Gå til innhold

Tok tyv på fersken, fikk 90 dager fengsel!

RenZor
 Share

Anbefalte innlegg

Dette blir nok mer og mer trenden når politiet ikke prioriterer hverdagskriminalitet. Det vil jo tvinge folk til å ta tingene i egene hender som i denne saken.

Kanskje litt søkt å oppsøke personen for å banke ham, men jeg forstår frustrasjonen til 42-åringen når han leverer så og si "ferdig pakke" til politiet med bevis og navn, og de driter i å gjøre noe. Skaper ikke akkurat noe mer respekt for politi og myndighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvtekt er forbudt med mindre det ikke handler om nødverge... noe helt annet er om dette er i tråd med folks alminnelige rettsoppfattelse. Mye kan imidlertid tyde på at deler av lovverket nettopp ikke korresponderer med hvordan mange tenker i 2007. Vi har en nogenlunde tilsvarende historie her i Danmark der en urmaker etter gjentatte innbrudd i butikken allierte seg med et jaktgevær. Det hører med til historien at sakene vedr. de tidligere innbruddene alltid var blitt henlagt av politiet pga. manglende ressurser og bevisets stilling. Da tyvene nok en gang kom på besøk skjøt urmakeren tyvene i et bakholdsangrep da de var på vei ut av butikken med tyvegodset. Tyvene ble alvorlig skadet, men er i dag utenfor kritisk tilstand og vil ikke få varige skader. Urmakeren derimot sitter i fengsel og vil bli siktet av politiet for forsøk på overlagt drap. Det springende punkt er at urmakeren skjøt tyvene i ryggen og at han dermed i lovens forstand ikke handlet i nødverge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig at det er mulig.

2 dager tok det for poitiet og henla min sak http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=39825&highlight=

Bedre vil det ikke bli når politi i distriktetene her slår seg sammen (avstand blir større samt mindre folk) . Nei ønsker borgervern når det gjelder saker som trådstarter velkommen for min del. For hva andre mener får det være deres sak men har ikke tillit lenger til at politiet kan beskytte meg som borger her i norge. Kommer aldri til å informere politiet om jeg skulle være så heldig i å ferske. Uff mye frustrasjon dette, godt å få blåst ut noen meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største politiet gjør er å løfte kaffekoppen!!

Og vis man foretar noe selv og prøver å oppklare noe som helst, ja da sitter man i saksa og kaffekoppen blir kasta bort og håndjerna tatt fram!!

Vi er jo nødt til å gjøre noe selv, da ingen andre orker å hjelpe oss... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det morsomste er jo at de dytter den derre "antall-anmeldelser-har-gått-ned" statistikken forran seg hele tiden. Det er mange måter å lese/tolke statistikk på. Når du bli møtt i døra av politiet og de sier: "Det er ikke vits å anmelde, saken blir henlagt likevel" Så snur 9 av 10 og drar hjem til godstolen. Ikke rart statistikken går ned.... :roll:

Hadde en episode for noen år siden, hvor en notorisk kriminell (uten lappen) kjørte rundt i sentrum. Jeg dro til politivakten og konfronterte de med saken (han hadde stjålet bilen min tidligere og gått fri, så jeg var litt amper). Der presterte vakthavende å si:"Det gjør ikke noe, vi har så mye på ham fra før". Dette er ikke den eneste historien.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...