Jump to content

Samleside. %**#@ M50B20


Mithrandster
 Share

Recommended Posts

Har sett at det er en del tråder her som inneholder mye av det samme angående motor fusking på forskjellige bmwer fra tidlig 90+-

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=39816

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=39251

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=39604

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=39935

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=39097

Virker som det ikkje finnes noen fasit på dette, all hjelp er god hjelp. Snakka med en guru i dag og han anbefalla som det står en del om å sjekke for falsk luft. Samt sjekke coilene. Coilene spesielt på m50 er visst noen rare greier kan visst vera overslag til gods fra dei og derfor kutte når dei får meir å jobbe med 'høgare turtall'. samt sjekke bensin systemet, evt bytte filter og kjøre rens igjennom. Siste er det eg skal prøve i dag.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 32
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Eneste e at den e meir villig opp til det magiske turtallet så er sikkert noe som har vert gale, men har ingen virkning på kuttinga. Prøvde å bytte filteret i dag, men gikk ikkje pga den evige rusten så har kjøpt nye slangeklemmer så får bytta det i morgen formiddag.. Har trakka i rensen til "innsprøytningsmotor". Gir lyd med ein gang det e nokka framgang..

Link to comment
Share on other sites

Hookay, klarte jo som sagt ikkje å vente med å stappe insprøytnings reingjeraren før etter eg hadde bytta filter. Men har en mistanke om at eg er inne på noe.. No klarer den høgare turtall før den homper og jokker, runna 60 på andre gir for første gang på over et år.. så det filteret skal åt skogen.. Leste litt på engelske forum og dei hadde funne masse rart i bensinfilteret, så hjelper visst masse å bytte. Er "heldigvis" ikkje bare vi i noreg som har desse problema :?

Link to comment
Share on other sites

Okay, etter eg bytta bensin filteret og "rensa" motoren har det blitt merkbar forskjell, den går jevnare, "er" der når eg gir gass og kenguruhoppinga ved 3-4000 har roa seg kraftigt ned, klarte å dra den til 80 i dag på andre giret før den kubba. Så neste no blir å sjekke coilene evt mellomstykkene fra coilene til pluggene, kunne visst sprekke og gi overslag.. Men da kjem seg..

Glemte å ta bilde av det gamle bensin filteret da eg opna det, (måtte bare :P). Det såg ialllefall ikkje ut i måneskinn.. Så har nok komme en del shait gjennom der ja..

Link to comment
Share on other sites

Sliter med samme driten på min 520i 91 modell. Har byttet bensinfilter og da oppførte den seg bra en liten stund. Så byttet jeg plugger, men det gjorde ingen forskjell. Her om dagen byttet jeg dysene, det hjalp heller ikke noe. Søndag byttet jeg til andre coiler. Da ble den helt fin frem til i dag! Faen til greier altså. Begynner å bli mektig lei av dette problemet. Kunne vært fint å byttet lambda sonde, men dette koster jo en hel del.

Link to comment
Share on other sites

Høres veldigt bra ut, må jo slite ut litt hjullager av og til då man har sjangs. Var ute forrige ute og herja litt på en kai, hehe. Får gje ein lyd når du har bytta og testa. Skal se om eg får sjekka coilene i dag visst eg får den tilbake fra verksted. Den er inne til hjulstilling og bytte av lufterør på bensintanken..

Link to comment
Share on other sites

mange som har dette problemet gitt, min også startet sånn så bytte topp,plugger,bensin filter+pumpe, oljefilter, coil og hjalp ikke, så sa en kompis som er mekaniker på bmw at man burde sjekke luft regulatoren =) try it. si ifra om det hjelper så jeg gidder og starte og skru :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...