Quattrokiller Skrevet Februar 1, 2007 Share Skrevet Februar 1, 2007 Er jo viktig det du sier om å spise skiver. Var innom mr.Lie, han skal ta service på bilen så han monterer redstuff, han sa de var bra. Yellowstuff lages ikke for 330 desverre Han bruker kun 5.1 bremsevæske forresten, utrolig seriøs den mannen! Dessuten anbefalte han oljeskift hver 10 000 på nye motorer også, selv om de har oljeskiftintervall på 25000-30000km. Han sa oljen kom nesten ut i klumper på det lange intervallet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunspec Skrevet Februar 1, 2007 Share Skrevet Februar 1, 2007 Redstuff holder for gatebruk det. Skal endel til for å overskride redstuffs terskel på vanlig vei. Synd det med Yellowstuff, men som sagt holder Red på vanlig vei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen Malerbakken Skrevet Februar 1, 2007 Share Skrevet Februar 1, 2007 Kjører på Zimmermann sportsskiver som er hullborret, og Redstuff klosser og jeg må si jeg blir skuffet over effekten. Den gammle 87 modell merca har bedre bremser!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunspec Skrevet Februar 1, 2007 Share Skrevet Februar 1, 2007 Jeg mener Redstuff skal ha slisser for å fungere optimalt. Det kan også hende at innkjøringen din har på en eller annen uheldig måte ikke blitt ordentlig. Hullborra skiver er mest for show. Klart dem kjøler og bidrar til litt bedre effekt, men det er slisser som gjelder. Hullborra skiver sprekker også mye lettere enn en slissa skive. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen Malerbakken Skrevet Februar 1, 2007 Share Skrevet Februar 1, 2007 Jeg mener Redstuff skal ha slisser for å fungere optimalt. Det kan også hende at innkjøringen din har på en eller annen uheldig måte ikke blitt ordentlig. Hullborra skiver er mest for show. Klart dem kjøler og bidrar til litt bedre effekt, men det er slisser som gjelder. Hullborra skiver sprekker også mye lettere enn en slissa skive. Dette med sprekkdannelser har jeg ingen tro på, det handler om hvordan skiva er legert. En normal måte å stanse sprekkdannelse på er jo å borre i enden av en sprekk. Hullene er jo borret slik at de danner en slisse, jeg er enig i at slissa skiver er bedre, men dsverre leverte ikke Zimmermann slissa skiver til min bil. BTW jeg er enig i at keramiske skiver bør være slissa og borra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunspec Skrevet Februar 1, 2007 Share Skrevet Februar 1, 2007 Japp, man stoppborrer for å stoppe en sprekk. Men etter stoppborringen legger man gjerne på en lask for å forsterke opp området. Ved å fjerne materiale/borre vil spenningskonsentrasjoner rundt hullene være mye større enn ellers i materialet. F.eks ruter på fly har ekstra forsterka områder rundt rutene fordi her er det store spenninger. For all del, jeg sier ikke at skivene dine er dårlige. Jeg har ikke prøvd dem. Kan godt hende at dine ikke sprekker, jeg sier bare det som er generelt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen Malerbakken Skrevet Februar 1, 2007 Share Skrevet Februar 1, 2007 Japp, man stoppborrer for å stoppe en sprekk. Men etter stoppborringen legger man gjerne på en lask for å forsterke opp området.Ved å fjerne materiale/borre vil spenningskonsentrasjoner rundt hullene være mye større enn ellers i materialet. F.eks ruter på fly har ekstra forsterka områder rundt rutene fordi her er det store spenninger. For all del, jeg sier ikke at skivene dine er dårlige. Jeg har ikke prøvd dem. Kan godt hende at dine ikke sprekker, jeg sier bare det som er generelt. Legger meg flat for det med spenning, men poenget mitt var mer det at jeg har kjørt ca 20 000km med de skivene å og klossene er halvslitte, men ingen tegn til sprekker enda og ingen kast heller det siste er jo ikke så dårlig da. Men det som fremdeles forundrer meg er om noen har noen forslag til å forbedre bremseeffekten. Jeg syns rett og slett at bremsene på min bil er alt for dårlige. Selv ikke om jeg forvarmer dem så biter de skikkelig rått. På Merca har jeg billigste sort Brembo, og mintex klosser og den har et MYE kraftigere bitt enn BMW'en og den er jo både eldre og tyngre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.E.E. Skrevet Februar 2, 2007 Share Skrevet Februar 2, 2007 Artig komme over denne diskusjonen etter nettopp å ha skrevet en lengre historie om mine EBC green- og redstuff erfaringer. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=40206 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunspec Skrevet Februar 2, 2007 Share Skrevet Februar 2, 2007 Simen, les denne: http://www.brakes.no/infosider/manualer/B/bremseskiver_vs_klosser.htm Fant den på siden deres. Det står at hullborra skiver har mindre overflate, derfor er effekten din dårligere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå