bmw328 Skrevet Februar 6, 2007 Skrevet Februar 6, 2007 er det mye jobb og sette på senkesett på en E36?
Mr_Sunde Skrevet Februar 6, 2007 Skrevet Februar 6, 2007 Er en ganske grei operasjon. Går ikke lange tiden. Husk hjulstillingskontroll etterpå
bmw328 Skrevet Februar 6, 2007 Forfatter Skrevet Februar 6, 2007 må jeg ta hjulstilling kontroll? hvorfor må jeg det?
bård Skrevet Februar 6, 2007 Skrevet Februar 6, 2007 fordi du endrer geometrien i understellet når du senker bilen, det gjelder ved senking av alle biler, greit så slipper du at bilen din eter dekk. Og ser du på fjærbeinet på e36 så er det små justeringsmuligheter (siden du bytter hele fjærbeinet), som gjør at det kanskje ikke blir helt 100 uten kontroll etter jobben..
bmw328 Skrevet Februar 6, 2007 Forfatter Skrevet Februar 6, 2007 ok mye koster sånn hjulstillings kontroll da?
bård Skrevet Februar 6, 2007 Skrevet Februar 6, 2007 Kjenner du noen som jobber på bilverksted så fikser de det sikkert for en billig penge, 500-1500 tipper jeg.
bård Skrevet Februar 6, 2007 Skrevet Februar 6, 2007 Ser du er frra skien, du som kjører den mørk grønne cab'en?
bmw328 Skrevet Februar 6, 2007 Forfatter Skrevet Februar 6, 2007 jepp det er jeg er du fra skien du og?
gkjernaas Skrevet Februar 7, 2007 Skrevet Februar 7, 2007 Om du dropper forstilingskontrollen vil bilen din spore vannvittig ved mye senk... Har en 240 som vinterbil, og den var det en harry-klump som hadde senka 40mm foran og bak uten å ha hjulstilingskontroll... Helt jævlig å kjøre med! Kjenntest ut som om jeg hadde en kvart omdreining med daugang! Veit jeg ikke skal ssammenlikne volvo og bmw, men prinsippet blir det samme!
Gunnar Skrevet Februar 7, 2007 Skrevet Februar 7, 2007 Altså.. Hjulvinklene vil bli som de alltid har vært med mye last eller under nedfjæring. Noe annet enn det endrer de seg ikke så lenge det bare er snakk om et fjær/demperbytte. Og bak er det uansett begrenset med justeringsmuligheter.
Rogeren Skrevet Februar 7, 2007 Skrevet Februar 7, 2007 Men alt endrer seg ved nedfjæring... Og bak på e36 er det absolutt ikke begrensete justeringsmuligheter, men foran derimot. Spissing og camber justerbar bak, og kun spissing foran i utgangspunktet... Men alt kan fikses... Når du først gjør jobben, bytt bakre bærearmsforinger foran til eksentriske M3 foringer, får litt skarpere styrerespons, og bytt de fremre foringene bak, der du justerer spissingen. Er bære kulene foran gammel ( kjørt mer enn 30k km) er det en fordel å bytte disse og. Kjør bilen en liten stripe etter jobben er gjort, så tingene setter seg, så tar du en hjulstilling. Nå har du problemfritt understell i hvert fall i 50.000 km...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå