Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er lei av å se bilen min med 4x4 Offroad setup, og leter derfor etter et senkesett. Har bestemt meg for å gå for et justerbart senkesett pga veiene hos meg ikke er så alt for vennlige, men samtidig har jeg lyst til å prøve meg litt fram hvilke senk som går og hva som ikke går. :wink:

Har ikke noen umiddelbare planer om å kjøre på bane med bilen, så er i første omgang ute etter noe som ikke er så stivt at det blir ukomfortabelt. Hadde gule Koni på den forrige bilen min, justert til det hardeste tror jeg, og det funket helt greit egentlig. Akkurat passe sportslig.

Har sett litt på FK Silverline og FK Silverline-X coilovers, og synes prisen på de ikke var så ille (5999-6999DKK fra Koed). Men så kan jo kvaliteten være deretter for alt jeg vet.

Noen som har forslag? Tenkte å bruke rundt 10 tusen på dette.

Takker for svar! :)

Skrevet

Har FK Silverline på min E36 320 Cab og er veldig fornøyd :-) Handlet hos KOED.

Eneste er at man skal være obs ang felgbredde fremme på disse, men regner med dette gjelder coilovers generelt. Kjører med 8,5x18" og disse tar i fjæra ved mye senk. Spacere på 3-5mm burde nok løse problemet. Det prøver hvertfall jeg til våren så jeg får nesa ned på nivå med hekken ;-)

Skrevet

Kameraten å meg monterte FK Coilovers på hans E34 M5, di blei kjøpt å Gs..Vet ikke akkurat hva di heter, men vi blei veldig fornøyd! Så jeg kan iallfall anbefale FK sine! Men som Puma sier her, måtte vi også sette på spacere fremme for at dekkene ikke skulle ta borti..Men det var nok med 5mm..Slik ser di ut:

DSC00236.jpg

Skrevet

koed.

går det ann å reise ned til danmark for å so handle av di ?

fan må no spare litt på sånt for å handle der nede?

ingen som ska lage til ein tur da?

fan for eit bra miljø det hadde vorte da??

fått di til å stille opp med folk å sånt til å hjelpa oss? ?

Skrevet
koed.

går det ann å reise ned til danmark for å so handle av di ?

fan må no spare litt på sånt for å handle der nede?

ingen som ska lage til ein tur da?

fan for eit bra miljø det hadde vorte da??

fått di til å stille opp med folk å sånt til å hjelpa oss? ?

Det eneste du sparer er frakt og 195kr i fortollingsgebyr. Så da er jo turen dyrere. hehe.

Skrevet
men alle priser er jo i danske kroner UTEN moms....så det blir jo + frakt +norsk moms og toll avgifter ?

stemmer det, ivertfall var det slik da jeg handlet nye baklyter der...det viste seg å bli like dyrt som å handle i norge :?

Skrevet
stemmer det, mange som "brenner" seg på den tror jeg..

Så sant du bare handler deg 1 eller 2 ting derfra så blir det like dyrt eller dyrere. Handler du masse så sparer du en del!

Skrevet
stemmer det, mange som "brenner" seg på den tror jeg..

Så sant du bare handler deg 1 eller 2 ting derfra så blir det like dyrt eller dyrere. Handler du masse så sparer du en del!

Spørs hva den ene eller to tingene er det ;)

et eks:

Hella Angeleyes E39. Facelift med xenon. 5500 NOK billigere enn GS, MED frakt og moms.

Skrevet
men alle priser er jo i danske kroner UTEN moms....så det blir jo + frakt +norsk moms og toll avgifter ?

og ikke dansk moms.. norsk moms betaler du vel i alle butikker i Norge??

Det er ikke noe vanskelig regnestykke..og så sant du handler for over 1000kr er det så og si ALLTID billigere enn norske konkurrenter. Det er bare å sammenligne :)

Skrevet

Er det noe negativt med å sette på spacere? Vil det merkes på styre egenskapene på noen måte?

Er spacere noe som er nødvendig på alle coilover sett, eller er FK "verre" enn andre? (Skjønner at dette kommer an på dekk dim osv, men sånn generelt)

Ellers så tror jeg det blir FK coilovers.. høres jo ut som om folk har bare positive ting å si om det! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...