Gå til innhold

Harald's E30 mteck2 s38b36 vært på nurnburgring :0)


Harald e30R
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Gratulerer med oppstarten. Morro at vogna går da! :)

Skjønner ikke helt det problemet med bensinpumpa. Starta e28'n til Rune med 3,6l for en stund siden uten noen sånne problemer. Var heller ikke noe problemer med s50'n i min e30 facelift heller.

Hilsen Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 391
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Holder på med samme prosjekt som du har her,fikk startet opp i går jeg og etter mye problem med å få bensin pumpa til å starte.Skal ta en prat med han som koblett opp motorn til meg om detta med bensinpumpa,vet han pratet om att han ikkje fikk de rette signale på ett rele før han kjinna motorn.Men hvor skal speedpulsen kobles til og turtalsignalet ?

Speedpluss signalet henter du fra den brun/røde ledingen på den blå kontakten bak speedometert på e30'n du finner den lett den går sammen med en helt brun en..

Har ikke nummert på pin kontakta nå. men kan gi deg det i morgen kveld :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn da her jeg gjort ferdig det meste av interjøret i dag! (øh tror jeg skrev det feil) Ble utrolig fint med dasjbordet og med stolene. Mye jobb som ikke syntes og utrolig mange timer tilpassning,, til og med laget eget rom til relelister og hjerner :D

Buret ble utrolig fint i blanksvart forresten Men det synes ikke på bildene da:D

Si litt om hva dere syntes da :wink:

dscn9664um1.jpg

dscn9665du5.jpg

dscn9666qf5.jpg

dscn9667zu6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Gratulerer med oppstarten. Morro at vogna går da! :)

Skjønner ikke helt det problemet med bensinpumpa. Starta e28'n til Rune med 3,6l for en stund siden uten noen sånne problemer. Var heller ikke noe problemer med s50'n i min e30 facelift heller.

Hilsen Trond

JO takk! ja var utrolig deilig! men det med pumpa er nok sikkert bare meg som har gjort noe galt :P

mulig jeg bare lager en bryter på den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også var det noe jeg lurte på igjen da.. Kobling av motoren.. det skal Jo + rett på startern ve jeg jo. men lurte litt på den røde her( litt dårlig bilde) men skal det + rett fra batteriet inn her også? eller er dette ett koblings pungt som + kommer på når tenningen er på?

takker for alle svar :D

bilde248xh7.jpg

bilde253az1.jpg

Håper bildere viser så dere forstår :D

Denne kontakkten måtte vi kobble direkkte strøm på for å få besin pumpa til å virke på min bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også var det noe jeg lurte på igjen da.. Kobling av motoren.. det skal Jo + rett på startern ve jeg jo. men lurte litt på den røde her( litt dårlig bilde) men skal det + rett fra batteriet inn her også? eller er dette ett koblings pungt som + kommer på når tenningen er på?

takker for alle svar :D

bilde248xh7.jpg

bilde253az1.jpg

Håper bildere viser så dere forstår :D

Denne kontakkten måtte vi kobble direkkte strøm på for å få besin pumpa til å virke på min bil.

Starter den i heletatt uten strøm her? I E34 har denne kontakten også direkte strøm.

Hilsen Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kontakkten måtte vi kobble direkkte strøm på for å få besin pumpa til å virke på min bil.

Starter den i heletatt uten strøm her? I E34 har denne kontakten også direkte strøm.

Hilsen Trond

Nei starter ikke utem strømm¨på relelista.. prøvde litt i går. den gir styrestrømm til alle releene, så tennings relet vill ikke slå inn uten spenning der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fancy scmanzy! Gratulerer med oppstart da. Deilig følelse når den våkner til live :D

Ble tøft med e36 dash i e30`n faktisk, og buret holder vel kjent standard tenker jeg. Toppfornøyd med buret mitt hvertfall, og såvidt jeg veit kommer vel herligheten din fra samme "reodor" som mitt.

Er ikke manko på morske BMW`er i Buskerud i 2008 må jeg si. :twisted: Fantastisk. Vi gutta får ta en skikkelig grillkveld på Hollerud til sommeren. Line opp køssene og ta en pølse mens vi lar praten gå om BMW og.....BMW :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fancy scmanzy! Gratulerer med oppstart da. Deilig følelse når den våkner til live :D

Ble tøft med e36 dash i e30`n faktisk, og buret holder vel kjent standard tenker jeg. Toppfornøyd med buret mitt hvertfall, og såvidt jeg veit kommer vel herligheten din fra samme "reodor" som mitt.

Er ikke manko på morske BMW`er i Buskerud i 2008 må jeg si. :twisted: Fantastisk. Vi gutta får ta en skikkelig grillkveld på Hollerud til sommeren. Line opp køssene og ta en pølse mens vi lar praten gå om BMW og.....BMW :wink:

Åh jaa da :wink: Buret kommer fra samme reodor vet du :0) han bruker jo LAAAANG tid da, men er som oftest vært det, hørt noe om at han har begynt og bygge bur til drifting gutta også nå..

e36dash'n ble jo ganske fint det, er bare noen tilpassinger av hanskerommet som er igjen :0). blir en littandeledes vri som ikke så mange andre har. Mye tilpassing var det værtfall :P

yesss jeg er med på en fin liten grillfest i sommer vet du.. også litt crusing etterpå?

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden trådeeier er tregere enn sirup tenkte jeg å legge ut filmen av oppstarten... mobil cam, men hør på lyden dere!!!!! (selvom lyden heller ikke er best da...) var vel bare mellom 1500 og 2000 rpm det;D

Oppstart

Får satse på at det blir litt bedre lyd til sommeren 8). Det der hørtes mest ut som om dere hadde finni fram hagla oppi sokna, og skøyt hverandre :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden trådeeier er tregere enn sirup tenkte jeg å legge ut filmen av oppstarten... mobil cam, men hør på lyden dere!!!!! (selvom lyden heller ikke er best da...) var vel bare mellom 1500 og 2000 rpm det;D

Oppstart

Får satse på at det blir litt bedre lyd til sommeren 8). Det der hørtes mest ut som om dere hadde finni fram hagla oppi sokna, og skøyt hverandre :wink:

Oj ja kan høres ut som ei lita skuddveksling gitt :P det ble jo ikke best kvalitet altså.. Ups..

også er jo lyden med rake rør da.. 74mm kjøpte to store lyddempere i dag så får håpe det hjelper en god del :D

får se om det blir en mere lilkegange på han da :0)

Leverte foretsen Mteck2 kittet til lakk i dag :0) så håper det ikke er så lenge til hele bilen er klar.. :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult prosjekt :)

Kunne tenkt meg det koblingsskjema til S38 i E28 :)

jasså du skulle hatt til s38 i e28 jaja får bare få det da :0)

S38B36 = E28

lading : Blå = grønnlilla

starter: svart/gul = svart/gul

Oljetrykk: Brun/grønn = svart/brun

Vanntamp : Brun/gul = Brun/lilla

turteller : svart = svart

Tenning Grønn = GrØnn

sånn da har du det :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...