Gå til innhold

Hobby senking. Noen som har prøvd dette?

Anderslien
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde noen av disse,men i motsatt øymed.

Heiset bilen fordi jeg hadde ishjul som gikk inn i skjermbuer.Dette funka greit helt til man begynte å bruke bilen litt skikkelig,da flyttet de seg i alle himmelrettninger.

Skal man senke med dem,så må man ihvertfall dra 2 hvindinger helt sammen mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen heller, det koster like mye for et nytt sett fjærer som en tur på byen, hvorfor sette sin egen og andres sikkerhet på spill med kappa fjærer?

vis han for eks har org dempere men senkefjærer og vil senke mer ! så må du uansett kjøpe dempere og. for vis du senker mer en 40mm med org dempere da går det til helvette etter en liten stund uansett :P

^^

Jeg tror ikke det er så farlig å kappe fjørene... Har gjort dette på mange biler og har aldri merket noe farlig med det!

Du må ikke nødvendigvis bytte dempere hvis du skal senke den mer enn 40 mm!

Mange som sier dette, men jeg vet om flere som har kjørt med lave fjører på originale dempere i lengre tid!

Jeg kappet en gang 2 ringer av et 40 mm senkesett og kjørte i 2 år uten at demperene ble ødelagt!

MEN SELVFØLGELIG demperene KAN bli ødelagte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senkeskåler er jeg litt skeptisk til. Fjærveien blir da flyttet lengre opp i skjermen/karroseriet. Noe som gjør at hjulet kan ta borti innerskjermen.

Faktisk så er det å kappe fjærene ikke så "alvorlig" som folk skal ha det til heller. En kappet fjær blir jo mye stivere, og så lenge dette kombineres med stivere/kortere dempere kan det fungere bra. Det viktigste er at fjæren er forspent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En senkeskål gjør jo at hjulet fjærer lengre opp i forhold til en vanlig senkefjær. Samme hvor korte fjærer du har, kan ikke hjulene fjære lenger inn.

Selvsagt kan det uansett subbe litt dersom mann senker endel kombinert med brede og store hjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...