Stephan.s Skrevet Januar 27, 2007 Skrevet Januar 27, 2007 Jeg var under topplokket på bilen i dag da det virket som noe hadde skjært seg der i går kveld (ligger en tråd her om det da jeg var i panikk:P) Da vi kom under topplokket og ned til registret så hadde jeg kjede på min, hvor jeg nesten var bombesikker på at det var reim. Er en 1991 mod 520 m50b20 som har vært byttet motor på hos tidligere eier. Har ikke sjekket årsmodell på motoren enda, men på coilene stod det 94.04, noe jeg i allefall ville mistenkt for å bety april 94.Men dette kan være coiler fra en helt annen motor for alt jeg vet. Jeg var så godt som skråsikker på at m50 fra 90-91 uten vanos hadde register reim og ikke kjede. Motorene med vanos er jeg derimot usikker. Jeg mener og ha lest også at m20 har reim og ikke kjede, men nå er jeg veldig usikker på hva som stemmer her. Mulig jeg er helt på jordet med det jeg sier, men da må det bare unnskyldes. Er det noen med kjennskap i dette som kan informere om hva som er riktig? Slikt er greit å vite :
Marius2002 Skrevet Januar 28, 2007 Skrevet Januar 28, 2007 En kompis av meg har en 92' 520i, M50.. han har kjede på sin. hvis d var dette du lurte på
NyborgRacing Skrevet Januar 28, 2007 Skrevet Januar 28, 2007 den gamle motoren B20 er vel 12ventiler å reim mens den nyere M50 er 24 Ventiler å kjede? tror det, er ikke sikker men
Anderslien Skrevet Januar 28, 2007 Skrevet Januar 28, 2007 den gamle motoren B20 er vel 12ventiler å reim mens den nyere M50 er 24 Ventiler å kjede? tror det, er ikke sikker men Jepp, alle M20 har reim. Ikke bare B20, men alle. Når M50 motoren kom så kom alle med kjede. Altså, alle versjoner kom med det. Et spørsmål. Hvordan finner du ut hva slags årstall motoren din er fra? Motoren i min bil er byttet og er gått 40.000, også fant jeg ut her for ikke lenge siden at den hadde vanos, så min motor er altså nyere enn 93, men jeg har lyst til å finne ut akkurat hva slags årstall den er fra.
NyborgRacing Skrevet Januar 28, 2007 Skrevet Januar 28, 2007 den gamle motoren B20 er vel 12ventiler å reim mens den nyere M50 er 24 Ventiler å kjede? tror det, er ikke sikker men Jepp, alle M20 har reim. Ikke bare B20, men alle. Når M50 motoren kom så kom alle med kjede. Altså, alle versjoner kom med det. Ups, var M20 jeg skulle skrive ikke B20
Stephan.s Skrevet Januar 28, 2007 Forfatter Skrevet Januar 28, 2007 den gamle motoren B20 er vel 12ventiler å reim mens den nyere M50 er 24 Ventiler å kjede? tror det, er ikke sikker men Jepp, alle M20 har reim. Ikke bare B20, men alle. Når M50 motoren kom så kom alle med kjede. Altså, alle versjoner kom med det. Et spørsmål. Hvordan finner du ut hva slags årstall motoren din er fra? Motoren i min bil er byttet og er gått 40.000, også fant jeg ut her for ikke lenge siden at den hadde vanos, så min motor er altså nyere enn 93, men jeg har lyst til å finne ut akkurat hva slags årstall den er fra. Skal så stemplet inn et serienummer et eller annet sted på motoren. Jeg har ikke funnet dette selv enda, men når jeg finner det, så tror jeg at det blir en telefon til bmw for å høre Noen som vet hvor dette nummeret står stemplet inn forresten?
Stephan.s Skrevet Januar 28, 2007 Forfatter Skrevet Januar 28, 2007 Takker for svar allesammen. Ble litt klokere denne helga også
Mr_Sunde Skrevet Januar 29, 2007 Skrevet Januar 29, 2007 M20 og M40 har reim. M10, M30, M42, M43, M44, M50 og M52 har kjede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå