mOMOe Skrevet Februar 21, 2007 Skrevet Februar 21, 2007 m62b35 med man. gearkasse og begge katalysatorene selges 12000,- gått ca 100000km og stammer fra en 1999 mod 735i. 245hk og 360nm.. alt er demontert av schmiedmann, dvs ordentlig gjort. ingen unødvendige ledninger er klippet av, og alle skruer og klips som trengs for å montere følger med inkl startsperre og motorfester. koed tar 20000,- for lik motor uten gearkasse og kat. kan hentes i skien/porsgrunn. send pm eller ring meg på 92280569 vis du seriøst er interessert. edit: ny pris
2mMy Skrevet Februar 21, 2007 Skrevet Februar 21, 2007 det hadde jo vært fryktelig gøy da lykke til med salget!
mOMOe Skrevet Februar 21, 2007 Forfatter Skrevet Februar 21, 2007 motoren er jo helaluminium så tror den totale vekta ligger på rundt 160kg.. står i en tråd her ett sted mener jeg svinghjulet er sykelig tungt på denna motoren så tror nok man kan hente endel effekt der. og lyden er jo f#$% sååå rå da. hadde det ikke vært for at nyoppstartet firma koster flesk så hadde jeg beholdt den med glede, men men
mOMOe Skrevet Februar 22, 2007 Forfatter Skrevet Februar 22, 2007 Det var jo ikke så værst pris. nei håper da ikke det... ingen som vil ha litt mer futt og hetfig lyd i bimmern sin??
D.C.V Skrevet Februar 22, 2007 Skrevet Februar 22, 2007 Klart man vil det men klarer man å trø noe sånt ned i E36 å få det godkjent?
Bmw4life Skrevet Februar 22, 2007 Skrevet Februar 22, 2007 hvordan ville det være å dytte denne nedi en e30 da? å hvor får man eventuelt tak i motorfester å ledningsskjema til slikt?
mOMOe Skrevet Februar 22, 2007 Forfatter Skrevet Februar 22, 2007 hvordan ville det være å dytte denne nedi en e30 da? å hvor får man eventuelt tak i motorfester å ledningsskjema til slikt? ledningsskjema er ingen sak, jeg kan levere med komplett oversikt på cd over alle bmw etter 95 eller noe sånt, husker ikke i farta. vet det er en i porsgrunn som hadde m62 i sin e30 så det er nok fullt mulig.. men tror nok det er lettere å tre den oppi en e36..
Stonescream Skrevet Februar 23, 2007 Skrevet Februar 23, 2007 Hadde vært veldig lett å putta den opp i min E34, men desverre så er lommeboka slunken hulke. Hadde jeg hatt mere cash, hadde jeg kommet å henta den i helga.
mOMOe Skrevet Februar 23, 2007 Forfatter Skrevet Februar 23, 2007 Hadde vært veldig lett å putta den opp i min E34, men desverre så er lommeboka slunken hulke. Hadde jeg hatt mere cash, hadde jeg kommet å henta den i helga. e34 er nok kurrant å putte den i ja..
Testpiloten Skrevet Februar 24, 2007 Skrevet Februar 24, 2007 (Beklager litt OT men håper det hjelper på salget!) Klart man vil det men klarer man å trø noe sånt ned i E36 å få det godkjent? Det kan jeg svare litt på... Har vært i kontakt med biltilsynet angående godkjenning av bilen jeg skal bygge, E36 med 4,4 liter V8. Effekten er 286 hk. Det er det samme som i 3.0 M3 så effektgodkjenning er ok. Vekten på en slik motor er vel 172 kg mener jeg. Den er ca 15 kg tyngre enn en M50B20 motor. Men de kiloene henter jeg tilbake for 6 trinns kassen på V8 er mye lettere enn automatkassen til E36. Så i bunn og grunn skal det la seg godkjennes. Men når det er sagt.... Når det gjelder å montere slik motor i E36 så er det maange timer før du vrir rundt tenningsnøkkelen! Mer info rundt det kan jeg også gi... men skal ikke ødelegge tråden mer enn jeg har gjort
mOMOe Skrevet Februar 25, 2007 Forfatter Skrevet Februar 25, 2007 det vanskeligste med å montere en så ny motor i en gammel bil er jo gjerne det elektriske. motorfester og tilpassing/fytting på div andre ting går jo som oftest greit bare man er litt hendig med metaller.. når det gjelder det elektriske så følger det med en cd med komplette ledingsskjemaer + detaljbilder over alle bmw av nyere dato. selges til førstemann med 14000kr, prutere kan heller ringe noen andre
patricko Skrevet Mars 9, 2007 Skrevet Mars 9, 2007 min er jo godkjent ombygg alpinab8 4.6 v8 så det skal nå være mulig hvertfall. men det spørs vel hvor på hvilken dag, å hvem du treffer. om han fikk seg noe kvelden før. merkelig med de som jobber på biltilsynet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå