Kobar Skrevet Februar 12, 2007 Skrevet Februar 12, 2007 Bil: E30 Type foring: innfestning til travers bak Problemstilling: sitter fast! Har planer om å ta av hele bakakslingen, og bruke skjærebrenner til å få ut restene av foringen som sitter fast i selve traversen, og hvordan jeg skal få av restene av foringen som sitter igjen på bolten som sitter på bilen er enda ett spørsmål... Går det an å ta av den bolten, slik at jeg kunne satt den i en skrustikke og splittet den med vinkelsliper? er umulig å komme til med vinkelsliper når bolten henger på bilen. Har hørt at det går an å ta ut baksetet, for så å løsne den aktuelle bolten jeg snakker om (den som holder oppe bakakslingen) Men hvordan??? Takker så meget for alle svar!! PS! bilen må godkjennes straks, så takker for alle hurtige svar gitt...
Øyvind L. Skrevet Februar 12, 2007 Skrevet Februar 12, 2007 Den bolten kan du bare slå rett opp. Da kommer den ut under baksetet. De kan sitte noe frytelig fast. Hvis du tar ut baksetet så bør du legge noe over der bilten sitter. Ellers kan den hoppe rett i taket når du slår den opp.. Jeg måtte varme mine også. Så brukte jeg hammer og maisel for og få de av..
K.T Skrevet Februar 12, 2007 Skrevet Februar 12, 2007 Jeg brukte den største rørtangen det er å oppdrive får så vri dem av! Det kan faktisk hjelpe å spraye CRC på, det er den hylsen inni foringen som sitter noe djevelsk..Har også opplevd at traversen datt av uten at dette skjedde, da måtte det 2tonn trykk for å tvinge dem ut av selve traversen Trur jeg kan påstå å si at dette er di verste foringene på en E30!
Kobar Skrevet Februar 13, 2007 Forfatter Skrevet Februar 13, 2007 men det går ikke an å slå dem ned altså? di må opp i bilen?
The_transporter Skrevet Februar 13, 2007 Skrevet Februar 13, 2007 æsj.-. jeg skal også bytte disse innen to måneder gruer meg...
m3e30 Skrevet Februar 13, 2007 Skrevet Februar 13, 2007 de må slås opp. går ikke ann å slå de ned fra innsiden.
2RE_Racing Skrevet Februar 13, 2007 Skrevet Februar 13, 2007 Hehe.. Jeg satte fyr på gummien og venta til den var borte, så sveiste jeg litt inni slik at hylsen trekte seg sammen. Da var det bare å plukke den ut med fingrene..
Rogeren Skrevet Februar 13, 2007 Skrevet Februar 13, 2007 Bolten må opp, hylsen/innerringen i foringen må ned. Hender de sitter som ville helvete...
Kobar Skrevet Februar 13, 2007 Forfatter Skrevet Februar 13, 2007 men da er det best at jeg skrur på mutteren, slik at jeg slår på mutteren, og ikke ødelegger gjengene på bolten? Er det nok å bare bruke vanlig hammer til dette? Har bare vanlig garasjejekk, så litt vanskelig å få skikkelig slagkraft. Må jeg av med hele bakakslingen forresten? Når det gjelder ytterringen som sitter fast i traversen, skal jeg bare varme den opp? med hva?
bambusa Skrevet Februar 14, 2007 Skrevet Februar 14, 2007 jeg brukte et baufil blad og skar ut foringene. gikk ganske greit. var verre og få nye inn, måtte låne en presse hos en kompis. min bil vart som en drøm og kjøre med nye foringer.
The_transporter Skrevet Februar 14, 2007 Skrevet Februar 14, 2007 hvordan er det og få på powerflex foringer der? er det lettere en vanlig?
Nygaard Skrevet Februar 14, 2007 Skrevet Februar 14, 2007 trenger ikke og slå opp bolten!!! få tak i en svær rørtang å vri hylsene av. di kan sitte som fan menneh di kommer.
Kobar Skrevet Februar 14, 2007 Forfatter Skrevet Februar 14, 2007 det er bare det at jeg kommer ikke til med en SVÆR rørtang under der... da må jeg antageligvis av med hele bakakslingen!
Nygaard Skrevet Februar 14, 2007 Skrevet Februar 14, 2007 uki.. jeg hadde av hele traversen når jeg gjore dette:p orginalforingen må uanz presses på plass.
Kobar Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Skrevet Februar 15, 2007 tenkte jeg skulle bruke godt med zalo, og bare jekke den i med garasjejekk.... skal sikkert gå an etter mye om og men
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå