Rune B. Skrevet Februar 6, 2007 Share Skrevet Februar 6, 2007 Jeg har nettop montert dette på min e34 520i 91 modell, og er overrasket over hvor stivt dette er. Det grenser faktisk til det ukomfortable! Har hatt samme oppsett på e36 325i og flere e28 528i/535i, men det er definitivt stivest på e34! Noen som vil dele sine erfaringer? Mvh Rune B. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Februar 6, 2007 Share Skrevet Februar 6, 2007 Det er ikke noe annet som hjelper til? Min var skikkelig ukomfortabel før jeg fikk byttet topplagrene foran. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune B. Skrevet Februar 6, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2007 Jasså. Topplagrene mine var nok litt dårlige ja. Bestilte nye, men disse passet selvfølgelig ikke på Bilstein demperne. Hvordan kan disse påvirke komforten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugress Skrevet Februar 6, 2007 Share Skrevet Februar 6, 2007 jeg har ap fjører og bilstein dempere på min e34, og det er noe av det stiveste jeg har vært med på i en bil. men jeg liker det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Februar 6, 2007 Share Skrevet Februar 6, 2007 Har samme som sugress.. Er alt for stivt på vinteren. Men på sommeren vare det konge.. På vinteren blir det alt for mye humping.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvalaracing Skrevet Februar 6, 2007 Share Skrevet Februar 6, 2007 Går det an å spørre hvor mye det kostet med H&r fjærer og bilstein demperene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugress Skrevet Februar 6, 2007 Share Skrevet Februar 6, 2007 sjekk schmiedmann. eks på det jeg har: Senkesett Keilform AP Sportsfahrwerke 60MM/40MM Pris inkl. Moms: NOK 2,460,00 livstidsgaranti.. eller komplett: Komplett AP sportsundervogn 60/40MM m.Koni just.dempere Alle modeller uten nivå reg./EDC (ikke V8/525IX/M5) Varenummer: FKO12.24K Pris excl. Moms: NOK 7,040,00 (€ 862,28) Pris inkl. Moms: NOK 8,800,00 (€ 1,077,85) Settet består av 4 stk. korte Koni sportsstøtdempere + 4 stk.AP fjærer + 2 stk. tårnlager/div. tilbehør. AP fjærer har livstidsgaranti. Komplett AP sportsundervogn 60/40MM m. AP dempere Alle modeller uten nivå reg./EDC (ikke V8/525IX/M5) Varenummer: FAP12.24K Pris excl. Moms: NOK 4,371,00 (€ 535,37) Pris inkl. Moms: NOK 5,463,75 (€ 669,22) Settet består av 4 stk. korte Koni sportsstøtdempere + 4 stk.AP fjærer + 2 stk. tårnlager/div. tilbehør. AP fjærer har livstidsgaranti. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Februar 6, 2007 Share Skrevet Februar 6, 2007 Hvordan kan disse påvirke komforten? Ingen anelse, men det var nå slik. Spesielt over fartsdumper og tydelige greier (f.eks trikkeskinner) var det som natt og dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Februar 7, 2007 Share Skrevet Februar 7, 2007 sjekk schmiedmann.eks på det jeg har: Senkesett Keilform AP Sportsfahrwerke 60MM/40MM Pris inkl. Moms: NOK 2,460,00 livstidsgaranti.. eller komplett: Komplett AP sportsundervogn 60/40MM m.Koni just.dempere Alle modeller uten nivå reg./EDC (ikke V8/525IX/M5) Varenummer: FKO12.24K Pris excl. Moms: NOK 7,040,00 (€ 862,28) Pris inkl. Moms: NOK 8,800,00 (€ 1,077,85) Settet består av 4 stk. korte Koni sportsstøtdempere + 4 stk.AP fjærer + 2 stk. tårnlager/div. tilbehør. AP fjærer har livstidsgaranti. Komplett AP sportsundervogn 60/40MM m. AP dempere Alle modeller uten nivå reg./EDC (ikke V8/525IX/M5) Varenummer: FAP12.24K Pris excl. Moms: NOK 4,371,00 (€ 535,37) Pris inkl. Moms: NOK 5,463,75 (€ 669,22) Settet består av 4 stk. korte Koni sportsstøtdempere + 4 stk.AP fjærer + 2 stk. tårnlager/div. tilbehør. AP fjærer har livstidsgaranti. Jeg hadde lyst til å kjøpe det sistnevnte settet, men de på Schmiedmann sa at AP var konk.. Kunne du tenke deg å legge ut et bilde av din bil så jeg kunne sett hvordan den ser ut med dette senkesettet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugress Skrevet Februar 7, 2007 Share Skrevet Februar 7, 2007 hei. har ikke bilder av bilen min foreløpig. skal på fotoshoot til våren når jeg får på mine helrå sommerfelger. demperne er ikke noe å se på. 60/40 passer veldig bra på m50motoren, blir litt lavt fremme hvis du har m20 motoren, da dennne har enda lavere bunnpanne. demperne er gule, og fjørene er blå om jeg ikke huser helt feil. jeg ville gått for et av de settene om jeg var deg. hør om du kan få med andre fjører. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Februar 7, 2007 Share Skrevet Februar 7, 2007 Kjøpte meg et senkesett(60/35mm) av et annet merke fra Tyskland, hadde i utgangspunktet lyst til å kjøpe et AP-sett, men ifølge Schmiedmann så var AP konkurs da jeg skulle bestille. Kan hende de er oppe og går igjen nå, ville bare ha noe å sammenligne med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 7, 2007 Share Skrevet Februar 7, 2007 Kai-P. - vær glad til du! AP er bra i noen måneder, så er det bare dritten. Fjærene mine sank sammen etter et halvt år. Vindingene ble liggende oppå hverandre. Siden jeg har hørt fra mange andre at AP er så stivt og stumpete, så mistenker jeg sterkt at det er det som skjer hos alle. Schmiedmann på sin side påstod de aldri hadde sett det før, men jeg sier bare "njaaa.. sketisk!". Syntes forøvrig heller ikke at AP var veldig stivt før fjærene sank sammen. Greit kompromiss mellom sportslighet og komfort. Så dere som sier det er så stivt, kan ikke dere ta en lykt og lyse opp på fjærene når bilen står på hjula? Hadde vært interessant å høre hvordan det er hos dere.. hos meg var det bare noen millimeter klaring mellom vindingene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Februar 7, 2007 Share Skrevet Februar 7, 2007 Akkurat, det hørtes jo slett ikke bra ut. Kjøpte meg komplett senkesett fra Tyskland av merket Ventura, og må egentlig si meg godt fornøyd med det. Syntes ikke bilen ble lav nok foran til å begynne med, kjøpte derfor senkefjærskåler fra Schmiedmann. Sto at de skulle gi 10 mm ekstra senking, men i TÜV-papirene sto det faktisk 15 mm, monterte de og da ble jeg fornøyd. Nettsiden til forhandleren jeg kjøpte senkesettet av heter forresten www.fahrwerkebilliger.de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ignition Skrevet Februar 19, 2007 Share Skrevet Februar 19, 2007 Jeg har nettopp kjøpt Bilstein dempere og H&R senkesett hos Auto-trio, og betalte ikke mer en 6700kr + frakt http://auto-trio.imaker.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå