Gå til innhold

DEH-P5800MP i en E34


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en Pioneer P5800MP, men når jeg bruker iso kontakt og kobler den rett på, blir det ikke liv.

rød på rød, gul på gul osv.

I oppkoblingsskjemaet står det at I noen biler så er gul og rød bytta om, men når jeg ser på ledningene fra bilen så står det power på rød og memory på gul. *om jeg da ikke husker alldeles feil*

Noen som har kobla en slik pioneer spiller i bilen og kan si hvordan det skal kobles opp?

Det står også noe om ACC på tenningslåsen og om jeg ikke har dette må "skal den røde ledningen på enheten kobles til en kontakt osm er koblet til tenningslåsens på/av funksjon. Hvis ikke kan batteriet gå tomt når du er borte fra kjøretøyet i flere timer"

Regner med det er ACC på tenningslåsen på en E34?

om ikke, så hvilken av de ledningene som kommer til spilleren er det så jeg skal koble den røde ledningen til?

Hade vært fint å fått svar i løpet av dagen for da kunne jeg ha montert i kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde null problem med min DEH-P7700MP når jeg koblet i min 91 520. Hadde riktignok ikke org iso kontakt i bilen da denne var klippet av en gang tidligere, men mener jeg koblet rød på gul, gul på rød svart på brun og da var det liv som bare det. Fungerer det ikke for deg overhode ville jeg tatt med spilleren til en pioneer forhandler, evt der du kjøpte den og fått de til å sjekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt spilleren i aktivitet tidligere, men da var det nok ikke helt korrekt kobla opp i og med at jeg ikke hadde memory heller.

"Hadde null problem med min DEH-P7700MP når jeg koblet i min 91 520. Hadde riktignok ikke org iso kontakt i bilen da denne var klippet av en gang tidligere, men mener jeg koblet rød på gul, gul på rød svart på brun"

Dersom dette er korrekt, så er det jo en smal sak å få kobla opp beistet.

andre som har kobla opp på samme vis?

*takk for svar*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner egentlig med at både din og min spiller, som begger er da av nyere dato har samme iso bak på spilleren. Hvis dette da stemmer så skal det i teorien ikke være vanskeligere enn at du trenger de 3 ledningene det er snakk om: konstant strøm, memory/tenningsstrøm og jord. Konstant strøm er da det rød/hvite fra bilen, inn på den gule på spilleren. memory er da omvent av det igjen, rød fra spilleren, gul i bilen tror jeg det var. Jord er sort/brun, kan ikke bommes på ;)

Skal dog i teorien være så enkelt. Du vet også at du har kobla riktig når du har fått liv i spilleren, og den lager 3 små pip når du skrur av tenninga, så du ikke har bomma på memory og konstantstrøm ledningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min spiller har en merkelig pioneer plugg. ikke standard iso kontakt, men det er nok samme lendingene som kommer ut fra den "pioneer spesial" saken. De har nok bare endra kontakta så den kan ta opp mindre plass enn det de vanlige iso greiene gjør.

er liksom slik:

vanlige ledninger > samles i en pioneer kontakt > kobles på spiller.|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste måten jeg klarte å få spilleren til å fungere på var å koble sammen +12 og memory.

battery___________spiller

memory___|______spiller

Både spiller og forsterker er av når tenninga er skrudd av, så ser ut til å fungere sånn delvis.

Hvor galt er dette egentlig?

blir batteriet sugd tomt, eller går det greit liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål hva som er galt. Måtte gjøre det samme som du sier i forrige post i madammen sin bil. Men da må du passe på å skru av spilleren "manuelt", stemmer? Kan jo være et alternativ og ta turen til en forretning som ikke driver med annet enn bilstereo. De tar ofte et par hundre kroner for å koble opp ting slik at det fungerer 100%, men er ofte verdt det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I oppkoblingsskjemaet står det at I noen biler så er gul og rød bytta om, men når jeg ser på ledningene fra bilen så står det power på rød og memory på gul.

Er kun på VAG produkter rød og gul skal byttes på.

På bmw skal gul på gul og rød på rød.

Men om ledningene i bilen din har blitt forandret på så er det bare å prøve seg frem. Spilleren tar ingen skade av om du tar feil av gul og rød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...