Gå til innhold

Hvor mye veier en E34?


G-A
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

har sett litt på nett og import og diverse på en e34. bare for å se priser i forhold til i Norge, for å holde meg litt oppdatert :)

På importkalkulatoren på www.toll.no så må du fylle inn vekten på bilen.. jeg har lett land og strand rundt på alle sider, søkt på google osv, men jeg finner ingen ting om vektklasser, hverken på e34, e30, e36.. dette er da hovedsakelig de eldre modellene..

Noen som har en side hvor jeg kan finne dette?

hadde kanskje vært kjekt med dette på Modellguiden?

Mvh G-A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E34 518i veier ca. 1350 Kg... E34 525i veier ca. 1550 Kg... og E34 540i veier ca. 1700 Kg... i likhet med E34 M5.

I vognkortet på min E34 525i står nå 1496 kg men...

Er ikke dette en ombygd fra 520? den veier ca 1490-1500kg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min E34 525IA veier 1550

Tror det er like greit å kjøpe en her i Norge.

Min skulle koste 48.166,00 i avgift ex. MVA..........det er ganske mye, og over prisen for en komplet registret tilsvarende bil her i Norge.

Ser ut til at bruksfradraget er for lille i forhold til de aktuelle priser i Norge.

Er det egentligt ikke også sådant at det bedst lønner seg med nogle NYE biler fra Danmark, da Danmark får bilerne billigere som nye end noe annet land, pga. av den sindsyke høje engangsavgift i Danmark.

Edit.

Engangsavgift i DK

http://www.skat.dk/stapri/stapri.asp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det egentligt ikke også sådant at det bedst lønner seg med nogle NYE biler fra Danmark, da Danmark får bilerne billigere som nye end noe annet land, pga. av den sindsyke høje engangsavgift i Danmark.

Edit.

Engangsavgift i DK

http://www.skat.dk/stapri/stapri.asp

Slik var det, men EU klaget på forskjelsbehandling i forhold til andre land i EU og dermed ble bilene i Danmark 10-15% dyrere over natten. Nye biler i Danmark er ribbet for utstyr og prisen på ekstrautstyr er ikke rasjonell lektyre for oppegående mennesker... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min E34 525IA veier 1550

Tror det er like greit å kjøpe en her i Norge.

Min skulle koste 48.166,00 i avgift ex. MVA..........det er ganske mye, og over prisen for en komplet registret tilsvarende bil her i Norge.

Ser ut til at bruksfradraget er for lille i forhold til de aktuelle priser i Norge.

Er det egentligt ikke også sådant at det bedst lønner seg med nogle NYE biler fra Danmark, da Danmark får bilerne billigere som nye end noe annet land, pga. av den sindsyke høje engangsavgift i Danmark.

Edit.

Engangsavgift i DK

http://www.skat.dk/stapri/stapri.asp

Ok... i følge kalkisen på ww.toll.no(vet ikke om den innehloder alt?) på kom en 520 seg på litt over 30k.. men dette er vell uten reg. avgift..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt over 30k.. men dette er vell uten reg. avgift..?

Ja det kommer i tilleg, og 30K + bilens pris + henting/transport med diverse omkostninger, ja da skal den pinemeg vere fin den bilen der, med ALT av utstyr som finns til E34.......altså hvis du skulle spørge meg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E34 518i veier ca. 1350 Kg... E34 525i veier ca. 1550 Kg... og E34 540i veier ca. 1700 Kg... i likhet med E34 M5.

I vognkortet på min E34 525i står nå 1496 kg men...

Er ikke dette en ombygd fra 520? den veier ca 1490-1500kg..

Min har alltid vært en 525i....ble kjøpt ny her i Norge 2 eiere før meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...