Quattrokiller Skrevet Februar 20, 2007 Share Skrevet Februar 20, 2007 Og hvor mer avansert en bil blir, det større er sjansen for at feil skal oppstå. Er mer komponenter rett og slett. Er lettere å drifte en gressklipper enn romferga for å trekke det ut i det ekstreme. Hadde en E-30 på 80 tallet, den var det "alltid" noe feil med helt fra starten av, E-46 jeg har nå har det ikke vært noe med foreløpig. Virker veldig solid hele bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Februar 20, 2007 Share Skrevet Februar 20, 2007 Ikke så dårlig, se på alle som er dårligere enn BMW. At japsene har mindre feil er slett ingen overraskelse, det er bare slik det er. Når det gjelder biler som KIA er det vel slik at når man lager enkle biler og ikke bruker siste teknologi er det lettere å få lite feil. Man kan heller ikke få feil på utstyr man ikke har. Denne testen viser jo heller ikke hvordan bilene føles etter 10 år, det er jo det som er den sterke siden til f.eks BMW og Mercedes, de føles nye LENGE selv om det dukker opp en feil i blant. Og husk : KJØREGLEDE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet Februar 20, 2007 Share Skrevet Februar 20, 2007 Her er listen 1. Mazda - 8.04% 2. Honda - 8.90% 3. Toyota - 15.78% 4. Mitsubishi - 17.04% 5. Kia - 17.39% (det her var veldig merkelig spør du meg) 6. Subaru - 18.46% 7. Nissan - 18.86% 8. Lexus - 20.05% 9. Mini - 21.90% 10. Citroen - 25.98% 11. Daewoo - 26.30% 12. Hyundai - 26.36% 13. Peugeot - 26.59% 14. Ford - 26.76% 15. Suzuki - 27.20% 16. Porsche - 27.48% 17. Fiat - 28.49% 18. BMW - 28.64% 19. Vauxhall (Opel) - 28.77% 20. Mercedes - 29.90% 21. Rover - 30.12% 22. Volvo - 31.28% 23. Volkswagen - 31.44% 24. Jaguar - 32.05% 25. Skoda - 32.12% 26. Chrysler - 34.90% 27. Audi - 36.74% 28. Seat - 36.87% 29. Renault - 36.87% 30. Alfa Romeo - 39.13% 31. Saab - 41.59% 32. Land Rover - 44.21% Kjører per dags dato en Honda civic 1.5LSI 95mod og siden jeg kjøpte den for 1 1/2år siden har jeg ikke vært på en eneste verkstedbesøk, men så er jo alle servicer tatt og kjører aldri hardt heller, fordi denne bilen ikke inbyr til det. Kun 90kameler under panseret,hehe.. Alt er billig ved denne bilen, så det blir vel konebil, da jeg kjøper bmw Mens når jeg eide bmw"en så var den ca hver 3mnd på verksted, men dette var en sliter av en e36 318i 91mod med m40-motor. Men er fast bestemt på å kjøpe bmw til sommern eller spare til neste år. Ingen slår jo kjøreegenskapene til bmw, stor glede å kjøre disse bilene:) (nu snakker jeg om vanlige bruksbiler vi folk flest har råd til) Men tyske biler har jo mer feil en japanske. Japsene lager bilene sine på Milimeter presisjon, men tyskerne ikke er helt der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Februar 20, 2007 Share Skrevet Februar 20, 2007 Vel. Vent til du må kjøpe deler til denne civicen.. Jeg husker med gru da jeg kjøpte bremseklosser til en sånn. Sinnsyke priser!! Dessuten så er det en skranglekasse (nesten) uten like. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet Februar 20, 2007 Share Skrevet Februar 20, 2007 Vel. Vent til du må kjøpe deler til denne civicen.. Jeg husker med gru da jeg kjøpte bremseklosser til en sånn. Sinnsyke priser!!Dessuten så er det en skranglekasse (nesten) uten like. Kaller du Hondaen min for skranglekasse? Hvilken rett har du til å gjøre det, du vet jo ingenting om bilen, skal si den er så si strøken (alle servicer fulgt), mente jo ikke at honda er verdens beste bil fordi den kom på 2plass. Jeg er bmw entusiast. Hondaen er bare midlertidig kjøretøy til jeg har spart nok til å kjøpe akkurat den bmw"en jeg vil ha. Og dessuten tviler jeg på at deler til en slik civic koster mer en til bmw. Du er helt på bærtur!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Februar 20, 2007 Share Skrevet Februar 20, 2007 Vel. Vent til du må kjøpe deler til denne civicen.. Jeg husker med gru da jeg kjøpte bremseklosser til en sånn. Sinnsyke priser!!Dessuten så er det en skranglekasse (nesten) uten like. Kaller du Hondaen min for skranglekasse? Hvilken rett har du til å gjøre det, du vet jo ingenting om bilen, skal si den er så si strøken (alle servicer fulgt), mente jo ikke at honda er verdens beste bil fordi den kom på 2plass. Jeg er bmw entusiast. Hondaen er bare midlertidig kjøretøy til jeg har spart nok til å kjøpe akkurat den bmw"en jeg vil ha. Og dessuten tviler jeg på at deler til en slik civic koster mer en til bmw. Du er helt på bærtur!!! Jeg har vært den stolte eier av to sånne biler. Det er skranglekasser med uhyre mye støy fra motor og hjul. Derfor føler jeg at jeg er berettiget til å kalle dem skranglekasser. Om du mener at disse civicene er kompakte biler med lavt støynivå, ja da er det muligens på tide at du tar deg en tur til legen og får spylt opp ørene dine. At bilene er bra rent teknisk sett er en helt annen ting. Men jeg har enda ikke kjøpt så dyre bremseklosser som de til den undermotoriserte civicen. Ikke engang E36 M3 klosser kostet så mye.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet Februar 20, 2007 Share Skrevet Februar 20, 2007 Vel. Vent til du må kjøpe deler til denne civicen.. Jeg husker med gru da jeg kjøpte bremseklosser til en sånn. Sinnsyke priser!!Dessuten så er det en skranglekasse (nesten) uten like. Kaller du Hondaen min for skranglekasse? Hvilken rett har du til å gjøre det, du vet jo ingenting om bilen, skal si den er så si strøken (alle servicer fulgt), mente jo ikke at honda er verdens beste bil fordi den kom på 2plass. Jeg er bmw entusiast. Hondaen er bare midlertidig kjøretøy til jeg har spart nok til å kjøpe akkurat den bmw"en jeg vil ha. Og dessuten tviler jeg på at deler til en slik civic koster mer en til bmw. Du er helt på bærtur!!! Jeg har vært den stolte eier av to sånne biler. Det er skranglekasser med uhyre mye støy fra motor og hjul. Derfor føler jeg at jeg er berettiget til å kalle dem skranglekasser. Om du mener at disse civicene er kompakte biler med lavt støynivå, ja da er det muligens på tide at du tar deg en tur til legen og får spylt opp ørene dine. At bilene er bra rent teknisk sett er en helt annen ting. Men jeg har enda ikke kjøpt så dyre bremseklosser som de til den undermotoriserte civicen. Ikke engang E36 M3 klosser kostet så mye.... Har aldri snakket om noe lavt støynivå eller noe, sier bare at civicien ikke har kostet meg noe siden jeg kjøpte den, derfor syns jeg det er en helt ok bruksbil. Har aldri heller skiftet bremsklosser på den enda, så vet ikke va de koster, men vet at bmw sine deler generelt koster mer en honda sine. Syns du burde ta en synstest selv og se hva jeg skriver her!!! Sier ikke at bmw er dårlig eller noe, sier bare at jeg er fornøyd med min honda pga at jeg ikke har trengt å koste på den noen deler, bilen har gått 152km og er i kjempe god stand. Bmw"en jeg eide hadde jo hundre ganger bedre kjøreegenskaper,men den sto dessverre ofte på verksted. Snakker i vegne av meg selv. HALLO; VÅKN OPP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Februar 20, 2007 Share Skrevet Februar 20, 2007 Du har enda ikke kommet med noe argument som sier meg at civicen din ikke er en skranglekasse. Om den har gått fem hundre ganger rundt jorda uten et eneste oljeskift så er ikke det ensbetydende med at bilen har lavt støynivå. Derfor påstår jeg enda at 95 honda civic 1,5 Lsi er en skranglekasse! Forøvrig: Hvordan kan alle servicer være tatt når den ikke har vært innom et verksted på 1,5 år? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet Februar 20, 2007 Share Skrevet Februar 20, 2007 Du har enda ikke kommet med noe argument som sier meg at civicen din ikke er en skranglekasse. Om den har gått fem hundre ganger rundt jorda uten et eneste oljeskift så er ikke det ensbetydende med at bilen har lavt støynivå. Derfor påstår jeg enda at 95 honda civic 1,5 Lsi er en skranglekasse!Forøvrig: Hvordan kan alle servicer være tatt når den ikke har vært innom et verksted på 1,5 år? Den er ikke en skranglekasse fordi jeg bruker den daglig og den starter uansett vær og temp!! Regner med at du har bil eller spark, og at min civic er mer strøken enn din bil. Foruten om service da, når du skal bli så vanskelig, at du orker å diskutere støynivå, det er helt uintresant for meg å høre, dessuten syns jeg ikke den bråker nevnverdig mye heller. Har aldri nevnt støynivå. Og du kan ikke samligne min bil med dine Honda skranglekasser som du sier du har eid, du har bæsja deg sjøl på leggen kamerat!! :-& Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Februar 20, 2007 Share Skrevet Februar 20, 2007 Du har enda ikke kommet med noe argument som sier meg at civicen din ikke er en skranglekasse. Om den har gått fem hundre ganger rundt jorda uten et eneste oljeskift så er ikke det ensbetydende med at bilen har lavt støynivå. Derfor påstår jeg enda at 95 honda civic 1,5 Lsi er en skranglekasse!Forøvrig: Hvordan kan alle servicer være tatt når den ikke har vært innom et verksted på 1,5 år? Den er ikke en skranglekasse fordi jeg bruker den daglig og den starter uansett vær og temp!! Regner med at du har bil eller spark, og at min civic er mer strøken enn din bil. Foruten om service da, når du skal bli så vanskelig, at du orker å diskutere støynivå, det er helt uintresant for meg å høre, dessuten syns jeg ikke den bråker nevnverdig mye heller. Har aldri nevnt støynivå. Og du kan ikke samligne min bil med dine Honda skranglekasser som du sier du har eid, du har bæsja deg sjøl på leggen kamerat!! :-& Hehe, for noen slående argumenter du har.... Det er jo støynivå som avgjør om en bil er en skranglekasse eller ei. Den ene 95 civic 1,5Lsi som jeg eigde (kjøpte den pga jeg synest den var litt kul den gang. Skjønner ikke hva jeg tenkte på) var fire år gammel og hadde kjørt 47.000Km da jeg kjøpte den. Jeg solgte den etter en måned pga at støynivået var grusomt! Om din bil er så utrolig mye bedre mtp støy så må enten trollmannen fra Oz ha vært på ferde, eller så må jeg komme opp med teorien om tette ører igjen. Den andre 95 civic 1,5Lsi var kjørt ca.120.000km da jeg fikk den. Den skranglet og bråkte like mye den. Var litt uheldige omstendigheter som førte til at jeg endte opp med denne bilen. Heldigvis fantes det bortkommne sjeler den gang også, så det gikk heldigvis raskt å selge den igjen. Om en gammal bråkete civic er strøken bryr meg mindre. Det er uansett bare en skranglete liten blikkboks. Om den er mer strøken enn min bil... Tja, kanskje det. Og hva så? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet Februar 20, 2007 Share Skrevet Februar 20, 2007 Vel. Vent til du må kjøpe deler til denne civicen.. Jeg husker med gru da jeg kjøpte bremseklosser til en sånn. Sinnsyke priser!!Dessuten så er det en skranglekasse (nesten) uten like. Han skrev bare at det NESTEN var en skranglekasse da Ropa, så da er det vel ikke så ille? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dannis Skrevet Februar 20, 2007 Share Skrevet Februar 20, 2007 så en liste for en stund siden over hvilke bilmerker som hadde flest fornøyde kunder i landet.. der var bmw på topp og toyota på andre plass. de andre husker jeg ikke. mistenker det har med god service å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet Februar 20, 2007 Share Skrevet Februar 20, 2007 så en liste for en stund siden over hvilke bilmerker som hadde flest fornøyde kunder i landet.. der var bmw på topp og toyota på andre plass. de andre husker jeg ikke.mistenker det har med god service å gjøre. Den lista så jeg og,bmw var nr1 Helt utrolige folk her på forumet, forbinder en bil som en skranglekasse vis det er litt støy fra bilen (ikke at jeg merker det store) og dette er jo tross alt en 12år gamel bil, så pakkninger og sånt rundt dører og div vil jo bli slitt og det kan komme mere støy. Og jeg forbinder en skranglekasse med at det er en bil som har all slags mulige feil og mangler og som man nesten ikke kan kjøre forsvarlig. Første personen som har forbundet støy=skranglekasse. Ikke min feil dine biler lager mye støy, trenger ikke å la det gå ut over meg her. Som mange andre her, er det vel ikke lurt å nevne et annet bilmerke en bmw. Som fredrik en gang skrev og sikkert flere, bmw kan ikke være nr1 på alt og dem er ikke raskest i hele verden av alle biler. Skal ikke nevne ordet Honda mer her(kun i denne tråden), da jeg ser folk som Espen M33 ikke tåler å høre det. Må bare ta det med en at det går ant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scirre Skrevet Februar 21, 2007 Share Skrevet Februar 21, 2007 hmm forrige testen jeg leste havna kia laaaangt nede.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hartvix Skrevet Februar 21, 2007 Share Skrevet Februar 21, 2007 Slike tester... hva sier de egentlig? Jeg har hatt min første BMW i et år nå og det er den bilen jeg har brukt desidert mest penger på når det gjelder vedlikehold. Det er fordi BMW-en er en bil jeg vil beholde og holde feilfri! Det handler vel mer om at BMW-eiere er mer opptatt av bilene sine, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå