Gå til innhold

Bmw på snøøø!

Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

Ohooy,,, endelig hjemme etter en kjøretur til dragvoll og tilbake til risvollan.. sto fast bare 3 ganger, fikk dytt 1 gang å heleturen ble avsluttet med at jeg måtte slepes løs 100 meter fra leiligheten.. første gangen jeg virkelig har forbandet bmw, men det begynner å gå over nå! noen flere som plages i snøfallet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eg kjøyrte fra Bergen - Lærdal - Songdal - Vangsnes i går (5 timer tot) og fra Voss og til Vangsnes var det snø og glatt. Men hadde ingen problem med å kjøyre meg fast/eller skli av vegen. Sjølv om eg ofte kjøyre mykje fortere enn det som var forsvarleg (idiotiske ferjetider).

Men har vore plaga med å sette meg "fast" når eg har kjøyrt over Vikafjellet (som oftest når det er kolonne). Men trur aldri eg har vore så plaga som du er nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohooy,,, endelig hjemme etter en kjøretur til dragvoll og tilbake til risvollan.. sto fast bare 3 ganger, fikk dytt 1 gang å heleturen ble avsluttet med at jeg måtte slepes løs 100 meter fra leiligheten.. første gangen jeg virkelig har forbandet bmw, men det begynner å gå over nå! noen flere som plages i snøfallet?

har du gode dekk? hvilke? har du sperr? dersom du kan svare nei på 1 av disse spørsmålene er det nok ikke noe i veien med selve bmw :lol::lol:

fra spøk til alvor... dekk har jo enormt å si på disse bilene.. var uheldig og møtte et snøfall på 195 sommerdekk på gammle 320.. ikke bare var det livsfarlig men man kan jo slite med å dra i gang på flat mark.

fikk satt på 175 nokian hakkeplitta .. da var det andre boller! satt meg aldri fast en hel vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en uke siden kom det utrolig mye snø her på Lørenskog. Det eneste problemet jeg hadde var at bilen satte seg nesten fast med understellet på en liten kneik og på avkjørselen fra motorveien. Ellers var det ikke måka i det hele tatt og jeg hadde minemalt med problemer. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er action i Trondheim om dagen ja. har jo snødd i heeeele dag! Var ute en tur i gårkveld/natt og det var til tider spennende ja, 25cm nysnø på e6!

ps. Bor forresten rett ved Risvollan selv :)

Jasså? Jeg er fra Risvollan også...hehe.. Har den siste uka "mista" ABS og antispinn/skrens så det er action for ALLE penga frem til lønning nå ja! :D Har selv pigg men med så mye snø som vi får hele tia spiller jo det ingen rolle, rompa fyker ut over alt. Til og med i 3.gir på 1500 rpm fyker jo stussen til alle kanter. Morro 'lell da 8) Har en svart 5er m/AE hvis noen er på utkikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Jeg er lei av snøen. Jeg kjører på steinharde piggdekk fra nittenpilogbue.

De er så harde at man kan burne på tørr asfalt uten å miste en eneste pigg.

Igår og idag har jeg kjempa fælt for å komme meg opp bakken hjemme. :S

Men jeg fikk gjort en liten sammenligning mellom fwd og rwd. Kjørte opp med mammas A3. Brukte 3 forsøk på å komme meg opp. (nye kontinental piggdekk).

Så vaska jeg bakdekkene på bimmeren med dekkvask, og da kom jeg opp på første forsøk. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ute å lå litt sidelengs igår kveld jeg å, morro det, var fint føre for sånt i bergen da gitt, men ingen problemer med fremkommeligheten (e36 320). Stoppa faktisk bak en volvo som ikke kom opp en bakke, og kjørte igang uten problemer selvsagt. Kjørte forbi han og dro en piruett foran han for å snu å høre om han trengte hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er action i Trondheim om dagen ja. har jo snødd i heeeele dag! Var ute en tur i gårkveld/natt og det var til tider spennende ja, 25cm nysnø på e6!

ps. Bor forresten rett ved Risvollan selv :)

Jasså? Jeg er fra Risvollan også...hehe.. Har den siste uka "mista" ABS og antispinn/skrens så det er action for ALLE penga frem til lønning nå ja! :D Har selv pigg men med så mye snø som vi får hele tia spiller jo det ingen rolle, rompa fyker ut over alt. Til og med i 3.gir på 1500 rpm fyker jo stussen til alle kanter. Morro 'lell da 8) Har en svart 5er m/AE hvis noen er på utkikk...

Er en del folk her inne fra området d skjønner jeg. Mener der er hvertfall en par tre stk til også. Skummelt nabolag det begynner å bli med så mange bmw eiere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...