Gå til innhold

Smitt`s Bmw 318is Coupe E36


Smitt
 Share

Anbefalte innlegg

Lager en liten prosjekttråd om min 318is.

Kjøpte bilen rundt juletider med en motor som ikke gikk. Tidligere eier sa det var toppakning, men jeg hadde mistanke om at det var noe mer. Var og hentet bilen på langhus utenfor Oslo.

2.jpg

1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

så fort bilen var i verkstedet var det bare å begynne med demontering.

Blei litt skremt når jeg tappet av oljen:

6.jpg

4`ern skulle jo tilsi at det skulle bli god plass, men den sitter godt tredd i torpedoveggen så litt demontering måtte til før jeg kunne rive av toppen

etter noen timer var den av.

5.jpg

3.jpg

4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var rett farge på isbilen sin det :wink:

Tror jammen jeg har sett den et par ganger i Lillestrøm også :)

hmmm.. det må i så fall være forrige eier. Eneste gangen den har vært i bevegelse når jeg har hatt den har den stått på henger.

Har kjøpt meg nye baklamper.

baklampe.jpg

Monterte også opp et bakhjul så han som skal valse får målt. AC Schntizer 8,5x18 ET15 med Toyo T1R 225/35-18 8)

felger181.jpg

felger182.jpg

felger183.jpg

felger184.jpg

Trodde bilen skulle bli lav nok med 60/40 sats, men må nok bestille meg coilovere og slippe den MYE mer ned. Blir også M3-fanger og E46 M3-speil før våren.

Skal nok bli bra dette :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bare overhale eller skal du ombygge bilen til noe annet? Grattis med E36 forresten :)

Tusen takk! 8) motormessig blir det ikke noe ombygging. Dette skal bare bli en ok bruksbil.

Er de originale baklyktene (med orange blink) til bil med check control? Å i tilfelle, hvor mye skal du ha for dem?

De gamle lampene er ikke tilsalgs. Skal ta vare på de orginale delene i tilfelle.

Gratulerer:) Strøken bil.. Skal du gjøre mye med den ??
Gratulerer med meget pen bil.
Gratulerer, ser ut som dette blir en meget pen isbil med de felgene og nye lykter

Hva er planene utenom det du gjør med motor da?

Tusen takk :D

Som nevnt over så skal jeg sette på E36 M3-front og E46 M3-speil i første omgang. Blir også høydejusterbart understell, valsing og skikkelig senking før våren. Tenkte jeg ikke skulle koste på den noe særlig da jeg fikk den. Bare sette den istand og bruke den, men dere veit jo hvordan det er 8) . Når man først begynner med en ting er det alltid noe annet mann vil gjøre noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid gøyt å følge med på når noen fikser på en E36 coupe :)

Blir nå ofte litt misunnelig og.

Men får masse gode ideer.

F.eks satt jeg å lurte på hva som var finest.

E36 eller E46 m3 speil.

Så kommer nok til å følge nøye med her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg satt meg i bilen igår merka jeg at førerstolen var litt skeiv i ryggen. Noen som har vært borti det og har noen tips? Må evt kjøpe en ny stol hvis jeg ikke får fiksa det.... :?

Alltid gøyt å følge med på når noen fikser på en E36 coupe

Blir nå ofte litt misunnelig og.

Men får masse gode ideer.

F.eks satt jeg å lurte på hva som var finest.

E36 eller E46 m3 speil.

Så kommer nok til å følge nøye med her

Synes E36 speilene er så oppbrukt, men for all del, det blir jo veldig fint det og. Men liker de E46 speilene som er på denne bilen her: 8)

comp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var rett farge på isbilen sin det :wink:

Tror jammen jeg har sett den et par ganger i Lillestrøm også :)

hmmm.. det må i så fall være forrige eier. Eneste gangen den har vært i bevegelse når jeg har hatt den har den stått på henger.

He he he, da er det kansje enda en som ruller rundt i nærområdet da. Den likner hvertfall.

Lykke til med fin bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg kommet litt lenger med bimmern. Har stort sett mont sammen alt. Fikk ny starter idag så da mangler jeg bare å få på den og innsuget så er den startklar 8)

Da blir det spennende å se om den går og at det ikke er noen sprekker i toppen. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...