Gå til innhold

Hjelp til bilkjøp

Ad|oS
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har ordnet meg avtale om kjøp av bil, en 320i. Selger mener vi må ordne opp i alt papirarbeid først å få sendt det først før jeg kan få bilen. Dette fordi han er redd han skal få problemer hvis det skjer noe med bilen. På den måten må jeg vente til over helgen med å få bilen. Mitt spørsmål er da; Hvis jeg ringer forsikringsselskapet og forsikrer bilen og vi skriver salgsmelding, står ikke jeg da helt ansvarlig for den? Er ikke det den normale måten å gjøre det på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du betalt for den og signert vognkort med dagens dato, kan du be forsikrings selskap forsikre fra idag for eks så er du ansvarlig.

Evt ta han med til biltilsynet imorgen, så ordner du det på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. Har drevet med bruktbilsalg i noen år og vet "litt" Så lenge dere begge skriver under på salgsmld med dato og du forsikrer bilen i ditt navn er det du og ditt forsikringselskap som har ansvaret. Du bør også skrive en ekstern salgsmld med pinkodenr som står på den rosa delen som eieren skal levere, sørg for at du også har en egen salgsmld eller kopi av den rosa delen med pinnr på synelig. Lykke til. Mvh Muska

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv to kontrakter, to salgsmeldinger og betal enten cash eller med bankremisse. Det er begge parter sikret og du kan få bilen i helga. Men skjønner han godt om han ikke vil gi ifra seg bilen før han får noe penger. Men det er kanskje ikke det det står på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, er det gammal gubbe som skal selge eller? :lol:

Å skrive en ekstern salgsmld mener muska at dere skriver en ekstra så du får en å, tilfelle selger ikke leverer inn sin del(vognkort del2)

Så lenge du forsikrer den i ditt navn og dere har skrevet salgsmld er det ingen grunn til at du ikke skal få med deg bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...