Gå til innhold

nok et innlegg om dekkdimensjon


Padi
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Her kommer nok et sprs om dekkdimensjon.

Det jeg lurer på er:

Hvilken profil bør jeg ha framme på en 19" felg når jeg ønsker 225 framme.Jeg kunne også tenkt meg 255 bak.

Vil det passe med 225/40 famme og 255/35 bak i 19 ". Dette er egentlig de dimesnjonene som passer 18" felger.

Jeg har lest at 235/40 og 265/35 er det som passer 19", men som sakt vil jeg ikke ha større en 225 framme(er redd for sporing). Så problemet er jo og få lik høyde på dekkene framme og bak.En skal ikke kunne se fra siden at det er breiere dekk bak.

Også har jeg lest at det ikke går med 9.5 felg bak på touring e46 uten å valse skjermen inni. så da blir det 8.5 bak og da begynner vel 265 og bli litt bredt for felgen.(vil at sidene på dekket skal gå rett opp og ikke innover.)

takker for alle svar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke gå opp til 19" og bruke samme profil som på 18". Da blir hjulet for stort og det er ikke lov. Du må da ha lavere profil enn 40, og siden du er redd for sporing er det ingen god ide. Det finnes dekkalkulator på denne siden under teknisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 255/30 bak på 9" felg med ET44 på min sedan.. Går akkurat. Men tar litt borti i humper når jeg har 3 godt voksne baki. kjører 235/35 framme.

men vet ikke om det er mindre hjulbuer på Touringen da.

060806020le4.th.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...