Gå til innhold

Harald's E30 mteck2 s38b36 vært på nurnburgring :0)


Harald e30R
 Share

Anbefalte innlegg

de stikka du har bilde av der som kommer ut sammen med stikket til hjernen hvis jeg ser riktig skal du ikke bruke. di trenger du ikke tenke på, du må få tak i et rundt stikk på bilsiden som passer i motorstikket til motoren, DVS. motorstikk på bilsiden fra en e34 m5 eller noe annet som passer i stikket, så må du lodde ledningene fra bilen inn på dette, har ikke tillgang på koblingskjemaet mellom motor og bil akkurat nå men hvis du sender en mail til post@ssperformance.no og ber om å få tilsendt koblingskjemaet så blir det litt lettere:) der står forklaring på hva som skal kobles hvor på motorstikket.

Lykke til;)

Ok. tror jeg skjønner. :0)

mail er sendt.. Er helt syk på og få startet den opp nå.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 391
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei

Åssen går det med bilen. Har du skaffa noen kontakter så du kan bygge adapter? Var jeg deg hadde jeg bare hekta på noen ledningsstubber på de 4 ledningene som jeg snakka om på bmwccn :)

Hilsen Trond

Hei trond:0)

ja var hos heggem og kjøpte ei kontakt til så jeg kunne lage ett abdapter. så i dag prøve jeg da og sette sammen lednigene til, Starter, tenning, bensinpumpe og lading. men når jeg satt på tenningen så ville fremdeles ikke bilen starte.. bensinpumpa startet ikke en gang.. så da prøvde jeg bare og sette en lask fra tenninga og inn på Grønnlilla til bensinpumpa og da gikk den jo.. så er så rart at den ikke vill starte da jeg kobler Bensinpumpa dit den skal.. Hører jo relet til pumpa slår inn jeg jeg skrur på tenningen.. rare greier dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. det var rart. Har du målt om dysene får strøm når du kinner da? Skal også være mulig å måle om hjernen får signal om at motor'n går rundt. Virker som den ikker setter i gang "start prosessen" liksom.

Hilsen Trond

nei jeg har ikke målt noen av dysene altså, prøvde og sette multimeter på coilen men fikk ikke noe resulrar men det går jo i støt på lavspenningssiden der også vel?

Motoren går forresten veldig sakte rundt på startern synes jeg.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de stikka du har bilde av der som kommer ut sammen med stikket til hjernen hvis jeg ser riktig skal du ikke bruke. di trenger du ikke tenke på, du må få tak i et rundt stikk på bilsiden som passer i motorstikket til motoren, DVS. motorstikk på bilsiden fra en e34 m5 eller noe annet som passer i stikket, så må du lodde ledningene fra bilen inn på dette, har ikke tillgang på koblingskjemaet mellom motor og bil akkurat nå men hvis du sender en mail til post@ssperformance.no og ber om å få tilsendt koblingskjemaet så blir det litt lettere:) der står forklaring på hva som skal kobles hvor på motorstikket.

Lykke til;)

Prøvde og sende mail til Ssp her om dagen har ikke fått noe svar ennå. Hadde jo hjulpet veldig om jeg kunne ha fått ferdig koblingsskjema av ssp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Sånn ja da har vi hatt 1. oppstart. og huff så flau feilen til at jeg ikke fikk startetden opp var. grunnen var rett og slett så enkel at jeg hadde dratt en for liten og svak kabel fra batteriet. huff at det går ann!! :oops:

stakkers motoren min fikk jo ikke nok strøm.

Men nå går den jo da altså. Lyden var helt herlig!

Men slet litt med signalet for bensinpumpa. Noen som har hatt noen problemer med det? jeg var nøtt til og stjele strømm fra tenninga i 20pin kontakta :P

skal prøve og legge ut av film fra oppstarten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men slet litt med signalet for bensinpumpa. Noen som har hatt noen problemer med det? jeg var nøtt til og stjele strømm fra tenninga i 20pin kontakta :P

Da jeg kobblet min m30 på en facelift e30 så fikk jeg akkurat samme problem som deg. fikk ikke strøm til bensinpumpereleet...

jeg tok også strøm fra tenninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på med samme prosjekt som du har her,fikk startet opp i går jeg og etter mye problem med å få bensin pumpa til å starte.Skal ta en prat med han som koblett opp motorn til meg om detta med bensinpumpa,vet han pratet om att han ikkje fikk de rette signale på ett rele før han kjinna motorn.Men hvor skal speedpulsen kobles til og turtalsignalet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...