Gå til innhold

Bmw på snøøø!

Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

E30 me gammle pikkfrie vinterdekk suger!!

men ble myyye bedre me litt "rot" i bagasjerommet:

-1 stk felg

-1 stk stepphjul fra Honda Civic

-1 stk betong-fot til parasoll (tung som f**n)

-1 stk defekt luftkompressor.

hjelper med litt "Down force" på bakhjula :)

men steitche hvor gøy det er når man kommer frem:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, det er action i Trondheim om dagen ja. har jo snødd i heeeele dag! Var ute en tur i gårkveld/natt og det var til tider spennende ja, 25cm nysnø på e6!

ps. Bor forresten rett ved Risvollan selv :)

Jasså? Jeg er fra Risvollan også...hehe.. Har den siste uka "mista" ABS og antispinn/skrens så det er action for ALLE penga frem til lønning nå ja! :D Har selv pigg men med så mye snø som vi får hele tia spiller jo det ingen rolle, rompa fyker ut over alt. Til og med i 3.gir på 1500 rpm fyker jo stussen til alle kanter. Morro 'lell da 8) Har en svart 5er m/AE hvis noen er på utkikk...

Suprapete:

Tror jeg så deg her om dagen. Du var uheldig og bakenden sklei side til side 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var meget spent på hvordan min BMW fungerte på vinterføre da jeg kjøpte den for 4 år siden. Men for en utrolig god vinterbil, har vel litt med at den er stor og tung, skikkelig slede :P .

Byttelånte bil med brod'ern forleden. Han har en E30 325 Cab, og den er så sinnsykt mye dårligere på vinterføre. Slenger/ slipper for det minste lille pådrag, men det selvfølgelig morro hvis man har kontroll :lol: .

Brod'ern var forøvrig meget overrasket hvor god min Touring var på vinterføre 8) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohooy,,, endelig hjemme etter en kjøretur til dragvoll og tilbake til risvollan.. sto fast bare 3 ganger, fikk dytt 1 gang å heleturen ble avsluttet med at jeg måtte slepes løs 100 meter fra leiligheten.. første gangen jeg virkelig har forbandet bmw, men det begynner å gå over nå! noen flere som plages i snøfallet?

du får kjøpe deg en sikkelig bil da vettu..

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=36617

\:D/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med snøen her i trondheim, har enda ikke stått fast med bilen min. Var ute og kjørte tidligere, skulle da opp en bakke like ved her jeg bor, på veien opp møtte jeg på to biler som stod fast, begge med forhjulsdrift. Den første bare spant og spannt, mens den sklei bakover, med sjåføren kikkende ut vinduet for å se hvor han sklei :D bare kjørte rett forbi jeg :). Nummer to, samme bakken, litt lengre oppe, stoppet bak han pga biler imot, og mens han sto og spant og spant bare blinket jeg meg ut og kjørte forbi, null stress.

Forøvrig er gaten her jeg bor livsfarlig, bor i rosenborg gate, rett opp fra solsiden hvis noen vet hvor det er.

Her er det klink is opp hele gaten, og de fleste bilene som kjører ned sklir så og si hele veien, og ender nesten i en svær snøhaug i enden av bakken. Sitter ofte og ser ut vinduet på all moroen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med snøen her i trondheim, har enda ikke stått fast med bilen min. Var ute og kjørte tidligere, skulle da opp en bakke like ved her jeg bor, på veien opp møtte jeg på to biler som stod fast, begge med forhjulsdrift. Den første bare spant og spannt, mens den sklei bakover, med sjåføren kikkende ut vinduet for å se hvor han sklei :D bare kjørte rett forbi jeg :). Nummer to, samme bakken, litt lengre oppe, stoppet bak han pga biler imot, og mens han sto og spant og spant bare blinket jeg meg ut og kjørte forbi, null stress.

Forøvrig er gaten her jeg bor livsfarlig, bor i rosenborg gate, rett opp fra solsiden hvis noen vet hvor det er.

Her er det klink is opp hele gaten, og de fleste bilene som kjører ned sklir så og si hele veien, og ender nesten i en svær snøhaug i enden av bakken. Sitter ofte og ser ut vinduet på all moroen :D

hehe, har to fine bakker rett uttenfor jeg og som jeg pleier å se på, morro, hører bare at de fleste bare gir gass, gass og mer gass. og sklir bak inn i bilen bak :D synd å ødelegge bilen sin da. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detter er da passaten min. eller speilet.

<a  href=%7Boption%7Dhttp://img260.imageshack.us/img260/3323/dsc00018tu8.jpg' alt='dsc00018tu8.jpg'>

Et lite vinter bilde..stakkar bmwèn

dsc00017xu2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørt 3 vinter med e36'n min jeg nå, og aldri stått fast.. å har også kommet opp alle steder jeg har prøvd å komme opp..å dekkene begnner å bli veldig dårlige!

men har også en e30 316, med splitter nye vinter dekk, den er det ganske lett å kjøre seg fast med ja..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blei noen ganger i fjor når snøen var på det værste her! ene dagen satte jeg meg vel fast 8 ganger på vei ut av gården! men har jo noe med at jeg måtte igjennom en halvmeter med brøytesnø og da :P

tauet løs engang.. men da sto bilen fast på kanalene over en liten kneik og bakhjula i lufta!

ikke lett å komme løs da gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det fungerer utmerket på snø så langt. Har prøvd både i minusgrader og på nullføre. Det er aldri noen overraskelser når dsc-lampen blinker egentlig. Som regel når jeg gir på litt eller svinger ut på en glatt vei. Aner ikke om det er e46 som er en bedre vinterbil, dsc eller om det er dekkene som er gode (nye til denne sesongen). Så langt har det i alle fall BARE vært morro og kun når jeg selv vil.

Jeg har forvørig aldri kjørt noe særlig rwd på vinterføre før. Så jeg var litt spent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...