Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha kjørt motoren skikkelig varm kommer det masse hvit røyk fra eksosen under akselerasjon. Kan dette skyldes noe så enkelt som vann i bakre eksospotte etter den grundige vasken i går, eller er det noe annet?

Skrevet
ble d slik etter vask?

ingen tegn på den røyken før vask?

Har aldri vært hvit røyk fra eksosen før vasken, nei. Ikke så jeg har sett i alle fall.

Skrevet

Bør kanskje nevne at bilen var vanskelig å starte tidligere i dag. Når den først startet, hørtes det ut som den svev på mindre enn 6 sylindre. Kraftig bensinlukt kom det også fra eksosen. Følte også litt vibrasjoner i bilen på tomgang. Etter å ha gått på tomgang i ett par minutter virket alt normalt...tilsynelatende...

Skrevet

Tok ikke motorvask nei, så det er nok ikke overslag ved coilene. Kjølevannstanden er helt ok. MEN, jeg peilet oljen, og synes at nivået har steget. For en uke siden fyldte jeg opp olje til 1mm over max, nå er det 3,5mm over max. Lukter kanskje en anelse bensin av oljen, men vet ikke hvor normalt dette er. Har utetemperaturen noe å si for oljestanden?

Skrevet

Som M6 Bjørn sier er det vanlig med hvit røyk om vinteren. Kjørte 40min med min gamle 320 for jeg ga full gass, og da kom det masse hvit røyk, og det feilet den ingenting.

På 540n min kommer det litt hvit røyk etter jeg har skrudd den av selv når den er kjørt lenge.

Skrevet

Hvit røyk om vinteren er jo bare kondens så ikke noe farlig det.

E-36 328: Det skal lukte bensin av oljen, husk at oljen går gjennom hele motoren å renser og smører alt fra syldinder, stempler, ventiler, kam og mye mere. Lukter det bensin av oljen er det et et positivt bevis på at oljen gjør sin jobb ;)

Det med at oljenivået stiger trenger ikke å ha noe å si. Når du måler oljenivået skal du stå på et plant og flatt område som står i "water" eller at du bare husker å stå på samme plass hver gang du peiler oljen. Skal helst peile oljen etter å ha kjørt motoren, å så lar du den stå i 2-3 minutter så oljen får sige litt ned. Tenk på hvor mye olje som ligger rundt om kring i motoren om du peiler med en gang du stopper, og så peiler du f.eks om tre dagerog bilen har stått i ro i flere timer siden sist kjørertur.

Skrevet

På min E39 kommer det masse hvit røyk når jeg gir jernet når de er kaldt ute... toppakningen er skiftet og den bruker hverken vann eller olje så det er nok normalt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...