Gå til innhold

Importering fra tyskland


Sandersen
 Share

Anbefalte innlegg

Først og fremst, hvor mye er det og tjente på og importere en la oss si e46 320D 2000 touring fra tyskland? noen som har litt erfaring med importering her?

Og er det noen her som har hjemmesiden til den tyske forhandleren Bmw Nieder / Niedler lassung ? evnt noen bra forhandlere fra hamburg?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg importerte meg en 325ci clubsport 2002 mod for en måned siden og har aldri vært mer fornøyd.

Finn deg en bil på www.mobile.de og ta kontakt med gutta på www.bil-import.com. Firma ligger i larvik , kjempe god service og rask levering. (max 10 dager ).

Det er også mye lettere og finne en bil med det utstyret du har lyst på , mye flere og velge mellom, og til mye bedre priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW Niederlassung er bare en benevnelse som kort og godt betyr forhandler. Her er en stor og seriøs bmw forhandler som blant annet har avdeling i Kiel http://www.autohaus-hansa.de/

Her er en stor en som blant annet har avdeling i Hamburg http://www.allesklaronline.de/

Om det lønner seg eller ikke kan du jo finne ut ved å regne på priser på Tyske biler og så sjekke prisnivået på f.eks finn.

Men en ting er sikkert. utvalget i Tyskland er bare så utrolig mye bedre. Bare det kan jo være grunn nok til å handle der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg importerte meg en 325ci clubsport 2002 mod for en måned siden og har aldri vært mer fornøyd.

Finn deg en bil på www.mobile.de og ta kontakt med gutta på www.bil-import.com. Firma ligger i larvik , kjempe god service og rask levering. (max 10 dager ).

Det er også mye lettere og finne en bil med det utstyret du har lyst på , mye flere og velge mellom, og til mye bedre priser.

Mye ca regner du med at du sparte på dette da ? tenkte jeg skulle hente den i tyskland selv :)

Espen M33: ja var den i hamburg jeg egentlig leita etter, takker.

Noen anbefalninger til hva man kan få til rundt 150-180 tusen på norske skilt ferdig? hva innebærer clubsport fks? lyst på en e46 touring facelift, helst 320D eller Td

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clubsport er en spesialutgave med Alt M utstyr + andre sideskjørt ,spoiler bak, ekstra leppe under M fanger, mindre støyisolert og annet eksosanl.

Alu cube interiørlister, utvidet skinnpakke. Den jeg kjøpte har også SMG giring. Jeg ga 355000kr for den og måtte nok gitt 390000 for den i Norge.

Litt vanskelig og si når det ikke er noen like biler i Norge men billigere blir det jo. Sinnsykt fornøyd.

Har hørt at 320d er gunstig og importere på grunn av de nye avgiftene, men er ikke sikker.

Send en mail til www.bil-import.com med linker til de bilene du har lyst på så får du pris dagen etter 8)

Du sparer lite på og hente bilen selv pga at du bruker fort 10000 på en sånn tur. Gidder sikkert ikke dra alene heller så da må du betale for 2 stk og da sparer du ikke mye. En megler tar ca 10000-15000 for og ordne alt for deg og er også flinke til og prute litt på prisen i tyskland. Og da blir alt bakt inn i prisen (Avgifter , årsavgift, regavgift).

Ikke kjøp i vanlig bilbutikk som har importerte biler stående i butikken for da tjener du ikke noe på og kjøpe import bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om det lønner seg så veldig å importere nå for tiden. Kanskje om man velger diesel? Men fordelen er at man kan velge og vrake i farger og utstyr. Det er med andre ord litt enklere å finne den perfekte drømmebilen.

Anyway, se om du finner en bil på www.bmw.de -> Gebrauchtwagenbörse (midt på til høyre).

Det er biler som står hos BMW merkeforhandlere. Jeg kjøpte min via en av dem og min bil var merket med "BMW Premium Selection". Hvilket er en god indikator på bilens tilstand. Min ser helt ny ut inni og utenpå er det ikke en eneste liten parkeringsbunk. Nada. Selv om bilen var gått nesten 80k. Veldig greit når man skal kjøpe usett. Perfekt handel med andre ord. Jeg har hatt flere nyere biler som har gått mindre som har vært dårligere holdt. Bilen ble tatt inn via et firma i Bergen, men det var jeg som fant den på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke værst, mye bra og hente her :). Mye måtte du ut med alt i alt ? villig til og dele? evnt pm vist passer seg best.

Men åssen er det med garantier generelt da ? åssen rettigheter har man. Vist du handler med en megler, prøvekjører dem den og går god for den ? litt minus at man ikke får prøvekjørt den føre man har kjøpt den. Vist fks megler går god for den og personelig oppfattning av bilen er en skranglebøtte, da har man vell et lite problem ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man bruker fort 10.000,- på en Tysklandstur. Men det er verdt hver en krone. Å være på tur i Tyskland er bare helt supert. Sist bilhenting for min del var i desember i fjor. Da var jeg med en kamerat og hentet en 01 330Ci. Da var vi der fra torsdag til søndag. Bodde i Heidelberg, Göttingen og Kiel. Hotell får man for ca.50 euro natta. Da er det opplevelser og så mye øl og party som man vil.. Nesten som jeg føler det er litt av pakka med å kjøpe bil i Tyskland :D

Ellers så er det vel ikke spesielt lønnsomt å importere en 328i nå nei. 320D derimot er det jo meget pene avgifter på for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fodelen er jo som det sies utvalget - det er lett(ere) å finne din drømmebil.

Et eksempel (ikke 100% riktig da jeg ikke vet vekta på en 320dT - satte den til 1500 kg)

Denne i Tyskland (2002, Topasblå, M-pakke, 59 855 km..) kommer på ca 252 000,- (+ reise etc.), mens denne i Norge (2002, Titansølv, M-pakke, 91 000 km..) skal de ha 289 000,- for...

Regnestykket på importbilen er som følger:

Bilpris

17850 EUR = 143594.32 NOK

Avgift iflg Tollvesenets avgiftskalkulator

Avgift for egenvekt: 70 656,50 OBS - har brukt 1500kg her...

Avgift for motoreffekt: 44 518,50

Avgift for Co2: 15 174,91

Engangsavgift: 130 349,91

Bruksfradrag (45%): -58 657,46

Vrakpantavgift: 1 300,00

Totalt 72 992,00

MVA: 36 191,00

Engangsavgift + MVA: 109 183,00

Totalt ca 253 000,-

..så det er jo litt å hente på enkelte biler da 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...