste er egentlig ganske greit å få gjort,er som sagt bakskjermen som eg reknar med mest arbeid med. Hadde tenkt å ta den sjøl,men trur det kan bli lettast å sette vekk arbeidet til en oppretter eg kjenner ettersom det ofte blir firma-relatert arbeid også i frivekene mine.... Har jobba siden kl 12 idag med å skifte ledn.nett på eine tilhengeren + skifta alle lyktene,nett komt heim att Men skal som sagt få prøve å få gjort meir denne veka,nærma seg jo mars allerede
Mexos Skrevet Februar 13, 2007 Skrevet Februar 13, 2007 Lurte på om du hadde montert forsterkningene til bakstillingen og om du har tenkt å godkjenne bilen?
E36Cab1 Skrevet Februar 13, 2007 Forfatter Skrevet Februar 13, 2007 Lurte på om du hadde montert forsterkningene til bakstillingen og om du har tenkt å godkjenne bilen? Ja,etter at eg tok ned bakstillinga på bilen spylte eg reint under og skrapte av karosseri-massen under ved innfestninga til bakstillinga og sveiste inn desse forsterknings-platene. Deretter grunna eg og la på masse på nytt. At det er montert forsterkninger ser en med det blotte øyet ved f.eks godkjenning på Biltilsyn(ser skjøtene ved plate-endane) slik at dette kan godkjennes. Har tenkt å godkjenne dette,men ikkje før i 2011 da bilen var importert i 2001 Har en kompis som skal "hjelpe" meg igjennom Eu-kontrollane inntil videre Var vel du som kunne kansje skaffe papirer på desse to uike bilene? Mulighet å sende meg noen kopier kansje?
Mexos Skrevet Februar 13, 2007 Skrevet Februar 13, 2007 Lurte på om du hadde montert forsterkningene til bakstillingen og om du har tenkt å godkjenne bilen? Ja,etter at eg tok ned bakstillinga på bilen spylte eg reint under og skrapte av karosseri-massen under ved innfestninga til bakstillinga og sveiste inn desse forsterknings-platene. Deretter grunna eg og la på masse på nytt. At det er montert forsterkninger ser en med det blotte øyet ved f.eks godkjenning på Biltilsyn(ser skjøtene ved plate-endane) slik at dette kan godkjennes. Har tenkt å godkjenne dette,men ikkje før i 2011 da bilen var importert i 2001 Har en kompis som skal "hjelpe" meg igjennom Eu-kontrollane inntil videre Var vel du som kunne kansje skaffe papirer på desse to uike bilene? Mulighet å sende meg noen kopier kansje? Jeg lover ingenting, men jobber med saken ja så går det i boks så skal vi se om vi ikke får fikset det
E36Cab1 Skrevet Februar 13, 2007 Forfatter Skrevet Februar 13, 2007 Hold meg oppdatert ihvertfall Nå har eg tatt ut instr.bordet og fått montert krom-ringer i speedometeret. Var litt i stuss korleis dette var å få til,men gikk på et vis. Ringene kjøpte eg på Ebay for en hundrings eller 2,og passformen var faktisk veldig bra Brukte lim for å feste de på speedo'en,ligger fortsatt til tørk så kommer til å legge inn monteringsbilder imorgen så dere kan bedømme resultatet. Syns sjøl at det vart bra. NB! Har valgt å droppe kvite skiver eller plasma,syns det ser best ut orginalt
E36Cab1 Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Skrevet Februar 15, 2007 Pga meir arbeid med hengeren enn forventa har eg ikkje fått lagt ut bilder av instr.bordet men kommer iløpet av dage rekner eg med. Har handla litt meir idag også,kjøpte desse: Nytt håndbrems håndtak Nytt ratt-emblem i carbon Nytt pedal-sett Rekner med at dette dukker opp i neste veke engang
Mexos Skrevet Februar 15, 2007 Skrevet Februar 15, 2007 Blir spennende å se når du blir ferdig med denne
E36Cab1 Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Skrevet Februar 15, 2007 Blir spennende å se når du blir ferdig med denne Klarer nesten ikkje å vente no lenger,nærmer seg vår heldigvis Begynner å få et helhetsbilde nå etterkvert ja. Fikk montert på igjen instr.bordet i bilen samt montert M merke og Individual merke på lista over hanskerommet. Korleis eg monterte krom-ringene skal eg legge ut i en egen tråd så kansje den kan legges under DIY. Anyway,slik vart det sjåandes ut: Og slik vart det i bilen(dårligt bilde pga. lysforhold): Litt meir bilde,bl.a med nye gir- og håndbrekksmansjettar og list over hanskerom: Som sagt,litt dårlige bilder pga dårlige lysforhold. Men får jo et visst inntrykk Berre å komme med innspill om dette går rett eller feil vei utseendemessigt
bård Skrevet Februar 15, 2007 Skrevet Februar 15, 2007 Ser ut til å bli bra dette, hjelper med ringer i instrumentet. Men to ting som ikke falt helt i smak var den mobilholderen med den gamle nokia'n og det individualmerket du hadde festa på carbon lista der..
E36Cab1 Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Skrevet Februar 15, 2007 Ser ut til å bli bra dette, hjelper med ringer i instrumentet. Men to ting som ikke falt helt i smak var den mobilholderen med den gamle nokia'n og det individualmerket du hadde festa på carbon lista der.. Hehe.....har tenkt samme tanken sjøl,den telefonen stod i den org M3'n og vart egentlig montert just 4 fun sammen med resten. Spørs om den går ut igjen,gjort på 1-2-3 det Var i stuss angående det Individual-merket eg også,men ser bedre ut når en sitter inni bilen enn på bilde. Anyway,er isåfall fort gjort å ta av det også,er kun limt på. Men sjølve merket er av fin kvalitet faktisk. Som nevnt tidligere hadde eg plana om å skifte bakre potta pga rust. Og no har eg blakka meg IGJEN...........og har muligens planer om enda meir iløpet av neste veke......pokker til dyr hobby detta,no bør snart våren komme Kansje til uken dukker det opp en pakke med noe sånt? Scorpion DTM
Mexos Skrevet Februar 16, 2007 Skrevet Februar 16, 2007 Synes krom ringene og individual merket var fint jeg Litt mer usikker på Rånerpotta du har bestilt. Er slikt man setter på en golf 2. Den beste dagen i dette prosjektet er nok den dagen du kan kjøre ut bilen og vaske og polere den og støvsuge og vaske og gnikke og rense skinnsetene osv Så er det bare å sette seg i vidunderet og cruise rundt og kose seg :
Glomsaker ///M h5ehQz7k Skrevet Februar 16, 2007 Skrevet Februar 16, 2007 Ble bra med speedometeret Likte det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå