Gå til innhold

VindusviskerIntervall-Problem, reagerer ikke på fart

maurtin
 Share

Anbefalte innlegg

Den dingsen under fothvileren er nok rele til vinduspussrne , etter det jeg skjønner så er det noen som har den der i stedet for bak hanskerommet , men på min bil var den altså ikke der.

Når det gjelder denne føleren som skal registrere om bilen er i bevegelse så har jeg ikke peiling på hvor den befinner seg!! finner ikke noe om den i haynes eller noen andre plasser, så jeg er ikke så sikker på at det er en egen føler , men at den er i samsvar med noe annet, jeg sybes å huske noen nevne at den sitter i samsvar med ABS opplegget ?!?! noen som vet noe om dette ? for jeg ville nemlig sjekke denne føleren før jeg begynner å skifte masse deler som jeg strengt tatt kanskje ikke trenger å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 months later...

Problemet løste seg faktisk den dagen jeg skulle selge bilen :) Tok ut CD-spilleren før jeg dro for å levere bilen, og vips, viskerene fungerte som de skulle!

Ganske snodig igrunn, men mulig det har vært noen forstyrrelser bak der, hadde også koblet til skjermet phonokabel og remote... men vet ikke om det er det som var årsaken, siden de kablene lå igjen i bilen etter problemet løste seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 years later...

Her ser det nesten ut som om det er mange grunner til at flere av oss opplever det samme problemet - eller i alle fall nesten det samme.

Håper det er OK at jeg beskriver mitt problem her i stedet for å starte en ny vindusvisker-intervall-tråd...

Jeg har en e39 99modell touring. Ifølge manualen skal regnsensoren virke dersom viskerhendelen står på hakk 2 opp når bilen startes. Dersom hendelen står på hakk 1, dvs AV, er det intervallfunksjonen som skal styre vindusviskeren når den skrues på etter at bilen er startet.

Problemet mitt er at regnsensoren ikke virker i det hele tatt. Uavhengig av hvor hendelen står når bilen startes.

Det som også er rart, er viskerne går hvert 4-5 sekund uavhengig om jeg prøver å endre på intervallene. Det skjer mao ingenting selv om jeg prøver å få den til å gå oftere eller skjeldnere...

Hakkk 3, dvs kontinuerlig visking fungerer som det skal...

Noen ideer?

FiGu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...