Gå til innhold

Stabstag fester E36

mossel
 Share

Anbefalte innlegg

Har en liten case siden jeg skal montere dempere/fjører som er beregnet til en 92+mod på en 91mod.

Mnd 10.91 og utover har tydeligvis festet til fremre stab stag endret plass.

Jeg har den lange stanga (6 på bildet under) på min bil (91mod) mens disse demperne/fjørene her har ikke eget feste til dette. De er da beregnet for 10.91 eller nyere e36.

Er det noen som har vært borti den problemstillingen før? Vi ser at den lange stanga som jeg har er byttet ut med en liten sak (7 på bildet).

Må jeg evt. skaffe nr.7 på bildet og finne en plass å feste den?

Takker for alle tips!

11197.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare å kjøpe del nr. 7 på bildet for å feste denne til stabstag og bærearm.

Eller det vil si. Det går, men blir helt feil vinkler og du vil ødelegge del 7 på kort tid.

Det er heller ikke bare å bytte stabstag, for selve innfestingen til stabstaget på karosseriet er flyttet på nyere modeller.

Alternativ 1 er å få taki nytt fjørbein med rette fester.

Alternativ 2 er å sveise på fester for del 6 på fjørbeinet du har.

Ville nok gått for alternativ 1 her.

Bærearmene tror jeg er like. Har sett 91 modeller med disse hullene for feste av del 7 selv om de har hatt del 6 montert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

p1010119tv7.jpg

Dette er demperne jeg skal montere. Jeg har fått vite at det er fester til del nr.7 også på de gamle bærearmene (skal sjekke når jeg kommer hjem fra jobb). Noe som gjør at det kun er stabstaget som er forskjellig (og del nr. 6 seff).

Siden det er fester for det, og jeg får tak i del nr.7 og et nytt stab stag. Da må det jo passe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er fester for det, og jeg får tak i del nr.7 og et nytt stab stag. Da må det jo passe?

Det trodde jeg også, men det skulle vise seg at det ikke var så enkelt.

Jeg kjøpte inn nye fester, og fikk tak i et brukt stabstag fra en nyere modell, men skuffelsen var stor når det ikke passa. Stabstaget blei altfor kort slik at festene ned til bærearmen ikke passa. Altså motsatt av 91 mod stabstag som blir for langt.

Jeg antar at festene til stabstaget på ramma er flyttet bakover fra og med 10/91.

Jeg sendte demperne tilbake (FK Automotive) og bestillte Bilstein Sprint istedenfor. De har feste til stabstaget.

Du kan som nødløsning bore nytt hull litt lengre inn på det stabstaget du har sånn at det passer med festet ned til bærearmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammelt det settet der? kjøpte Fk coilovers for et år siden og de hadde feste til stabstaget som står org på 91mod

Jeg kjøpte det brukt, problemet er at han jeg kjøpte de av hadde en `97 mod. Jeg visste desverre ikke at det var endring i dette tidsrommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...