Energetic Skrevet Februar 11, 2007 Skrevet Februar 11, 2007 Det beste er bil uten servo, ABS bremser, antiditt og datt. ABS øker bremselengden. Servo gjør at du får mindre føling med veigrepet. Antiskrens kan komme i konflikt hvis man prøver å rette opp sladd og kan kutte krafta under kritiske situasjoner. Airbag kan også være farlig (de utløses på en fart av 380 km/t eller noe) og gjør faktisk også at styringen blir dårligere pga vekten av airbaggen. Elektriske vinduer og takluke øker vekten. Med andre ord: Biler var bedre før.
Ellingsen B. Skrevet Februar 11, 2007 Skrevet Februar 11, 2007 Blir for dumt å mene at ASC er farlig og at E30 er så mye bedre på vinteren. ASC og andre typer stabilitestkontroller redder utrolig mange ulykker hvert år. Var det ikke noe sånt som 40% redusering som stod nylig i en artikkel i avisen. Selv syns jeg ASC fungerer VELDIG bra. Spinner jeg har jeg for mye gass uansett og da hopper ASC inn med engang og retter opp hvis jeg skulle ha fått en sladd. Det er jo også veldig mange E30'r som haver i grøfta i løpet av vinteren. Noe skyldes jo dette også. Eller er det bare uerfarne kjørere? Ellers noen av de vanligste stabilitetsprogrammene: ASC – Automatic Stability Control DSC – Dynamic Stability Control DSTC – Dynamic Stability and Traction Control ESC – Electronic Stability Control ESP – Electronic Stability Program VDC – Vehicle Dynamics Control, Vehicle Dynamic stability Control VSC – Vehicle Stability Control
Trotto Skrevet Februar 11, 2007 Skrevet Februar 11, 2007 Det beste er bil uten servo, ABS bremser, antiditt og datt. Om man skal lukeparkere i en by - som mange faktisk gjør - noen flere i løpet av en dag, så er servo veldig behagelig. Særlig med lavprofildekk og en tung sekser i fronten. ABS øker bremselengden. ABS øker ikke bremselengden i forhold til alternativet - låste hjul. Er man så jævla flink at man vet hvor trykkpunktet ligger rett før man låser hjulene, vil heller ikke ABS koble inn. Servo gjør at du får mindre føling med veigrepet. Ja, men som nevnt over vil de fleste foretrekke servo likevel - og selv med servo føler jeg at jeg har herredømme over bilen i alle situasjoner. Antiskrens kan komme i konflikt hvis man prøver å rette opp sladd og kan kutte krafta under kritiske situasjoner. En selvmotsigende setning. Airbag kan også være farlig (de utløses på en fart av 380 km/t eller noe) og gjør faktisk også at styringen blir dårligere pga vekten av airbaggen. Bilkjøring er farligere - så vennligst slutt med det.Elektriske vinduer og takluke øker vekten. 19-tommers felger er tyngre enn 15-tommers felger også. Med andre ord: Biler var bedre før. Det er ingen som hindrer deg fra å kjøpe en 1972-modell VW Beetle Er man en vaskeekte sportsbilentusiast, så er de punktene over standardfrasen - som jeg fortsatt ser på som ekte drittprat. Under 1% av alle biler som produseres kjøres aktivt på bane.
Andreas1 Skrevet Februar 11, 2007 Skrevet Februar 11, 2007 Det er ingen som hindrer deg fra å kjøpe en 1972-modell VW Beetle Tipper sjåføren i Herbie-bilen 1,50 uti filmen tok på seg beltet etterpå
hagenisse Skrevet Februar 11, 2007 Skrevet Februar 11, 2007 Det beste er bil uten servo, ABS bremser, antiditt og datt. Til hvilket bruk? ABS øker bremselengden Jeg er imponert over hvor mange som mener de skal bremse bedre - og da spesielt i panikksituasjoner - med beinet og pedalen sin, vs et system som regulerer hvert hjul individuelt haugevis av ganger i sekundet. 20 år gamle abs-systemer teller liksom ikke lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå