Gå til innhold

E36 Cab 94/97:Ombygging til M3 *NYE BILDER/FERDIG LAKKERT!*

E36Cab1
 Share

Anbefalte innlegg

Da eg hadde tenkt å bruke tre-interiøret som stod i M3'n,vart dette sjølsagt montert ilag med resten av innredningen.

Kom seinare på andre tanker og kjøpte meg carbon-interiør,og måtte derfor sjølsagt ut igjen med det orginale :cry:

Er litt ekstra plukk når en har armlene i tillegg,men overkommeligt.

Satte derfor igang ikveld med å demontere det gamle og inn med det nye.

Først av med girmansjett og girkule(satt som %¤/¤#¤&¤). Girkula var jo sjølsagt limt fast,hadde ikkje løsna den før ettersom eg skifta heile girspaken over.

Fikk den tilslutt av og klar til å løsne girkonsoll og håndbrems-konsollen.

hpim0555vb4.jpg

Vindusbrytere,nødblink og brytere for kalesjen,varmeseter og alarmblink trykkes rett opp og ut. Deretter løfta eg opp og ut panelet foran giren og køyrecomputeren.

hpim0556oa3.jpg

Deretter er det 6 skruer som må ut før girkonsollen er laus. Litt kronglete å komme til,spesielt den oppe til venstre. Lønner seg å løsne plata under rattet og sideplata som går langsmed under girkonsollen. Da får du dratt fram skruefestet slik at du kommer til med skrujern :wink:

Og vips,så er girkonsollen ute!

hpim0557nc1.jpg

Så i korte trekk,monteres den nye carbon girkonsollen i motsatt rekkefølge.

Slik ble resultatet:

hpim0558wd2.jpg

Så var det pyntelista over hanskerommet sin tur!

Først vippa eg opp airbag dekselet for å komme bakom lista og få benda den litt ut slik at eg fikk løsna den heilt.

And then, montering av ny carbon list der det før var ei tre-list :)

Resultatet:

Før:

hpim0559co5.jpg

Etter:

hpim0561fm5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jepp,syns det vart et tøffere look innvendigt nå med dette interiøret.

Håndbrems-spaken og askebegrene foran/bak er også i tre,desse skal også byttes ut. Har ikkje fått demontert håndbremshåndtaket enda,er dette limt også eller?? :? Noen som veit?

Har tenkt å legge ut tre-interiøret for salg seinere tror eg.

hpim0563sb9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja håper på det,skulle berre hatt en 2-søyler så hadde det meste vært enklere :?

Går på fri til fredag så da skal det arbeides :D Håper eg har fått mansjetter og girkule til da,ellers blir det montering av nye dekk foran,ta av bakfanger,heve bilen,tilpasse oljekjøler for flytting til front osv osv...

Solgt bilen din forresten Pearl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bra! :) Måtte le litt av den autobahn episoden din med politiet :lol:

Gleder meg til å se det ferdige resultatet!

Blir artigt å sjå korleis dette blir sjåandes ut tilslutt,mangler kun våren no snart!

Morsomt å tenke tebakers på den episoden,men mens det foregikk var det like før eg trengte Pampers :shock::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...