Mithrandster Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 Har sett at det er en del tråder her som inneholder mye av det samme angående motor fusking på forskjellige bmwer fra tidlig 90+- http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=39816 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=39251 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=39604 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=39935 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=39097 Virker som det ikkje finnes noen fasit på dette, all hjelp er god hjelp. Snakka med en guru i dag og han anbefalla som det står en del om å sjekke for falsk luft. Samt sjekke coilene. Coilene spesielt på m50 er visst noen rare greier kan visst vera overslag til gods fra dei og derfor kutte når dei får meir å jobbe med 'høgare turtall'. samt sjekke bensin systemet, evt bytte filter og kjøre rens igjennom. Siste er det eg skal prøve i dag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zHk Posted February 2, 2007 Share Posted February 2, 2007 Merka noe forskjell? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mithrandster Posted February 2, 2007 Author Share Posted February 2, 2007 Eneste e at den e meir villig opp til det magiske turtallet så er sikkert noe som har vert gale, men har ingen virkning på kuttinga. Prøvde å bytte filteret i dag, men gikk ikkje pga den evige rusten så har kjøpt nye slangeklemmer så får bytta det i morgen formiddag.. Har trakka i rensen til "innsprøytningsmotor". Gir lyd med ein gang det e nokka framgang.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mithrandster Posted February 2, 2007 Author Share Posted February 2, 2007 Hookay, klarte jo som sagt ikkje å vente med å stappe insprøytnings reingjeraren før etter eg hadde bytta filter. Men har en mistanke om at eg er inne på noe.. No klarer den høgare turtall før den homper og jokker, runna 60 på andre gir for første gang på over et år.. så det filteret skal åt skogen.. Leste litt på engelske forum og dei hadde funne masse rart i bensinfilteret, så hjelper visst masse å bytte. Er "heldigvis" ikkje bare vi i noreg som har desse problema Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mithrandster Posted February 5, 2007 Author Share Posted February 5, 2007 Okay, etter eg bytta bensin filteret og "rensa" motoren har det blitt merkbar forskjell, den går jevnare, "er" der når eg gir gass og kenguruhoppinga ved 3-4000 har roa seg kraftigt ned, klarte å dra den til 80 i dag på andre giret før den kubba. Så neste no blir å sjekke coilene evt mellomstykkene fra coilene til pluggene, kunne visst sprekke og gi overslag.. Men da kjem seg.. Glemte å ta bilde av det gamle bensin filteret da eg opna det, (måtte bare ). Det såg ialllefall ikkje ut i måneskinn.. Så har nok komme en del shait gjennom der ja.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zHk Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 skal prøve en billig løsning i morgen, bytte av plugger.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mithrandster Posted February 5, 2007 Author Share Posted February 5, 2007 Se over coilene og dei stakene som går ned til pluggene samtidig om det er sprekker eller sprekkdannelser.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune B. Posted February 6, 2007 Share Posted February 6, 2007 Sliter med samme driten på min 520i 91 modell. Har byttet bensinfilter og da oppførte den seg bra en liten stund. Så byttet jeg plugger, men det gjorde ingen forskjell. Her om dagen byttet jeg dysene, det hjalp heller ikke noe. Søndag byttet jeg til andre coiler. Da ble den helt fin frem til i dag! Faen til greier altså. Begynner å bli mektig lei av dette problemet. Kunne vært fint å byttet lambda sonde, men dette koster jo en hel del. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mithrandster Posted February 6, 2007 Author Share Posted February 6, 2007 Lambda får du på biltema til cikka 3-400 el. no sånt-..- fin funker Men må sjekke coilene mine.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zHk Posted February 7, 2007 Share Posted February 7, 2007 Da har jeg sluttet for dagen, og skal ut og sladde litt.. Men etter det.. da er det inn i garasjen og bytte alt jeg kjøpte i går (HÅPER DETTE HJELPER !!%"#") Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mithrandster Posted February 7, 2007 Author Share Posted February 7, 2007 Høres veldigt bra ut, må jo slite ut litt hjullager av og til då man har sjangs. Var ute forrige ute og herja litt på en kai, hehe. Får gje ein lyd når du har bytta og testa. Skal se om eg får sjekka coilene i dag visst eg får den tilbake fra verksted. Den er inne til hjulstilling og bytte av lufterør på bensintanken.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mithrandster Posted February 11, 2007 Author Share Posted February 11, 2007 Noen av oss med problemene som har funnet noe løsning? Skulle ha sjekka min coiler meeen er så kaldt ute hehe.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogeren Posted February 13, 2007 Share Posted February 13, 2007 sjekk bensintrykket og da... Det kan jo være pumpen som begynner å bli dårlig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
prexide Posted February 15, 2007 Share Posted February 15, 2007 mange som har dette problemet gitt, min også startet sånn så bytte topp,plugger,bensin filter+pumpe, oljefilter, coil og hjalp ikke, så sa en kompis som er mekaniker på bmw at man burde sjekke luft regulatoren =) try it. si ifra om det hjelper så jeg gidder og starte og skru Link to comment Share on other sites More sharing options...
zHk Posted February 15, 2007 Share Posted February 15, 2007 Byttet plugger for noen dager tilbake.. det var IKKE de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now