Gå til innhold

Hvor står det hvilken olje man skal fylle?

Anbefalte innlegg

Skrevet
hvis den bruker olje når han har olje skift til syntetisk så betyr vel d heller at han har valgt en for tynn olje?i forhold til før..

Bilen begynte å bruke olje da jeg byttet til helsyntetisk. Da kan jeg like godt gå tilbake til delsynteisk vel? Det er vel det den har gått på i alle år.

Skrevet

Eg kjøre biltema (delsyntetisk) olje på min m42,, funker fint..

Snakka med ein kollega , han hadde sett ein test av forsjelige oljer blant anna biltema, å biltema olja komma faktisk ikkje så dårligt ug,, må huska at olja kommer fra eit olje raffneri og tur ikkje biltema har eget raffneri..

:shock:

Skrevet
hvis den bruker olje når han har olje skift til syntetisk så betyr vel d heller at han har valgt en for tynn olje?i forhold til før..

Bilen begynte å bruke olje da jeg byttet til helsyntetisk. Da kan jeg like godt gå tilbake til delsynteisk vel? Det er vel det den har gått på i alle år.

hmm og det er samme viskositet på oljen du hadde på delsyntetisk som den du hadde på helsyntet?synes jeg var rart.. tror ikke d skal komme av d :roll:

Skrevet

hmm og det er samme viskositet på oljen du hadde på delsyntetisk som den du hadde på helsyntet?synes jeg var rart.. tror ikke d skal komme av d :roll:

Nei, Castrolen var mye tynnere.

Skrevet

Helte nedpå olje fra felleskjøpet jeg. 5-50 eller no. Er jo kaldt som pokker her i oslo om tiden + mye småkjøring. Tror det funker fint til bilen jeg. Ikke merka noe uggenheter så langt.

*m50B20 motor i E34 1991 som har rulla litt over 200 000*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...