Gjest Skrevet Januar 30, 2007 Share Skrevet Januar 30, 2007 Heisann! Har litt forskjellige planer med min 528iA, men etter å ha testa en 523 med kompressor fra ESS, er jeg veeeeldig lysten på noe slikt på min 528! Noen som har erfaring å dele her? Har hørt mye snakk om det rundtomkring på forumet at ESS ikke er bra osv.. de to jeg kjenner som har brukt ESS sin kompressor på BMW er veldig fornøyde da! Men er som sagt ute etter flere erfaringer! Har lyst å bygge om bilen med M5 utblås bak og ESS kompressor.. det er drømmen.. 50 000 står på kontoen og brenner etter å komme ut.. Motoren er i veldig god stand, med 164k på tellern.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonass Skrevet Januar 30, 2007 Share Skrevet Januar 30, 2007 Go for it!! når 50lapper står på min konto er det tlf rett til ess å handle kompressor kit til 540ien Håper det ikke blir så altfor lenge til heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_CoZm|C_ Skrevet Januar 30, 2007 Share Skrevet Januar 30, 2007 mAZE her på forumet hadde ein 328 me ESS kompressor.. ta kontakt me han! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cornelius Skrevet Januar 30, 2007 Share Skrevet Januar 30, 2007 har ess i norge noen hjemmeside, eller er det bare esstuning.com som gjelder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ioctl Skrevet Januar 30, 2007 Share Skrevet Januar 30, 2007 Hva er argumentene mot ESS kompressorene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krza Skrevet Januar 30, 2007 Share Skrevet Januar 30, 2007 Hva er argumentene mot ESS kompressorene? Koster 40-50 lapper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 30, 2007 Share Skrevet Januar 30, 2007 Hehe, ja det er vel den største kneika vil jeg tro:) Men trenger noen til å montere også da, så det blir vel ikke billig akkurat! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 30, 2007 Share Skrevet Januar 30, 2007 Hehe, ja det er vel den største kneika vil jeg tro:) Men trenger noen til å montere også da, så det blir vel ikke billig akkurat! ESS monterer jo de. Utifra det jeg har hørt er det ikke dyrt å få de til og montere. Det er forøvrig to kompressortyper man har. En med intercooler og en uten. Prisene er hhv. 50 000 og 40 000kr. Hvis du "kun" har 50 000 kr på konto og du ønsker 4 blås bak ville jeg ha valgt den til 40 000kr og kjøpt eksos for 10 000kr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ioctl Skrevet Januar 30, 2007 Share Skrevet Januar 30, 2007 Hva er argumentene mot ESS kompressorene? Koster 40-50 lapper Så grunnen til at folk sier "ESS ikke er bra" er prisen... æhhh Har folk penger å svi så er det vel bare å kjøre på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krza Skrevet Januar 30, 2007 Share Skrevet Januar 30, 2007 Hhehe, ja.. mente jo da at det eneste er at det er dyrt.. Ellers har jeg bare hørt godt om de.. Tror for all del det er verdt det, og har vurdert selv! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 30, 2007 Share Skrevet Januar 30, 2007 Ja jeg må si at det frister veldig.. har sett litt rundt etter eksos da, og må vel skjære i hjulbrønnen og litt diverse humubg - så jeg vet ikke om jeg orker det. Kanskje kanskje... Vet du hvor mange HK jeg får med intercooler? Var oppgitt til 300 hk på ess sine sider, men tror det var uten intercooler da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 30, 2007 Share Skrevet Januar 30, 2007 Ja jeg må si at det frister veldig.. har sett litt rundt etter eksos da, og må vel skjære i hjulbrønnen og litt diverse humubg - så jeg vet ikke om jeg orker det. Kanskje kanskje... Du kan lese mine "erfaringer" om 4 rørs eksos her eller i tråden min.. I etterkant har jeg funnet ut at det er plass til en lydpotte på høyre side hvis den plasseres på høykant. Jeg vet at Eisenmann, Hamann osv bruker slike løsninger. Det er ikke det peneste, men da er du garantert lyden.. Vet du hvor mange HK jeg får med intercooler? Var oppgitt til 300 hk på ess sine sider, men tror det var uten intercooler da På E60 520i 2.2 opplyser dem ca 275 hestekrefter. Dette gjelder med intercooler, så jeg tror dem skriver opp den med flest hk. E60 520i 2.2 uten intercooler leverer så vidt jeg vet rundt 250 hestekrefter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kompressor Skrevet Januar 30, 2007 Share Skrevet Januar 30, 2007 Heisann! Jeg har en E39 523 med ESS kompressor og tenkte bare at jeg skulle anbefale dette på det sterkeste! Uansett ville jeg bare si at du bør helt klart satse på skikkelig lyd istedenfor intercooler. Når kompressorkitet er på med K&N filter å full pakke vil motoren din regelrett brøle og høres ut som om den prøver å suge inn hele atmosfæren. Desverre vil du ikke høre noe som helst eksoslyd og dette mener jeg bør være på plass. Du har allerede en vanvittig komfortabel og rask bil, men med en sånn ombygging vil du ha et beist. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet Januar 30, 2007 Share Skrevet Januar 30, 2007 Hva er pris på dette..?? Med og uten montering.. Har litt lyst på dette selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Januar 30, 2007 Share Skrevet Januar 30, 2007 Ja jeg må si at det frister veldig.. har sett litt rundt etter eksos da, og må vel skjære i hjulbrønnen og litt diverse humubg - så jeg vet ikke om jeg orker det. Kanskje kanskje... Vet du hvor mange HK jeg får med intercooler? Var oppgitt til 300 hk på ess sine sider, men tror det var uten intercooler da Om du setter på IC og i samme slengen setter på M50 innsug, så burde du ende opp på rundt 340hk. (Det han anslå han på ESS at jeg hadde i min ihvertfall).. Men ESS anbefaler vel vannavkjølt cooler tror jeg, men det ser jo såklart ikke så rått ut.. På min compact funket det ihvertfall veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå