KiMMerN Skrevet Februar 4, 2007 Share Skrevet Februar 4, 2007 Hva vil det si att E30 min har 20% sperre?? Og hvordan fungerer den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Februar 4, 2007 Share Skrevet Februar 4, 2007 spinner på begge hjul så du kan lettere sladde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KiMMerN Skrevet Februar 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2007 så viss det er 20% forskjell på hjula så sperrer den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Februar 4, 2007 Share Skrevet Februar 4, 2007 Nei det er vel nesten omvendt tror jeg? Hvis du sveiser en kardang får du jo 100% den sperrer jo hele tiden! Men sikkert andre som kan svare bedre enn meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KiMMerN Skrevet Februar 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2007 takker for alle svar jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin Skrevet Februar 4, 2007 Share Skrevet Februar 4, 2007 Har du ikke sperre i det hele tatt, kan du spinne på kun 1 hjul, har du 20% sperre, kan du ikke spinne med kun et hjul da det andre vil ha (minst) 20% av effekten av det andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peer Skrevet Februar 4, 2007 Share Skrevet Februar 4, 2007 Åssen sperre har du siden du har 20% sperre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Februar 4, 2007 Share Skrevet Februar 4, 2007 Det har noe med belastning å gjøre. Med 20% sperre, så vil du om du jekker opp bilen og snurrer på det ene hjulet, så vil begge hjulene gå samme vei, mens en uten sperre vil hjulene gå hver sin vei på. Du har bedre fremkommelighet med sperrediff enn du har uten. (+ at den er lettere å holde kontrollert når du sladder med den) Det er igrunn vanskelig å si hvordan den fungerer. Men 20% sperre, da vil den enda kunne la hjulene gå hver sin retning, men det skal mer belastning til for å få det til, noe som resulterer i at om du kjører deg fast på snøen så vil ikke ene hjulet stå i ro mens det andre spinner hvis du skjønner. Dette med å sveise sperre så du får 100% sperre (dvs at den ALDRI kan gå hver sin vei) det er en dårlig patent, for da vil du oppleve at når du kjører i byen eller krappe svinger vil slepe det ene hjulet etter deg i svingene, slik at du får en skjemmende skrapelyd, så vil det innerste hjulet i svingen komme hoppende etter deg, og slitasjen på dekkene blir betydelig mye større. Har kjørt med 100% sperre, og det er noe man skal holde seg LANGT unna om man ikke kjører bilcross eller noe. Det vanlige for trafikken er 25% sperre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KiMMerN Skrevet Februar 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2007 okei.. der fikk jeg vite det meste takktakk. E30 kommer vel med originalt 20 eller 25% sperre så.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin Skrevet Februar 4, 2007 Share Skrevet Februar 4, 2007 Åssen sperre har du siden du har 20% sperre? Trudde også at det kom kun i 25% Men om den aldrig har verdt overhalt/shimsa opp, så er den ikke 25% sannsynligvis lenger hvis den er like gammel som e30. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Februar 4, 2007 Share Skrevet Februar 4, 2007 Jeg hadde 100% sperre på den 336'n jeg hadde. Det var ikke noe særlig å kjøre med, men det var jo jævlig artig å spinne med da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet Februar 5, 2007 Share Skrevet Februar 5, 2007 hah tviler ikke din råkjører Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mOMOe Skrevet Februar 5, 2007 Share Skrevet Februar 5, 2007 differensialbremsen funker rett å slett som en clutch hjula imellom, hvis det er lamelldiffen da seff, noe jeg antar at det er siden ix'n er den eneste som ble levert med viskosebrems.. en såpass gammel diff som du har der så er det nok lamellene så slitt at den bremser fryktelig dårlig. kanskje 10-15% om du er heldig.. har det selv på 528'n min å den trenger sååårt noen nye lameller. til m535i'n har jeg bestilt nye og lameller som er 0,4mm tykkere (til sammen) så da blir vel bremseeffekten noe rundt 40-50%. det skal bli moro å teste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmn Skrevet Februar 5, 2007 Share Skrevet Februar 5, 2007 Her en en ganske god forklarende side med forskjellige typer diff/sperre: http://auto.howstuffworks.com/differential.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå