Gå til innhold

mistenkelig billig 635c?


jcvold
 Share

Anbefalte innlegg

6 serie er en dyr bil å pusse opp. De 50 tusen som du sparer på å kjøpe en løen 6 serie i forhold til en i bra stand har du blåst lenge før du klarer å stave "delelager"

En forskjerm koster vel rundt 7 lapper, bakskjerm 10 lapper, støtfanger chrom er mye utgått. Eksospotte koster fort 4 lapper og slik forsetter det. Kjøpte selv et meget bra utgangspunkt, men selv da blir det kostbart å få den strøken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si den så sliten ut, både innvendig og utvendig, koster nok en del for å få den strøken, så prisen er relativt grei den syns jeg, men dette er jo et samlerobjekt, som bør kjøpes av en som vil ta vare på den og pusse den opp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må arrestere deg litt der Fredrik,jeg mener att den gamle M635csi motoren var en litt videreutviklet utgave av M1 motoren(S32 B35)

Det er korrekt og så kan du jo tenke deg hvilken motor som dannet utgangspunkt for S32B35 motoren... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det blir feil å si at M88/3 er en oppgradert M30. Man kan ikke bruke noen M30 deler på M88/3 for eksempel. Det er med andre ord en helt annen motor. M88/3 har jo i tillegg 24 ventiler.

En parallell til forholdet M30-M88/3 er M50-S50. Og man kaller ikke S50 for en oppgradert M50?

Videreutvikling kunne jeg derimot ha gått med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det blir feil å si at M88/3 er en oppgradert M30. Man kan ikke bruke noen M30 deler på M88/3 for eksempel. Det er med andre ord en helt annen motor. M88/3 har jo i tillegg 24 ventiler.

En parallell til forholdet M30-M88/3 er M50-S50. Og man kaller ikke S50 for en oppgradert M50?

Videreutvikling kunne jeg derimot ha gått med på.

Det er jeg helt enig i... jeg burde nok ha tenkt meg om bedre før jeg valgte min formulering. Imidlertid er det ingen tvil om at M30 motoren har vært videreutviklet hele veien fom. M30B25 tom. S38B38.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E24 er veldig utsatt for rust. Er det mye rust på bilen kan du se frem til store regninger for dyre karosserideler. Denne bilen er etter oppgraderingen i 1982, der nesten alt annet er plug-and-play med E28 og er forholdsvis rimelig.

Er bilen rustfri er dette en meget bra pris, selv om drivlinje og motor er skrot. Det får du tak i til en billig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

heisann. Hvis km standen på biln er korrekt og den har service bok tror jeg denne bilen er verdt å satse på. Problemet er i mitt syn som ghjør at jeg aldri ville kjøpt denne bilen er fordi fargen på eksteriøret samt interiøret er rett og slett forferdelig! hvit går kanskje men ikke blått interiør! derfor den prise tror jeg. jeg eier min andre 6'er nå og har hatt disse bilene i 6 år! det som er viktig på disse bilene er servicehistorikk. kan ingenting bevises prut ned til 25.000 eller ikke kjøp! Motorene her tåler ikke å gå langt forbi intervallene sine som ligger rundt 8-10000 km for de gamle m30 motorene. Problemer med rust på disse bilene er den rusten du ikke ser og ikke tror er der. Bilen har svakhetspunkter rundt festene til avstivningen til fremre hjulbuer og er vanskelig å se med mindre du tar av skjermen. kan også ses fra innsiden hvis du kiker nøye opp i hjørnet under frontruten på hver side. Rust på innsiden av taket langs banen der takluken går er desverre litt for vanlig. se etter riper i takluken, om den tar oppi taket når den blir åpnet og lukket. Sjekk også for rust under batteriet!! noen få tips...

Motoren fra en m1 er en del andeledes oppbygget enn den som står i m5 og m6. denne er rettstilt mens bmw ellers har en helling på motoren rundt 30 grader. så oljekjølingskanalen er anderledes oppbygget i den første motoren.

mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...