Gå til innhold

E36 Cab 94/97:Ombygging til M3 *NYE BILDER/FERDIG LAKKERT!*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du skriver at bilen er altfor lav. Hvor mye er den senket nå, og hvor mye skal du heve den?

Forresten. Er det ikke jævlig dyrt å bytte trelistene med karbonlister? Mener det var svindyrt sist jeg sjekket hos GS bildeler.

• Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Du skriver at bilen er altfor lav. Hvor mye er den senket nå, og hvor mye skal du heve den?

Forresten. Er det ikke jævlig dyrt å bytte trelistene med karbonlister? Mener det var svindyrt sist jeg sjekket hos GS bildeler.

Får nesten kyttneven under fronten,subber når eg køyrer den ut av garasjen(under bilen). Gikk bra å køyre med denne høgda i Tyskland(har ikkje justert den etter at eg bytta over opphenget) men her i Norge kjørte eg meg nesten fast i fartsdumpane :roll:

Står et KW Inox Variante III sett på den,så kan justeres trinnløst. Veit ikkje kor mykje den er senka i mm,men må endel opp framme.

Har kjøpt carbon interiør nytt på Ebay fra Tyskland,mangler kun lista over hanskerommet. Ga 1000,- for dette,veit det koster meir her i landet.

Har lyst å få karbon ved siden av airbagputa også,men veit ikkje korleis eg skal få dette til. Noen som kan gjøre dette muligens??

Skrevet

Trur eg veit kor du bur henn, bur ikkje så langt unna sjøl ! hadde våre artigt å sett på prosjektet ditt, veit forøvrig om delemotor til 3.2'en din om du treng :)

Skrevet
Trur eg veit kor du bur henn, bur ikkje så langt unna sjøl ! hadde våre artigt å sett på prosjektet ditt, veit forøvrig om delemotor til 3.2'en din om du treng :)

Ja,rundt en times tid fra deg ja :wink: . Må få rydda i garasjen før eg orka å fortsette,er omtrent umuligt å bevege seg rundt bilen no med alle delane og verktøyet som flyter :cry: Men er berre å stikke innom og sjå viss du har lyst :wink: Motoren er gått ca 145k og er i god stand,men veit jo aldri ka so kan skje. Kor den motoren står henne då og ka som er galt med den?

Skrevet
Dette var artig å følge med på. Har sansen for slike ombygginger :D

Er veldig moro å sjå det ta form fra en "trøtt" 318 til en meir sprelsk versjon :D Har forresten litt igjen å selge enda,bl.a framstoler,noen felger osv osv.....

Det som egentlig var mest plukk var å skifte dashbord,ledningsnett og ut/inn med gulvmatta :roll: Plukkarbeid uten like......

Skal prøve å holde tråden oppdatert uten altfor lange pauser.

Setter pris på kommentarer,innspill og forslag. Alt mottas med takk! :wink:

Bilde av strikken som satt i før,som nå brummer i Os en plass.....

hpim0500py3.jpg

Skrevet

Hekta opp bakfangeren for å sjekke at PDC virka som den skulle i ny kropp,så da er det på tide å hekte den av igjen. Dum som eg var hadde eg lagt igjen torx settet i lastebilen så det gikk åt skogen for idag,hehe...

Får sjå om eg får lysten over meg imårra til å fortsette,viss ikkje eg har snødd inne då :? Snøstor el macho grande her ute no!

Bakfanger klar for å komme av again:

hpim0548uu1.jpg

Her skal det skiftes skjerm pga småbulker osv,sparkel vil eg ha minst muligt av!

hpim0541kr2.jpg

Og hva er komt her mon tro? Hey,en ny bakskjerm m/tanklokk :D

hpim0540ac5.jpg

Nå gjenstår "bare" å skifte den ut ja....heh.... :?

Skrevet

Dette ser ut som eg kanon prosjekt.. Skal følge med på dette.. Masse bilder og updates, de liker vi :D

Men jeg synes ikke du skal bytte ut de røde/hvite baklyktene med crystal clear lyktene, eller var det slik at du bare hadde en rød/hvit lykt??

Hvilke stoler er det du selger fra 318'en?

Skrevet
Dette ser ut som eg kanon prosjekt.. Skal følge med på dette.. Masse bilder og updates, de liker vi :D

Men jeg synes ikke du skal bytte ut de røde/hvite baklyktene med crystal clear lyktene, eller var det slik at du bare hadde en rød/hvit lykt??

Hvilke stoler er det du selger fra 318'en?

Takker,blir utolmodig som fa** til tider når eg står og ser på bilen i garasjen og tenker på våren,hehe..... Einaste minuset med denne tråden er som sagt køyringa mi med 2 veker på og 1 av :cry: Kan bli et lite opphold av&til. Men skal komme sterkt tilbake når eg har fri :D

Den høgre røde/hvite baklykta vart knust i kollisjonen. Derfor vart det investert i nye,og etter mykje om&men falt valget på røde m/blank del der som det er kvitt på baklykta på bildet. Kan sette på ei slik lykt på høgre side så kan jo dere sammenligne :wink:

Stolene eg skal selge er org stolene som sto i bilen(318) + bakseteryggen som går for spottpris.

Bilde av setene:

hpim0537hs5.jpg

Skrevet

Ja, er ikkje mykje meir enn en time.. er av og til med en kompis å kjører ferdig element fra jo ry bygg og må då av og til kjøre dalen fordi lastebilen ikkje går igjennom tunellane på den vanlige veien mot leirvik, sleit du ikkje med å få m3'n opp der du bur ? :)

helt rått bygg :)

Skrevet
Ja, er ikkje mykje meir enn en time.. er av og til med en kompis å kjører ferdig element fra jo ry bygg og må då av og til kjøre dalen fordi lastebilen ikkje går igjennom tunellane på den vanlige veien mot leirvik, sleit du ikkje med å få m3'n opp der du bur ? :)

helt rått bygg :)

TakkTakk!! :D

Ja då ser du jo omtrent bilen frå veien du da,hehe... :wink:

Ikkje høge desse tunnellane nei,var nettsåvidt eg kom igjennom der med ein hjullaster bakpå hengeren engang. Close call!

Var ikkje enkelt. Satte meg som sagt nesten fast i fartsdumpane i Bergen,måtte køyre på skrå over dei :? Og resten av veien heimatt køyrde eg omtrent midt i veien pga at veiane her er jo så nedkjørte og med djupe hjulspor. Gjekk i 50km/t max.

Glad eg køyrde iland i Bergen og ikkje Oslo,hadde blitt en laaaang tur heimat då ja,hehe....

Gleda meg vilt til å få den ferdig ,har jo som sagt knapt fått kjørt den :twisted:

Skrevet

Da har eg blakka meg litt idag også,er jo begynt å bli ganske vanlig etter kvert da.....hehe.......

Men ettersom eg skulle skifte tre-interiøret i bilen med carbon fant eg ut at girkula i tre måtte bort også.

Fant ei girkule som eg bare måtte ha! :D

6 trinns M-tech short-shift(2cm kortere enn vanlige) i ekte skinn:

girsb4.jpg

Og da måtte eg jo oppgradere gir- og håndbrems-mansjettene også :wink:

Så kjøpte likegodt desse her ,også i ekte skinn :D

mansjettiq1.jpg

Satser på at dette blir sjåandes pent ut tilslutt :)

Skrevet
Hehe ser bra ut dette :)

Var den orginale M3 en mye smelt når du kjørte den ??

Var knust foran på høgre side og langs heile høgresida.

Kjøpte bilen på Ebay faktisk,med avtale om å enten få avslag på pris viss eg fant ut at den var dårligere enn forventa eller å kansellere kjøpet viss bilen viste seg å være boss omtrent.

Så eg reiste ned med fly,bilen stod da på et verksted/biloppsamling.

Fikk kjempegod service av selgeren og firmaet,vart henta og levert på hotellet og fikk bruke verkstaden deres til å sjekke bilen på løftebukk og gjøre den køyrbar igjen :D

Det eg måtte gjere var å skifte en felg(fikk denne gratis av han+ en stepphjulsfelg i reserve),rette ut panser og frontplate endel for å få panseret i begge låsene. Deretter banke inn med hammer alle platedeler som stakk utafor "linja" til bilen for at den skulle være lovlig å køyre.

Han hadde allerede skifta bærearmen foran,så forstillinga var egentlig grei.

Hadde med høgre hovedlykt+blinklykt som eg fikk montert etter å ha retta ut fronten litt. Så da var bilen lovlig iallefall(såvidt,hehe).

Kudos til selgeren for hjelpsomhet og alt muligt,trengte eg dela fikk eg det enten gratis eller så kjørte han avgårde og kjøpte for meg :D

Fikk litt angst da eg vart stoppa på en rasthof langs autobahn av "die Polizei". Spurte han om han snakka engelsk og han bare brølte tilbake:"NEIN;DEUTCH!! RAUS RAUS!! IHREN PAPIREN!!"

Fekk litt karasjokk då,og han andre purken gikk berre rundt bilen og mumla "Mmmm....schlecht,schlecht" mens han gjorde en sånn bob bob-bevegelse med hånda :shock:

Fikk med nød og neppe åpna panseret slik at dei fekk sjekka ch.nr(panseret var jo ganske bøyd,hehe).

Han såg nedi motoren,såg bort på meg og smilte breitt og sa"Heyy...M-drei gross!!" Da vart han blid igjen faktisk,men eg holdt før den tid på å drite i buksa,hehe......

Heldigvis gikk alt bra. :drink:

Hehe :D

Var jo godt alt gikk bra da :)

De var sykt greie med deg der nede da..

Veldig greit en som går å handler deler for deg.

Akkurat som en kelner.. lol

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...