Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 115
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Kan vel oppdatere litt her igjen... Litt har skjedd, lagt opp nye bensinslager til og fra fuelcell, laget brakett med feste til turbotrykkmåler, oljetemp og oljetrykk-målere.. Toppen er endelig på sveising, og regner med motor blir satt sammen i helga, og muligens prøvemontert for å finne eksakt rørgang... Ellers blir det henting av stoler torsdag, hos superted her på forumet:)

Skrevet

Da er kevlar stolene på plass. (veldig veldig lette :D ) Toppen er sveist og planslipt. Mangler bare fresing, nye tettinger i ventiler og nye vippearmer. Begynner og nærme seg at bilen starter nå!

• 3 weeks later...
Skrevet

Da er det på tide med en liten oppdatering igjen.

Toppen er endelig ferdig etter mye om og men.

Det som har skjedd med den er:

-Alle pakninger byttet

-lakkert diverse

-Nye ventilstyriger

-Sveiset vannkanaler

-Modifisert triggerhjul.

-nye vippearmer

-mirafreste ventilseter.

-planslipt

Kammen (Enem Z45 turbokam) var ny, så nå skulle ihvertfall toppen være 100%

Noen bilder fra dagen i dag:

motor1tr1.png

motor2ii9.png

Denne uken får vi prøve og få motor og gir i bilen. Skal jo bremses 16. mai, så vi har ikke veldig god tid, men skal gå greit.

• 3 weeks later...
Skrevet

hvor mye må man ca regne med for og bygge en slik motor?

har planer om turbo på min e30 325 cab bare for og ha "litt" ekstra. men vil liksom ikke begynne på noe som kommer til å ta 100 år å gjennomføre med gjeld opptil halsen :roll:

hvor høyt trykk skal det kjøres på denne motoren?

Skrevet

Tja, hva skal jeg svare på det.. Du kan jo bygge "snik-turbo" for en rimelig penge. Det gjør ikke vi.. Bestemte oss for å åpne motoren igjen, for å bytte til h-profil-råder og smidde stempler av noe slag. Byggekostnaden j\kommer helt ann på om du kjøper alt nytt, eller om du tar deg tid til å finne brukte deler, og levrandører med bra priser.. Kostnaden på vår motor så langt, er vel rund 70000.-, om jeg har regna rett.. Vi trodde det skulle være kjapt gjordt, men det har ballet på seg, rent så mye etter hvert..hehe Lykke til:)

Skrevet

var det jeg også regnet meg ut til. sånn ca 75 000 men da har jeg i hvertfall en viss peiling på pris da. hva tenker du på med "snik-turbo" da ?

Skrevet

med "snik-turbo", mener jeg å kjøpe ett billig turbosett, si for 10 lapper, slenge det på motoren, uten mods ellers. Du får selvsagt en grei effekt økning, men skal du ha skikkelig økning, så må motoren bearbeides en god del. ER desverre ingen lett måte å få mye effekt på, i en m20 motor..heheh

Skrevet

Tja, har kjørt 0,5 i trykk på orginal motor, med hell, men noe særlig mer enn det, tror jeg ikke motoren tåler.. Det gir jo brukbart drag det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...