Tsbusa Skrevet April 12, 2007 Forfatter Share Skrevet April 12, 2007 Skulle ja, men etter å ha forhørt meg rundt om på nettet, og selv å ha prøvd å få tak i firmaet via mail og telefon, men uten hell, kjøpte jeg noen andre en annen plass. Vil ikke handle på forskudd hos ett firma som virker så useriøst.. Men, nå er hvite blink til forskjermene også kjøpt, får de vel snart håper jeg. Men klarer ikke bestemme meg for hvilken type hvite blinklykter jeg skal ha forrerst, helt vanlig hvite, eller hvite med mulighet for parklyspære i... Hva tror dere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonner'n Skrevet April 12, 2007 Share Skrevet April 12, 2007 og hvite blink bak;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet April 18, 2007 Forfatter Share Skrevet April 18, 2007 Senkesettet er nå montert... Ble jo lavere, og lavere blir den når fjørene får sigi seg til. MEN, fant en ting jeg ble veldig irritert over! Venstre støtdemper lekker olje, og er gåen, igrunn. Har ikke merket dette ved kjøring:/ Monterte senkefjøra på høyre siden først, og såg ikke at venstre var gåen før jeg starta med å demontere.. Hadde jeg vist den var gåen, hadde jeg ikke monterte senkesettet idag, men når en først har kommet halvveis så.. Men merker fortsatt ikke at den er gåen, "heldighvis". Men blir såklart kjøpt 2 nye.. Bilder ifra demontering, montering osv kommer når jeg får tid til å legge ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet April 19, 2007 Forfatter Share Skrevet April 19, 2007 Heisann på degsann! Legger nå ut endel bilder, andre gjør det jo nesten aldri, så jeg får vel bare gjøre det jeg da.. Tar også likegodt og beskriver litt, så kanskje noen andre "lærer" noe.. Klar for arbeid;) Har her løsnet på lenkestaget, som sitter i fjørbeinet og i stab. staget. Btw, lite rust under bilen min.. Nice & tidy! Her har jeg løsnet på de 3 boltene som fjørbeinet sitter fast i, i underkant, ved bærekulen/opphengskulene. Jeg løsnet også på den fremste bærearmen, så det skulle bli lettere å bøye på resten av opphenget, slik at det blir lettere å ta ut fjærbeinet. Demonterte også bremsecalipper. (Logisk nok). Og når allt under er løsnet, løsner vi på de 3 muttrene i fjærbeinstårnet! Og her sere dere hele fjærbeinet er ute. Ble tomt her da:/ Fjæra oppspennt. Forskjell! Hvor?! Nyfjøra, fastspent. Nyfjæra montert. Begynt med sammenmonteringen. Ferdig på høyresiden der. Venstreisden.. Demperen er så som så her.. (Skal bli 2 nye såklart!). Lenkestaget satt som faen på denne siden, var redd for å ødelegge den, så brukte varsomt litt varme med denne luringen: da gikk den av slik den skulle;) Demontert, og rengjort for dritt og møkk! Oppspennt den også. Og ferdig den også. Ta Ta! Ferdig, bilen er fortsatt litt høy, men det er fordi den nylig har vært i bukk, og demperne har da fått stått litt i max, og da blir de litt stivere en stund, den seg ned iløpet av kvelden igjen, og ny fjørene kommer også til å sige ned litt etterhvert, da blir vel høyden skikkelig bra! Pen:) Trenger bare toning nå.. Og den fordømte potta jeg venter på, har sendt mail og klaget... Så.. Slik går no dagan! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivanrogov Skrevet April 19, 2007 Share Skrevet April 19, 2007 Ser veldig bra ut! Tror ikke den blir penere en dette. Selv med toning. Perfekt touring i mine øyne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet April 20, 2007 Forfatter Share Skrevet April 20, 2007 Idag kom de hvite blinklysglassa, og eksospotta ligger hos posten... Endelig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet April 22, 2007 Forfatter Share Skrevet April 22, 2007 Igår Lørdag ble bilen polert og rengjort grundig overallt, med hjelp av en kompis som tidligere har jobbet som bilklargjører. Hvite sideblink ble også montert. Her er noen bilder ifra dette: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet April 22, 2007 Share Skrevet April 22, 2007 Skikkelig fin vogn. Må være fint å så bra med plass og stor gjeng med bilkompiser som kan både litt av hvert. Greit med en lakkerer, en fotograf, en matbestiller, en polerer osv osv osv. Teamjobbing ser det ut til Du får ta en tur til Sverige å handle deg skinninteriør etter hvert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet April 22, 2007 Forfatter Share Skrevet April 22, 2007 Hehe:) Ja, skal bli skinn interør også ja. Plana er jo at det skal bli M5 ut av dette, skulle helst tatt inn en komplett M5 fra tyskland og swappet litt, men har ikke råd til noe slikt nå. Så ting skjer stegvis. Motor/bil blir kjøpt uansett ikke før neste år. Har lyst på hvitt eller grått skinninteriør til bilen, synes dette er veldig pent, og vil passe perfekt til resten av bilen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet April 22, 2007 Share Skrevet April 22, 2007 Blir virkelig penere & penere denne Touringen . Liker veldig godt at du tar masse bilder og skriver noen linjer om fremdriften . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet April 22, 2007 Forfatter Share Skrevet April 22, 2007 Takk for det:) Den nye eksospotta blir montert iløpet av denne uken. Ikke skyt meg nå, men det er DTM... Jeg personlig liker de. Men jeg er redd for at det blir for mye lyd av den, men det vil la seg vise når den tid kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet April 22, 2007 Share Skrevet April 22, 2007 Ikke skyt meg nå, men det er DTM... JO . Men men, smaken er som baken . Har forøvrig selv bestillt bakpotte, og ble selvfølgelig Eisenmann. Kunne vel ikke akkurat kjøpe noe annet, da jeg hele tiden peser alle andre her inne til å kjøpe det . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet April 22, 2007 Forfatter Share Skrevet April 22, 2007 Jeg får jo se hvor lenge den skal være på, er mest for lyden sin skyld, men vil ikke ha for mye heller. (Men det er det jeg frykter det blir). Det blir jo uansett annet eksosanlegg når det blir ny motor.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet April 25, 2007 Forfatter Share Skrevet April 25, 2007 Monterte bakpotta idag, gjorde det skikkelig, prøvemonterte, delvis festet (Måtte gjøres justeringer) punktsveiset, tok så ned hele eksosanlegget fram til katalysatort, og sveiste sammen allt skikkelig, og monterte... Lyden var ikke noe til å begynne med, men kjørte den entur, og fikk varme i anlegget, da kom fin lyden, jeg ble veldig fornøyd med lyden.. Rakk ikke ta bilder eller noe slikt, men kan ta bilder senere, og en film:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet April 28, 2007 Share Skrevet April 28, 2007 Fin bil det her, men den lakkeringa så litt tungvint ut. Hadde det ikke vært enklere å ta av fangeren/skjørtene før lakk? Kom med litt mere konkrete ting ang M5 planene dine da, trodde du skulle hive på M5 bremser osv da du tok av demperne jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå