D.Toft Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 og selv med biltema sin billigfilm til 50kr rullen, som ikke er lim på, der henger glasset igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 går ufattelig mange NYE biler med soting helt fram da! så veit ikke om det no ny regel ellerno? Nå må du huske på at dette er farget glass og ikke påklistret film som det er snakk om i denne tråden. i så fall må jeg evt få meg sånt farget glass! for noen av dem er rimelig mørke hvertfall! hvertfall like mye tona som vinduene mine er! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borte Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 Vi har et verksted her i Harstad som soter ruter for kunder, og du får med godkjenningspapirer! Tror de brenner filmen fast i rutene eller noe sånt.. Har ikke satt meg inn i det der ennå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 har du sjekket det i det siste? er vel noen år siden man kunne sote med godkjenning! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borte Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 Sist jeg hørte dette var vel for noen måneder siden.. Men jeg har ikke sjekket! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 Sist jeg hørte dette var vel for noen måneder siden.. Men jeg har ikke sjekket! men skal ikke si noe for sikkert! bare hva jeg har hørt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borte Skrevet Februar 9, 2007 Share Skrevet Februar 9, 2007 Sist jeg hørte dette var vel for noen måneder siden.. Men jeg har ikke sjekket! men skal ikke si noe for sikkert! bare hva jeg har hørt! Samme her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Februar 10, 2007 Share Skrevet Februar 10, 2007 Det er ikke tillatt å tone siderutene framme, uansett hvordan det gjøres, da det hindrer innsyn til fører og vanskeliggjør "kommunikasjon" mellom bilførere for å kunne lese hva andre førere har tenkt seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borte Skrevet Februar 10, 2007 Share Skrevet Februar 10, 2007 Det er ikke tillatt å tone siderutene framme, uansett hvordan det gjøres, da det hindrer innsyn til fører og vanskeliggjør "kommunikasjon" mellom bilførere for å kunne lese hva andre førere har tenkt seg. er klar over det, men skal sjekke opp angående godkjenningspapirer fra firmaet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWPower Skrevet Februar 11, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2007 Der er ikke lov å ha film på rutene fremme nei, men d finns unntak. Hvis du kan dokumentere at du har noen "sykdommer" som gjør det lettere for deg å ha mørkere ruter, så blir bilen godkjennt med dette. Løsningen da, må jo være å kjenne en lege som kan væres snill og dokumentere dette fo deg, eller bli kjennt med en person som har en slik sykdom og få han til å godkjenne bilen Gjerne litt mye arbeid, men såfall en "hull" i låven Var nettopp en handikappet person som fikk bilen sin igjenom på biltilsynet i Bergen, fordi han sa bare han trengte og ha soting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borte Skrevet Februar 11, 2007 Share Skrevet Februar 11, 2007 tøft! Det skal jeg "forske" litt mer på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ferthux Skrevet Februar 11, 2007 Share Skrevet Februar 11, 2007 hmm, serriøøst? jeg har jo endel nedsatt syn da, kanskje jeg kan forhandle meg til noe sånt jeg også da? he he:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Februar 11, 2007 Share Skrevet Februar 11, 2007 Er ikke lov med film på frontvindu og fremre sidevinduer. Er ikke lov med film er selv om den er klar, har noe med at skjer det en bilulykke, klarer ikke ambulanse personell å knuse ruta for å komme til pasienten. Hæ?! Hvor har du dette fra? Nok en ny total meningsløs regel som har kommet eller?? edit: frontruten er grei.... Frontruta skal vere av laminert glas, det er det alltid frå fabrikk! § 31-3. Vindu på bil 2. Frontvindu skal være av laminert glass. Andre vinduer skal være av laminert eller herdet glass. Vindu - unntatt frontvindu - som skal brukes som nødutgang skal ikke være av laminert glass. Innvendig vindu og takvindu kan være av plast. http://www.lovdata.no/for/sf/sd/xd-1994 ... .html#31-2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3/M5 Skrevet Februar 11, 2007 Share Skrevet Februar 11, 2007 Som der er sakt tidligere er soting freme ikke lov. Tonete ruter freme er lov. Å dem kan faktisk være veldig mørk på fremre side rutene. Men politie er ikke så strenge på dette. Så lenge det ikke er for mørkt så bryr dem seg ikke.. Er no min og bekjentes erfaring.. Men hva koster det for tonete vindu da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWPower Skrevet Februar 11, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2007 Som der er sakt tidligere er soting freme ikke lov. Tonete ruter freme er lov. Å dem kan faktisk være veldig mørk på fremre side rutene. Men politie er ikke så strenge på dette. Så lenge det ikke er for mørkt så bryr dem seg ikke.. Er no min og bekjentes erfaring.. Men hva koster det for tonete vindu da? Hvis du ser tidligere i posten her, så finner du priser på div firma Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå