Gå til innhold

Forskjeler i fra pre.face til facelift E30


Aroid
 Share

Anbefalte innlegg

Endringen skjedde i 9/1987..

Karroseri:

-NY Frontplate

-Små forandringer i frontstykke som radiatorfester

-Senket hjulbuene bak

-Andre støtfangere (plast, litt større på de nye)

-Annen bak plate som går lengre ned.

-Noe bedre rustbeskyttelse på de facelift(galvanisert)

Lykter:

-Ny tåkelys

-Andre Frontlykter (linselys)

-Andre baklykter (større på de nye)

Motor:

-Ny Bensin tank 60liter i steden for 55liter

-m20 motoren har fått ny program varer til motronic.

-Motorene er tilpasset blyfri bensin og katalysator.

-Frem til facelift var det tre motorer til 325i: 9,7:1 og 171hk, 9,4:1 og 171hk med ny motronic, 8,8:1 og 170hk med ny motronic og kat. Til facelift fantes bare de to siste.

-Mange meiner at 8,8:1 og kat ikke bare har bare EN hk mindre enn den med 9,7:1 uten kat for at 9,7:1 Har høyere komp og uten kat.

-Vekten på på facelift har økt facelift 325 1180kg og pre.face 323i 1090kg og 325 ca 40kg meir etter samma utstyr(antel dører og soltak). Det vell sei at facelift veier 40-50kg meir en pre.face

Er det noen som veit hva andre ting som var forandret når faceliften kom til E30?? Interiør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde pre.face katalysator?

var det ikke på rundt mitt i 80tallet at blyfrien kom?

motoren var ikke akkurat utviklet for blyfri men tilsettning som er i bensin org gjør at det går uten blyfri. men så smør bly i bensinet mere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Den galvinga er jeg og meget spent på. hehe : )

Forøvrig spiller understellsbehandlingen inn på hvilken fabrikk den aktuelle modellen ble laget på. bruken av kitt i plateskjøter osv er og forskjellig fra fabrikk til fabrikk / prefacelift til facelift.

Må ikke glemme den viktigste faceliften da : ) innføringen av 2.5 og utfasingen av 2.3 i 09/1985 om jeg ikke tar helt feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor:

-Ny Bensin tank 60liter i steden for 55liter

Enda det er en gammel tråd vil jeg også legge til at min 11/87 E30 ikke har 60L tank, men 55L - så det er ikke en påstand som stemmer 100%. Kjenner til mange faceliftbiler med 55L tank. Min bror har f.eks også 55L tank på sin 90 mod E30, som var av de siste bilene som ble produsert i sedan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Endringen skjedde i 9/1987..

Karroseri:

-Noe bedre rustbeskyttelse på de facelift(galvanisert)

litt mer info? hvor det er galvanisert

heile bilen skal egentlig var galvanisert. men det som er med gamle galvanisering metoden fungerer akkurat likens som en spiker. først du har slått på hoden på spikeren så rusten den. akkurat likens er det på gamle galvaniserings metoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor:

-Ny Bensin tank 60liter i steden for 55liter

Enda det er en gammel tråd vil jeg også legge til at min 11/87 E30 ikke har 60L tank, men 55L - så det er ikke en påstand som stemmer 100%. Kjenner til mange faceliftbiler med 55L tank. Min bror har f.eks også 55L tank på sin 90 mod E30, som var av de siste bilene som ble produsert i sedan.

facelift e30 med m40 motorer kom med 55L org men kunne også få det med 60L. men trur nok alle med m20 motor har 60L og alle touring.

det her er bare en påstand! rett me vist jeg har feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...