Gå til innhold

Samleside. %**#@ M50B20


Mithrandster
 Share

Anbefalte innlegg

Har sett at det er en del tråder her som inneholder mye av det samme angående motor fusking på forskjellige bmwer fra tidlig 90+-

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=39816

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=39251

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=39604

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=39935

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=39097

Virker som det ikkje finnes noen fasit på dette, all hjelp er god hjelp. Snakka med en guru i dag og han anbefalla som det står en del om å sjekke for falsk luft. Samt sjekke coilene. Coilene spesielt på m50 er visst noen rare greier kan visst vera overslag til gods fra dei og derfor kutte når dei får meir å jobbe med 'høgare turtall'. samt sjekke bensin systemet, evt bytte filter og kjøre rens igjennom. Siste er det eg skal prøve i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eneste e at den e meir villig opp til det magiske turtallet så er sikkert noe som har vert gale, men har ingen virkning på kuttinga. Prøvde å bytte filteret i dag, men gikk ikkje pga den evige rusten så har kjøpt nye slangeklemmer så får bytta det i morgen formiddag.. Har trakka i rensen til "innsprøytningsmotor". Gir lyd med ein gang det e nokka framgang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hookay, klarte jo som sagt ikkje å vente med å stappe insprøytnings reingjeraren før etter eg hadde bytta filter. Men har en mistanke om at eg er inne på noe.. No klarer den høgare turtall før den homper og jokker, runna 60 på andre gir for første gang på over et år.. så det filteret skal åt skogen.. Leste litt på engelske forum og dei hadde funne masse rart i bensinfilteret, så hjelper visst masse å bytte. Er "heldigvis" ikkje bare vi i noreg som har desse problema :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, etter eg bytta bensin filteret og "rensa" motoren har det blitt merkbar forskjell, den går jevnare, "er" der når eg gir gass og kenguruhoppinga ved 3-4000 har roa seg kraftigt ned, klarte å dra den til 80 i dag på andre giret før den kubba. Så neste no blir å sjekke coilene evt mellomstykkene fra coilene til pluggene, kunne visst sprekke og gi overslag.. Men da kjem seg..

Glemte å ta bilde av det gamle bensin filteret da eg opna det, (måtte bare :P). Det såg ialllefall ikkje ut i måneskinn.. Så har nok komme en del shait gjennom der ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med samme driten på min 520i 91 modell. Har byttet bensinfilter og da oppførte den seg bra en liten stund. Så byttet jeg plugger, men det gjorde ingen forskjell. Her om dagen byttet jeg dysene, det hjalp heller ikke noe. Søndag byttet jeg til andre coiler. Da ble den helt fin frem til i dag! Faen til greier altså. Begynner å bli mektig lei av dette problemet. Kunne vært fint å byttet lambda sonde, men dette koster jo en hel del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldigt bra ut, må jo slite ut litt hjullager av og til då man har sjangs. Var ute forrige ute og herja litt på en kai, hehe. Får gje ein lyd når du har bytta og testa. Skal se om eg får sjekka coilene i dag visst eg får den tilbake fra verksted. Den er inne til hjulstilling og bytte av lufterør på bensintanken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange som har dette problemet gitt, min også startet sånn så bytte topp,plugger,bensin filter+pumpe, oljefilter, coil og hjalp ikke, så sa en kompis som er mekaniker på bmw at man burde sjekke luft regulatoren =) try it. si ifra om det hjelper så jeg gidder og starte og skru :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...