Hesleskaug Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 Ti Feb 13, 2007 Har lenge hatt lyst til å kjøpe meg en gammel E30 igjen, og nå var stunden kommet…. Så jeg kjøpte 2 Bil nummer 1: Modell: Bmw e30 320i Årsmodell: 1987 Den første jeg kjøpte var virkelig et impulskjøp. Bilen stod på samme sted som jeg kom fra og jeg dro opp for å se på den. Å se på bil i snø til knea skal jeg prøve å stå over neste gang. Bilen så grei ut, men hadde rust der hvor det som regel kommer rust på disse bilene. Så jeg handlet og dro hjem. Det viste seg at etter jeg og min bror Thomas løftet den opp på bukk så var bilen MYE værre enn det jeg hadde trodd. Innerst inne visste jeg nok dette, men jeg lot det stå til fordi det var mye bra deler på bilen. I annonsen hvor jeg fant bilen stod det noe som “Bilen er blitt pusset ned og fikset opp og er nå klar for lakk….” Selgeren må nesten ha spist noe han ikke skulle hatt i seg. Denne bilen var et rustflak uten like, men hadde Mtech interiør og komplett Mtech 1 styling. Motoren er god og understellet var helt grei. Gamle BBS 15″ satt på den også Diffen hadde gått på denne bilen så jeg handlet en brukt for å se hvordan denne bilen gikk. Både motor og drivverk er bra på denne bilen så det skal jeg selge. Så vi kom fram til at denne skulle hugges og jeg skulle ta vare på godbitene…… ------------------------------------------------------------------------------ Oppdatering: Tir Feb 27, 2007 Bil nummer 2: Modell: Bmw e30 325i Årsmodell: 1987 Det andre karroseriet jeg kjøpte var en 1987 325i (Før august/facelift). Denne stod i Nord-Norge, men jeg fikk den for en så god pris så jeg kjøpte den usett! Da bilen kom ned til Drammen med tog, hjalp mine gode venn Jørn meg med å hente bilen. Han var lysten på å teste SIN nye bil. Nemlig en Volvo V70 R AWD. Da jeg kom jeg og løftet opp denne ble jeg MEGET positivt overrasket. Rust to steder som er enkelt og fikse opp, + at det denne manglet, hadde den andre. (nesten) Så “hell i uhell” skal vise seg å være sant. Motoren virket meget bra med ny topp og det hele. Men starteren hadde gått så dette måtte byttes for å se hvordan bilen gikk. Bilen starter og går, men det er noen justeringer og fikser som må til for at the skal bli optimalt. De største problemene er at ledningsnettet har blitt herja VELDIG mye med og at ingenting er skrudd sammen skikkelig, for det hadde blitt hast å få dette vekk. Så ALT må gås over og skrus til og ledningsnett må ordnes. ------------------------------------------------------------------------------ Oppdatering: Ons Feb 28, 2007 Dette blir nok ikke en turbo bil. Skal prøve å holde meg til sugemotor. Men da er bilen løftet opp og jeg kan ikke si meg mer fornøyd. Dette kjøpet er jeg fornøyd med. Bilen kom fra Nord-Norge og det merkes at veiene der opp ikke saltes. Det eneste som er av rust på HELE bilen er overflate rust. Splitter ny komplett topp. (ikke akkurat nei takk) forholdsvis ny eksos og nye pakkninger og foringer på det meste. Men det skal sies at han som skrudde sammen girkasse, understell og starter på denne bilen har ikke gjort den beste jobben. Ting har gått i en hast. Men heldigvis er alt like helt utenom starteren. Men regner med å høgge 320n helt og bruke starter og bolter fra denne. ------------------------------------------------------------------------------ Oppdatering: Fre Mai 04, 2007 Da har jeg oppdatert litt igjen. Blitt mye innkjøp i det siste. Men tror dette blir bra på hvit bil ------------------------------------------------------------------------------ Oppdatering: Man Mai 28, 2007 Tok en tur “hjem” i dag for å rydde opp i litt deler og avlevere noe av de siste Ebay kjøpene. Fant ut at jeg hadde godt med deler :S Tok en tur “hjem” i dag for å rydde opp i litt deler og avlevere noe av de siste Ebay kjøpene. Fant ut at jeg hadde godt med deler :S Stakkars interiøret mitt mangler førerstol. Vurderer å kjøpe disse felgene som banehjul. Men har enda ikke bestemt meg om jeg skal bruke de felgene under som banehjul ellers om jeg skal selge dem å kjøper noe nytt. Legg også merke til sotede framlykter (JA Bilen skal senkes) 250kr kosta det orginale lille klistremerket. Men den detaljen gjorde susen inne i “cockpiten” Jeg har også fått konsentrert meg om å få ut mesteparten av interiør og rydde og vaske ut fra bagasjen. Etter å ha rensket coupen fant jeg også ut at tidligere eier har dratt inn en del vann med skoa sine. Så det er blitt en rust “flekk” på gulvet. Men den var heldigvis var dette bare overflaterust, så jeg kan gå over med freser og fikse opp deretter. Det ble igjen en masse deler som må stues vekk. Skal bli en jobb å sette bilen sammen igjen Jeg fikk gått over bagasjen godt, og den vil bli meget bra etter jeg har pusset ned litt der også. Den vil være klar for lakk neste gang det kommer opp et bilde av den. Neste gang vil jeg hugge den gamle E30n HELT ned å ta de siste bitene jeg trenger. Så vil det gamle karroseriet stå for salg. (Med motor) Jeg fikk tatt et bilde av M-tech detaljen i speedometeret også: (ble tøft) ------------------------------------------------------------------------------ Oppdatering: Lør Januar 12, 2008 Har vært lite med oppdateringer her den siste tiden. Men nå har det skjedd litt igjen. M interiøret er komplett. ENDELIG Og jeg kjøpte også litt annet snadder. Handlet nettopp BBS RM 021 (7.5×15 8×15) felger som er hel restaurert. Jeg har startet med karroseri restaureringen. Det første jeg startet med var å pusse ned all overflate rust som var inne i bilen. Dette pusset jeg helt blankt og hadde på washprimer. Etter dette hadde tørket hadde jeg på farget primer (type grå) for å forebygge mot rust igjen. Byttet ut bakplate og støtfanger forran og bak. Ikke minst har jeg pusset kanaler og overflaterust. Begynner å se lyset i tunnelen nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peer Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 Morsomt å se at noen tar disse inn i varmen, det blir færre og færre og aldri fler! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hesleskaug Skrevet Februar 9, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2007 Lykke til! Takk.... Trenger det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borte Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 kan vel ikke si noe annet enn lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 denne ser ut som å trenge sårt pleie ja. vi må ta vare på disse bilene nå. Ikke mange igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 Grattis er vel et fint utgangspunkt Kunne godt ha tenkt meg E30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 denne ser ut som å trenge sårt pleie ja. vi må ta vare på disse bilene nå. Ikke mange igjen bokstavelig talt så er det jo en drøss e30 som ser sån ut heller mindre hele og pene vil da jeg si Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robel Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 ta vare på den <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 Gratulerer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 Ser ut som det er litt å henge fingrene i det der! Grattis med "ny" bil da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erlend_p Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 Vet ikke helt om jeg skal gratulere eller kondulere jeg. Men uansett, lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glomsaker ///M h5ehQz7k Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 Lykke til Ser ut som ett jævli prosjekt lol Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 Ja der ser det ut som du har litt å finne på fremover.. Lykke til. Den blir nok fin igjen etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hesleskaug Skrevet Februar 10, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2007 Lykke til Ser ut som ett jævli prosjekt lol Hehe... Er ikke helt fresh nei:) Men får jeg lov til å poste opp litt bilder undervies så skal vi nok se forandringer:) Skal være sagt at det ikke ble brukt så mye penger på den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå