Aroid Skrevet Februar 1, 2007 Share Skrevet Februar 1, 2007 Endringen skjedde i 9/1987.. Karroseri: -NY Frontplate -Små forandringer i frontstykke som radiatorfester -Senket hjulbuene bak -Andre støtfangere (plast, litt større på de nye) -Annen bak plate som går lengre ned. -Noe bedre rustbeskyttelse på de facelift(galvanisert) Lykter: -Ny tåkelys -Andre Frontlykter (linselys) -Andre baklykter (større på de nye) Motor: -Ny Bensin tank 60liter i steden for 55liter -m20 motoren har fått ny program varer til motronic. -Motorene er tilpasset blyfri bensin og katalysator. -Frem til facelift var det tre motorer til 325i: 9,7:1 og 171hk, 9,4:1 og 171hk med ny motronic, 8,8:1 og 170hk med ny motronic og kat. Til facelift fantes bare de to siste. -Mange meiner at 8,8:1 og kat ikke bare har bare EN hk mindre enn den med 9,7:1 uten kat for at 9,7:1 Har høyere komp og uten kat. -Vekten på på facelift har økt facelift 325 1180kg og pre.face 323i 1090kg og 325 ca 40kg meir etter samma utstyr(antel dører og soltak). Det vell sei at facelift veier 40-50kg meir en pre.face Er det noen som veit hva andre ting som var forandret når faceliften kom til E30?? Interiør? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.T.S Skrevet Februar 2, 2007 Share Skrevet Februar 2, 2007 Endringen skjedde i 9/1987.. -Motorene er tilpasset blyfri bensin og katalysator. og det mener du ikke pre facelift var ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Februar 2, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2007 hadde pre.face katalysator? var det ikke på rundt mitt i 80tallet at blyfrien kom? motoren var ikke akkurat utviklet for blyfri men tilsettning som er i bensin org gjør at det går uten blyfri. men så smør bly i bensinet mere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laudrup Skrevet August 18, 2008 Share Skrevet August 18, 2008 Servostyring kom på facelift som standard tror jeg, det trekker også noen hester. Så med katalysator og servo så blir nok det til sammen 10 hester kanskje? Også kom jo abs'n på 325i i 87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
verticalescape Skrevet August 18, 2008 Share Skrevet August 18, 2008 Servostyring kom på facelift som standard tror jeg, det trekker også noen hester. Så med katalysator og servo så blir nok det til sammen 10 hester kanskje? Også kom jo abs'n på 325i i 87 Servo ble ikke levert som standard på facelift.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laudrup Skrevet August 18, 2008 Share Skrevet August 18, 2008 Mulig det var ekstrautstyr ja Men kan ikke huske jeg har sett noen vanlige pre-325i med detta?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet August 18, 2008 Share Skrevet August 18, 2008 Endringen skjedde i 9/1987.. Karroseri: -Noe bedre rustbeskyttelse på de facelift(galvanisert) litt mer info? hvor det er galvanisert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet August 18, 2008 Share Skrevet August 18, 2008 Den galvinga er jeg og meget spent på. hehe : ) Forøvrig spiller understellsbehandlingen inn på hvilken fabrikk den aktuelle modellen ble laget på. bruken av kitt i plateskjøter osv er og forskjellig fra fabrikk til fabrikk / prefacelift til facelift. Må ikke glemme den viktigste faceliften da : ) innføringen av 2.5 og utfasingen av 2.3 i 09/1985 om jeg ikke tar helt feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peer Skrevet August 18, 2008 Share Skrevet August 18, 2008 Har også hørt at facelift var galvanisert, men for å være ærlig tror jeg ikke så mye på det Prøv å kjør en rustfri e30 en vinter, ikke mye morsomt på våren igjen da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet August 18, 2008 Share Skrevet August 18, 2008 Er nok akkurat den lille 3X3 cm flekken mitt på venstre dør forran som er galva ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet August 19, 2008 Share Skrevet August 19, 2008 Mulig det var ekstrautstyr ja Men kan ikke huske jeg har sett noen vanlige pre-325i med detta?? Min har iallefall ikke servo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet August 19, 2008 Share Skrevet August 19, 2008 Motor:-Ny Bensin tank 60liter i steden for 55liter Enda det er en gammel tråd vil jeg også legge til at min 11/87 E30 ikke har 60L tank, men 55L - så det er ikke en påstand som stemmer 100%. Kjenner til mange faceliftbiler med 55L tank. Min bror har f.eks også 55L tank på sin 90 mod E30, som var av de siste bilene som ble produsert i sedan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet August 19, 2008 Share Skrevet August 19, 2008 var vel bare touring som fikk 60 liters tank som standard, fikk det so ekstrautstyr... jeg har to mtech 2 biler, en med å en uten servo... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet August 30, 2008 Forfatter Share Skrevet August 30, 2008 Endringen skjedde i 9/1987.. Karroseri: -Noe bedre rustbeskyttelse på de facelift(galvanisert) litt mer info? hvor det er galvanisert heile bilen skal egentlig var galvanisert. men det som er med gamle galvanisering metoden fungerer akkurat likens som en spiker. først du har slått på hoden på spikeren så rusten den. akkurat likens er det på gamle galvaniserings metoden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet August 30, 2008 Forfatter Share Skrevet August 30, 2008 Motor:-Ny Bensin tank 60liter i steden for 55liter Enda det er en gammel tråd vil jeg også legge til at min 11/87 E30 ikke har 60L tank, men 55L - så det er ikke en påstand som stemmer 100%. Kjenner til mange faceliftbiler med 55L tank. Min bror har f.eks også 55L tank på sin 90 mod E30, som var av de siste bilene som ble produsert i sedan. facelift e30 med m40 motorer kom med 55L org men kunne også få det med 60L. men trur nok alle med m20 motor har 60L og alle touring. det her er bare en påstand! rett me vist jeg har feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå