Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Turbo er ikke gratis det heller.

Men det gir mer bang for the bucks. Men krever litt mer innstallasjonsarbeid.

Turbo lager jo et skikkelig baktrykk på eksossiden, som kompressoren trekker på reima

Her er alt relativt.. hekt på en PT billetturbo til 10 lapper i passende str, og se hvor mye baktrykk den bygger.

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Men dyrt er det.. 34.000 for et ts kitt til e39.

Tror jeg betalte ca 5000 tilsammen for kompressor, rør/slanger og intercooleren jeg brukte da jeg monterte på min bil. Man bestemmer jo selv hvor mye penger man vil bruke.

Skrevet
Turbo lager jo et skikkelig baktrykk på eksossiden

Kommer helt an på oppsettet det. På et godt turbo-oppsett vil ikke baktrykk overstige ladetrykk for å si det sånn :)

Skrevet
Men dyrt er det.. 34.000 for et ts kitt til e39.

Tror jeg betalte ca 5000 tilsammen for kompressor, rør/slanger og intercooleren jeg brukte da jeg monterte på min bil. Man bestemmer jo selv hvor mye penger man vil bruke.

Det er billig! Var sikkert ikke et Ts-kitt da..uansett billig

Skrevet

Det trenger ikke å være dyrere enn det nei. Kjøpte en Eatonkompressor på ebay og lagde alt selv. Billig og det funker fort like bra som noe noen andre har lagd, pluss av at man får gleden av å utforske underveis :)

På mitt oppsett gikk det bort ca 30hk på "tap" i pressa, men jeg hadde nå muligheten til 100% effektøkning og å hente ladetrykket akkurat der jeg ville ha det. Akkurat som man liker det på en diesel som blir brukt i skauen :)

Skrevet
Det trenger ikke å være dyrere enn det nei. Kjøpte en Eatonkompressor på ebay og lagde alt selv. Billig og det funker fort like bra som noe noen andre har lagd, pluss av at man får gleden av å utforske underveis :)

På mitt oppsett gikk det bort ca 30hk på "tap" i pressa, men jeg hadde nå muligheten til 100% effektøkning og å hente ladetrykket akkurat der jeg ville ha det. Akkurat som man liker det på en diesel som blir brukt i skauen :)

Kan jeg bygge kompressor på min 316 til en billig penge? :D:P (Er fornøyd med 50hk ekstra jeg ass :P)

Skrevet

Kommer helt an på oppsettet det. På et godt turbo-oppsett vil ikke baktrykk overstige ladetrykk for å si det sånn :)

Hvis man ikke har funnet opp en evighetsmaskin, som gir mer effekt ut enn inn, så faller denne påstanden i fisk.

Rent hypotetisk så må en turbo som lader 1 bar ha 1,2 bar på eksossiden hvis virkningsgraden er 80%.

Veldig forenklet satt opp.

Skrevet
Jepp, men du må gjøre som kvasi og fabrikere ett kitt selv ;)

Og det uten å bytte deler i selve motoren? : p

Det vil jeg på stå, men en optimal styring vil være nøkkelen til en motor som varer. Men nå har ikke jeg sett om hvor mye du har tenkt å dra ut av den motoren din. men det vil nok bli MYE billigere å bare kjøpe en m50b25 å lure inn i din bil !

Skrevet

Hvis man ikke har funnet opp en evighetsmaskin, som gir mer effekt ut enn inn, så faller denne påstanden i fisk.

Rent hypotetisk så må en turbo som lader 1 bar ha 1,2 bar på eksossiden hvis virkningsgraden er 80%.

Det er faktisk DIN egen påstand som faller i fisk..! Er ikke sånn det funker. :) Jeg er ikke kyndig nok til å greie å forklare opplegget, men den som vil krangle eller komme med påstander tatt i fra luften kan heller kikke gjennom tråden jeg linker til under her, og eventuellt lese seg opp på temaet andre plasser.Skal man idiotforklare andre er det greit at man selv har kontroll på sine påstander..

Bytt nick til BMW-vet ikke!

Link: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... ac97edcbc3

Mvh

Joachim

Skrevet

Det er faktisk DIN egen påstand som faller i fisk..! Er ikke sånn det funker. :) Jeg er ikke kyndig nok til å greie å forklare opplegget, men den som vil krangle eller komme med påstander tatt i fra luften kan heller kikke gjennom tråden jeg linker til under her, og eventuellt lese seg opp på temaet andre plasser.Skal man idiotforklare andre er det greit at man selv har kontroll på sine påstander..

Bytt nick til BMW-vet ikke!

Link: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... ac97edcbc3

Mvh

Joachim

Det var voldsomt så sår da :|

Se her så skal jeg forenkle det enda litt til, man kan ikke skape energi, den kan kun bytte form.

Altså putter man en gitt mengde energi inn i en ende, så får man samme mengde energi ut i andre enden, minus tap for virkningsgrad. Hvis du kan bevise det motsatte, så er evighetsmaskinen oppfunnet, for da får man mer ut enn man putter inn :P

Skrevet

BMW-Vet.

Når det gjelder avgasstrykk og turbotrykk er dette bestemt av noen variabler.

Mengden eksos

Størrelsen på WG

Flow kapasitet på ekos

Effektivitet på grenrøret.

Når folk har 4 kg baktrykk så betyr dette at eksoshuset er alt for lite.

Du snakker om at man må ha mer eksostrykk en turbo trykk, hvorfor det?

Ingen påstand uten forklaring.

På en volvo motor jeg fikk bygget en gang, så bremset den 250 hk ved 1.1 kg trykk og 0.5 kg baktrykk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...